handdator

Visa fullständig version : Angående fototävlingen och doping!


Matte_Maiden
2005-01-01, 18:14
Eftersom mod:sen ville ha en ny tråd så får de det! :D

Om person x går ut med att han kurar si och så på ett annat forum och person y sedan påpekar detta inför en moderator, vad händer då? Det är inte svårt att se vilka personer som är vilka på andra forum.

Jag tror inte att detta kommer att påverka mitt deltagande i tävlingen, men det känns ändå som om intresset från deltagarna skulle bli bättre om vi faktiskt fick ett bra svar på hur ni ställer er till mångas "öppna kurande". För att inte tala om efteråt, tänk om en öppet dopad person vinner tävlingen... Då skulle i alla fall jag tappa lusten att vara med vid någon ytterligare tävling.

Så, hur ställer ni er till det öppna kurandet som sker på andra forum? Säkert hälften av personerna som är aktiva på detta forum har nog tillgång till diverse andra "exotiska" forum och kan därför se detta på egen hand.

Åsikter och tankar kring detta vore trevligt att höra!

Shadow Warrior
2005-01-01, 18:16
Givetvis måste folk som officiellt fuskar och begår BROTT uteslutas ifrån tävlingen.

evil
2005-01-01, 18:18
Det står väl inget om att doping är förbjudet i tävlingen? :confused:

kanzeon
2005-01-01, 18:18
Hur ska man kunna bevisa att det är samma person på de båda forumen?

mmartin
2005-01-01, 18:20
hmm jag undrar hur många som på ett ungefär intar sådana medel?? är det högre än man tror eftersom en del tom är öppna med det?

Jag personligen använder inget sådant men jag tycker att alla på forumet har rätt att vara helt ärliga och tar de sånt så ska de kunna få säga/skriva det. Däremot är det en enorm gräns och skillnad för att tala positivt om det och försöka få andra att börja..

Nu kanske jag e ute på tunn is enligt den "elaka moderatorn" ;) men man måste ju kunna disskutera lite sånt runt och omkring.. eller? :naughty:

Matte_Maiden
2005-01-01, 18:20
Hur ska man kunna bevisa att det är samma person på de båda forumen?

Många nickar precis samma och lägger upp precis samma bilder. Klart att det kan bli svårt, men i en bedömningssport borde väl det vara okej?

Sedan angående om det är tillåtet att dopa sig i tävlingen: Jag antog att det inte var det, eftersom man knappt får prata om prepp på forumet.

Shadow Warrior
2005-01-01, 18:20
Hur ska man kunna bevisa att det är samma person på de båda forumen?

Genom att jag lägger upp lite länkar jag har sparade på skrivbordet?

Shadow Warrior
2005-01-01, 18:22
hmm jag undrar hur många som på ett ungefär intar sådana medel?? är det högre än man tror eftersom en del tom är öppna med det?

Jag personligen använder inget sådant men jag tycker att alla på forumet har rätt att vara helt ärliga och tar de sånt så ska de kunna få säga/skriva det. Däremot är det en enorm gräns och skillnad för att tala positivt om det och försöka få andra att börja..

Nu kanske jag e ute på tunn is enligt den "elaka moderatorn" ;) men man måste ju kunna disskutera lite sånt runt och omkring.. eller? :naughty:

"Troligtvis" är det fler än dom som går ut med det men sålänge det inte kan bevisas med enkla medel så kan vi och bör inte heller göra något. Vi ska inte sprida rykten och sånt.

HenrY
2005-01-01, 18:22
Genom att jag lägger upp lite länkar jag har sparade på skrivbordet?

Jupp, gör det;)
Tycker inte heller att vissa personer som man VET dopar sig, och som man kan bevisa dopar sig, borde få vara med...

Pudzianovski
2005-01-01, 18:23
Sluta klaga nu. Det är väl bra att kolozzeum uppmuntrar till en dopingfri tävling här!

Det är ungefär som att döma SM i byggning. Man tar avstånd mot doping men dömmer när man vet att många är dopade.

Tycker det är bra av Kolozzeum att de anordnar en sådan här tävling.

:thumbup:

Matte_Maiden
2005-01-01, 18:28
Sluta klaga nu. Det är väl bra att kolozzeum uppmuntrar till en dopingfri tävling här!

Det är ungefär som att döma SM i byggning. Man tar avstånd mot doping men dömmer när man vet att många är dopade.

Tycker det är bra av Kolozzeum att de anordnar en sådan här tävling.

:thumbup:

Klagar vi? Jag tycker också att det är jättebra med en "dopingfri tävling". Men jag tycker att de ska göra ett ställningstagande kring personer som öppet går ut med att de dopar sig. Det är en sak på Mr. Olympia men när det gäller amatörer som kanske aldrig kommer att tävla tycker jag att det vore schysst mot de tävlande att visa att doping inte ska förekomma.

Tänk er om en öppet dopad person vinner tävlingen. Alla kan gå in och läsa kurupplägget och så vidare. Skulle inte det kännas rätt konstigt? Betänk att man knappt får diskutera doping här.

Pressarn
2005-01-01, 18:35
Matte Maiden: Står du för blodproven? Ingen annan lär göra det. Spekulationer leder bara till en massa tjafs och bråk. Officiellt kan det ju vara "dopingfritt"... Sen tycker jag inte heller att någon ska säga att vissa personer inte får vara med p.g.a. dom kan tänkas vara dopade. :MrT:

cheesian
2005-01-01, 18:36
Doping Är SÄmst

Pressarn
2005-01-01, 18:39
Doping Är SÄmst
tycKer jag oxÅ! *blInk*

Ni kan inte förhindra att folk dopar sig, vill ni då tävla på lika villkor så har ni bara ett alternativ?

Matte_Maiden
2005-01-01, 18:43
Matte Maiden: Står du för blodproven? Ingen annan lär göra det. Spekulationer leder bara till en massa tjafs och bråk. Officiellt kan det ju vara "dopingfritt"... Sen tycker jag inte heller att någon ska säga att vissa personer inte får vara med p.g.a. dom kan tänkas vara dopade. :MrT:

Blodprov... Känns som att det inte behövs direkt. Har du kollat på dessa forum? Om en person lägger upp samma bilder med samma nick där som här, behöver du blodprov då?

Matte_Maiden
2005-01-01, 18:44
tycKer jag oxÅ! *blInk*

Ni kan inte förhindra att folk dopar sig, vill ni då tävla på lika villkor så har ni bara ett alternativ?

Nu råkar det ju vara så att vi faktiskt kan göra något mot NÅGRA, eller hur? Haha, trevligt att du gett upp i alla fall. Det gör ju saken bättre.

påven
2005-01-01, 18:44
jag funderade på samma sak men orkade inte starta en tråd om det. Håller man koll o läser lite på dom svenska forum om styrketräning som finns så vet man vilka på kollo som dopar sig. Och att dom ska få ställa upp i tävlingen fattar jag inte. Jag kan tom peka ut en person som är anmäld till tävlingen som på ett annat forum skrivit köpesannonser angående vissa otillåtna preparat. :rolleyes:

Pressarn
2005-01-01, 18:46
Blodprov... Känns som att det inte behövs direkt. Har du kollat på dessa forum? Om en person lägger upp samma bilder med samma nick där som här, behöver du blodprov då?
Det finns säkert en massa som dopar sig och inte går ut med det!
Det är väl bodybuilding vi snackar om och inte "drog-moral"?
Ni kan ju köra som i skönhetstävlingar, kör en intervju också ;)

Perfect Beast
2005-01-01, 18:50
Alltså hur skall man ens kunna göra en sån bedömning, genom vad någon läst på något annat forum? Det finns fullt med folk som dopar sig här på Kolozzeum utan att dom skriva om sina kurer på andra forum även om dom är medlemmar där!

Vem skall då avgöra det hela? Skall dom få vara med fast dom uppenbart är dopade bara för dom inte lagt upp sin kurer någonstans…

Sen finns det ju en hel del som inte dopar sig men är insatta i ämnet och hänger på forum med sån information, dom både svarar i trådar och hjälper folk trotts att dom saknar personlig erfarenhet av det, utan dom är insatta av det för dom är ”nyfika”

Sen tycker jag det är fel att sitta hemma vid datorn och gissa vilka som ”trycker” eller inte. Bara för vissa har en skit fysik så tycker dom andra är dopade, men hur många dopade finns det inte som ser ut som nybörjare för dom inte orkar ta till sig informationen om Kost, träning och vila som finns… Utan äter dåligt, tränar dåligt och kompenserar det hela med droger. Det innebär att det kan vara dopade som ställer upp i tävlingen men som ändå ser ut som någon som nyss börjat träna!

Dom här idéerna leder bara till smutskastning av personer pga. av att folk tror eller tror sig veta saker om andra. Det finns ju en del som snor bilder på folk och skriver att det är dom går aldrig att veta riktigt hur det hela ligger till…


Kom på en sak här skall ni göra med alla helg-knarkande snorungar då? Det går som oki eller?

Matte_Maiden
2005-01-01, 18:51
Det finns säkert en massa som dopar sig och inte går ut med det!
Det är väl bodybuilding vi snackar om och inte "drog-moral"?
Ni kan ju köra som i skönhetstävlingar, kör en intervju också ;)

Det är väl självklart att man inte kan fälla alla, men de som faktiskt erkänner det tycker i alla fall jag att man kan plocka ur tävlingen.

Dina två sista meningar förstår jag inte riktigt vad du vill få fram med, men jag tycker att man i alla fall ska försöka göra tävlingen "ren". Det kommer säkert inte gå fullt ut, men det är bättre att försöka än att inte göra det.

Pressarn
2005-01-01, 18:55
Det är väl självklart att man inte kan fälla alla, men de som faktiskt erkänner det tycker i alla fall jag att man kan plocka ur tävlingen.

Dina två sista meningar förstår jag inte riktigt vad du vill få fram med, men jag tycker att man i alla fall ska försöka göra tävlingen "ren". Det kommer säkert inte gå fullt ut, men det är bättre att försöka än att inte göra det.
BB handlar om proportioner, definition, volym osv? Sen hur man har uppnåt dessa saker är knappast upp till dig att bedömma om det är "fusk" eller inte, "forumdetektiven"...

Låt _ALLA_ vara med säger jag!

Perfect Beast
2005-01-01, 18:55
Blodprov... Känns som att det inte behövs direkt. Har du kollat på dessa forum? Om en person lägger upp samma bilder med samma nick där som här, behöver du blodprov då?

Här har vi den levande testmaskinen Matte_Maiden , hur gör vi med dina bilder på PowerBoard då? Vi diskar dig med eller ?

Herkulez
2005-01-01, 18:59
Shit va tråkig stämning tävlingen helt plötsligt fått.

Shadow Warrior
2005-01-01, 19:00
Här har vi den levande testmaskinen Matte_Maiden , hur gör vi med dina bilder på PowerBoard då? Vi diskar dig med eller ?

När det är allmänt känt att en person dopar sej så kan vi nog kosntatera att fallet då är så.

Försök inte förlöjliga oss andra genom att göra saken mer komplicerad än vad den är.

Matte_Maiden
2005-01-01, 19:01
Här har vi den levande testmaskinen Matte_Maiden , hur gör vi med dina bilder på PowerBoard då? Vi diskar dig med eller ?

Om du ser att jag skriver om hur jag kurar och så är du välkommen att visa mig det.

Sen måste jag säga det att det inte krävs så mycket för att jämföra nick, bilder och liknande på olika forum. Det är inte så att man behöver göra sig lustig över det i alla fall. Eller du kanske har lite problem med det?

Matte_Maiden
2005-01-01, 19:02
BB handlar om proportioner, definition, volym osv? Sen hur man har uppnåt dessa saker är knappast upp till dig att bedömma om det är "fusk" eller inte, "forumdetektiven"...

Låt _ALLA_ vara med säger jag!

Om det enligt reglerna är fusk, så är det ju... fusk? :D

Det jag ville få fram med denna tråd är vad som faktiskt ska ingå i reglerna. Om en person öppet dopar sig till exempel, ska man då göra något åt saken?

Ni vet vad jag tycker, men om inget håller med mig så är det väl inget att göra åt saken.

Zakath
2005-01-01, 19:04
Matte_Maiden

Jag håller med dig till 100% bara så du vet. Ville bara inte ge mig in i diskussionen.

Pressarn
2005-01-01, 19:05
Om det enligt reglerna är fusk, så är det ju... fusk? :D

Det jag ville få fram med denna tråd är vad som faktiskt ska ingå i reglerna. Om en person öppet dopar sig till exempel, ska man då göra något åt saken?

Ni vet vad jag tycker, men om inget håller med mig så är det väl inget att göra åt saken.
Yey! Då gör vi inget åt saken :cheers:

Matte_Maiden
2005-01-01, 19:06
Shit va tråkig stämning tävlingen helt plötsligt fått.

Sorry om det är mitt fel, men jag tycker faktiskt att man borde göra något.

Spiffy
2005-01-01, 19:07
Håller också med Matte, även om jag inte är med i tävlingen.

Zakath
2005-01-01, 19:07
Sorry om det är mitt fel, men jag tycker faktiskt att man borde göra något.


Det är inte ditt fel. Absolut inte.

Perfect Beast
2005-01-01, 19:08
Om du ser att jag skriver om hur jag kurar och så är du välkommen att visa mig det.

Nej du skrev Blodprov... Känns som att det inte behövs direkt. Har du kollat på dessa forum? Om en person lägger upp samma bilder med samma nick där som här, behöver du blodprov då?

Det låter ju som om du tycker att har man bilder på ett annat forum som även behandlar doping så skall man inte får vara med.

Sen vad gör du på ett sånt forum om du tar avstånd från det hela, visst är det kul att läsa lite med ;) man vet ju aldrig när man skall gå på eller hur :smokin:

Som jag sade tidigare det tillför inget att några Internet dektektiver skall leta upp syndare på andra forum. Stör ni er så på dom ta det IRL då inte bakom sitta och gömma sig bakom skärmen!

påven varför har du gjort en user på ett sälj och köp forum för roids om du inte är intresserad av det själv?

Matte_Maiden
2005-01-01, 19:11
Yey! Då gör vi inget åt saken :cheers:

Verkar finnas ett par som håller med mig, men som inte vill ta diskussion. Men i slutändan är det ju ändå upp till mod:sen...

Yankeee
2005-01-01, 19:15
Nej du skrev Blodprov... Känns som att det inte behövs direkt. Har du kollat på dessa forum? Om en person lägger upp samma bilder med samma nick där som här, behöver du blodprov då?

Det låter ju som om du tycker att har man bilder på ett annat forum som även behandlar doping så skall man inte får vara med.

Sen vad gör du på ett sånt forum om du tar avstånd från det hela, visst är det kul att läsa lite med ;) man vet ju aldrig när man skall gå på eller hur :smokin:

Som jag sade tidigare det tillför inget att några Internet dektektiver skall leta upp syndare på andra forum. Stör ni er så på dom ta det IRL då inte bakom sitta och gömma sig bakom skärmen!

påven varför har du gjort en user på ett sälj och köp forum för roids om du inte är intresserad av det själv?

VM i missuppfattning och "leta efter halmstrån" samtidigt.

Allan
2005-01-01, 19:18
Sista ordet är inte sagt när det gäller det här. Och jag vet vad jag tycker. Kan ni lugna ner er litegrann nu och inte dra vare sig ett löjets skimmer eller skandalrykten om våran tävling. Ni får lita på att moderatorerna vet vad de håller på med.

allan

Chris
2005-01-01, 19:21
Som jag sade tidigare det tillför inget att några Internet dektektiver skall leta upp syndare på andra forum. Stör ni er så på dom ta det IRL då inte bakom sitta och gömma sig bakom skärmen!

Sen när började man gömma sig bakom skärmen när man pratar på ett diskutionsforum på nätet? Vem ska jag ta upp den här frågan med IRL? Dig? Varför då?

Matte_Maiden
2005-01-01, 19:21
Det jag menade var de som skrev att det kurade och vad de kurade på. Inte att de just hade bilder där, utan kombinationen av bilder och kurning.

Det är ett träningsforum. Sedan att det behandlar sterioder spelar mindre roll då jag inte störs av det. Det är när folk "fuskar" emot mig som jag reagerar. Jag tror inte att jag kommer få något speciellt fin placering i tävlingen, men jag tycker ändå att det ska vara rent spel.

Som sagt är det ett träningsforum. Att det kan vara intressant med AAS och det runt omkring gör ju att man såklart kollar läget. Jag har läst kurupplägg och om de olika grejerna, men så länge jag inte använder grejerna spelar det ingen roll.

Jag tycker att det är ganska uppenbart i vissa fall, och jag verkar heller inte vara ensam om det. Jag tycker inte att man ska gräva alltför mycket kring detta, men i de fall där i alla fall jag tycker att det är ganska aktuellt kan man ju ta sig en titt.

Proteus
2005-01-01, 19:24
"Bedömningen kommer främst att avse muskulär utveckling, symmetri samt framförande. Extrem definition och muskelmassa kommer inte att premieras extra."

Hur stor fördel skulle en dopad person egentligen ha?
Sen förstår jag inte varför ni måste ta saker på så blodigt allvar?
Vad jag fått för mig är att denna tävling är mest för skojs skull, och främsta anledningen till att ställa upp vore att få sin fysik bedömd av kompetent folk?

"Tävlingen är främst till för att på ett roligare sätt kunna bedöma deltagarnas fysik och ge mer omfattande omdömen."

Kom igen nu kära moraltanter, vad spelar det egentligen för roll?

Karl_alfred
2005-01-01, 19:29
Håller med dig Matte! Även om jag absolut inte kommer att tävla så är det ju oerhört trist att som ren ställa upp mot dopade. Finns säkert ett par man inte vet om också, men de man inte vet mår man inte dåligt av.

Yankeee
2005-01-01, 19:31
Men skit i vad de andra gör. Det är DU som ska utvecklas. Det är DU som ska lära dig något. Det är DU som ska bli bättre. Förstår ni inte det? De andra kan trycka sig fulla, eller inte. DU blir inte bättre av att de inte gör det, och du blir inte sämre av att de gör det. Spara energi till träningen istället.

Matte_Maiden
2005-01-01, 19:32
"Bedömningen kommer främst att avse muskulär utveckling, symmetri samt framförande. Extrem definition och muskelmassa kommer inte att premieras extra."

Hur stor fördel skulle en dopad person egentligen ha?
Sen förstår jag inte varför ni måste ta saker på så blodigt allvar?
Vad jag fått för mig är att denna tävling är mest för skojs skull, och främsta anledningen till att ställa upp vore att få sin fysik bedömd av kompetent folk?

"Tävlingen är främst till för att på ett roligare sätt kunna bedöma deltagarnas fysik och ge mer omfattande omdömen."

Kom igen nu kära moraltanter, vad spelar det egentligen för roll?

Stor tror jag.

Jag är en dålig förlorare och gillar att tävla i saker men då med så likvärdiga förutsättningar som möjligt. Kanske är jag som tar det för allvarligt på grund av detta, men det verkar som att andra också reagerar.

Om det nu ändå är bedömingen som spelar roll, varför har man överhuvudtaget placeringar? Det är ju att bli bedömd som är det roliga, eller hur?

mystic[-_-]
2005-01-01, 19:33
Men skit i vad de andra gör. Det är DU som ska utvecklas. Det är DU som ska lära dig något. Det är DU som ska bli bättre. Förstår ni inte det? De andra kan trycka sig fulla, eller inte. DU blir inte bättre av att de inte gör det, och du blir inte sämre av att de gör det. Spara energi till träningen istället.

:bow:

Matte_Maiden
2005-01-01, 19:42
Men skit i vad de andra gör. Det är DU som ska utvecklas. Det är DU som ska lära dig något. Det är DU som ska bli bättre. Förstår ni inte det? De andra kan trycka sig fulla, eller inte. DU blir inte bättre av att de inte gör det, och du blir inte sämre av att de gör det. Spara energi till träningen istället.

Bra sagt. Men i alla fall jag har svårt att ta det eftersom jag verkligen hatar att förlora (speciellt mot "fuskare").

Och i slutändan, varför har man i sådana fall regler? Nu vet jag inte hur det blir med regler i den aktuella frågan, men om man har någon sorts regel mot doping tycker jag att man ska följa det. Sedam är väl meningen med tävlingen är väl som med alla andra tävlingar, att tävla. Jag kanske hårddrar det en del, men för mig är en tävling med regler en tävling mellan deltagarna. Inte någon måttstock på att man blivit bättre eller liknande. Man kan såklart ha olika sätt att se på det, men så ser jag det.

pellepedal
2005-01-01, 20:16
Nu har vi belyst ett problem, och det är upp till moddarna att bestämma vad och om man ska göra åt det.

Jag tycker det är bra att det kommer fram i ljuset, men det kommer knappast bli nån lösning på det hela här i diskusionen.

Låt moddarna bestämma hur det blir nu!

AFanatic
2005-01-01, 20:23
Men skit i vad de andra gör. Det är DU som ska utvecklas. Det är DU som ska lära dig något. Det är DU som ska bli bättre. Förstår ni inte det? De andra kan trycka sig fulla, eller inte. DU blir inte bättre av att de inte gör det, och du blir inte sämre av att de gör det. Spara energi till träningen istället.


Tack nu slapp jag skriva något.

Yankeee
2005-01-01, 20:25
Tack nu slapp jag skriva något.

Tänk om killarna var lika "bra" som er tjejer, jag ser inte något skitsnack från er :D

AFanatic
2005-01-01, 20:26
Matte:

Självklart är det så man vill ha det...Men det du beskriver är en utopi. Går vi utanför kroppsbyggning så finns samma mönster i majoriteten av sporter. Vill du ändra på hur det ser ut? Bli politiker eller något... :rolleyes:

Det är bara att gilla läget. :thumbup:

Edit: Kunde inte låta bli...

Zakath
2005-01-01, 20:27
Nu har vi belyst ett problem, och det är upp till moddarna att bestämma vad och om man ska göra åt det.

Jag tycker det är bra att det kommer fram i ljuset, men det kommer knappast bli nån lösning på det hela här i diskusionen.

Låt moddarna bestämma hur det blir nu!



Det där var bra sagt!

Moddarna är garanterat medvetna nu, diskussionen har uppfyllt sitt syfte.
Det blir bara tråkig stämning med mer snack nu.

Peace :love:

Allan
2005-01-01, 20:28
Återigen - vi är INTE blinda och döva. Folk kommer att bedömas från sina förutsättningar - det handlar inte om grövst eller störst armar eller mest ådror. Det handlar om en trevlig och bra fysik, och i den bedömningen spelar inte dopingen någon roll. Det är faktiskt en av orsakerna till att vi bedömer just "fysiken" och inte "bodybuildingkroppen".

allan

Herkulez
2005-01-01, 20:28
Tänk om killarna var lika "bra" som er tjejer, jag ser inte något skitsnack från er :D
väntar bara tills dom andra tjejerna får reda på att Afanatic är "Steve Roid" på BM, hon har skrivit rätt mycket om sina 8månaders GH och testo kurer :thumbup:



:D

Yankeee
2005-01-01, 20:29
väntar bara tills dom andra tjejerna får reda på att Afanatic är "Steve Roid" på BM, hon har skrivit rätt mycket om sina 8månaders GH och testo kurer :thumbup:



:D

Inte för att jag vet vem steve roid är, men jag skrattar iaf :D

AFanatic
2005-01-01, 20:30
väntar bara tills dom andra tjejerna får reda på att Afanatic är "Steve Roid" på BM, hon har skrivit rätt mycket om sina 8månaders GH och testo kurer :thumbup:



:D


:laugh: :laugh: Aaah du e så sjuk!

Trance
2005-01-01, 20:31
Matte:

Självklart är det så man vill ha det...Men det du beskriver är en utopi. Går vi utanför kroppsbyggning så finns samma mönster i majoriteten av sporter. Vill du ändra på hur det ser ut? Bli politiker eller något... :rolleyes:

Det är bara att gilla läget. :thumbup:

Edit: Kunde inte låta bli...

Ja, han är emot doping. Du är det förmodigen inte, han vill ha en sport som inte kräver olagliga preparat. Du vill ha det som nu.

Antar att det var dåligt av honom.

AFanatic
2005-01-01, 20:32
Ja, han är emot doping. Du är det förmodigen inte, han vill ha en sport som inte kräver olagliga preparat. Du vill ha det som nu.

Antar att det var dåligt av honom.

Haha herregud.

Hey why don't you jump to some conclusions! :thumbup:

Trance
2005-01-01, 20:35
Haha herregud.

Hey why don't you jump to some conclusions! :thumbup:

Är du emot doping eller säger du att du är emot doping och sedan skiter fullständigt i det?

Yankeee
2005-01-01, 20:37
Är du emot doping eller säger du att du är emot doping och sedan skiter fullständigt i det?

Så enligt dig är jag också för doping?

Zlin
2005-01-01, 20:37
Många nickar precis samma och lägger upp precis samma bilder. Klart att det kan bli svårt, men i en bedömningssport borde väl det vara okej?

Teoretiskt sett kan ju någon på detta forumet smurfa ett nick och lägga upp någon annans bilder, hävda att han trycker järnet, för att bli av med en motståndare, om man nu skulle dumpa folk för att de erkänner prepp på ett annat forum. :D

Seriöst, så tycker jag att man kan skita i vad andra gör, jag tycker det är skön stämning på forumet. Behåll den stämningen genom att utgå från att alla är rena, kör ditt eget race och applådera andra som kämpar. Är det så tydligt att folk preppar, skit i det då, konstatera att han fuskade, och gör din egna resultatlista, där du exkluderar de du tror preppar.

EDIT: Inlägget skrevs i all välmening, Matte_Maiden. Självklart är det ett problem som bör belysas.

Allan
2005-01-01, 20:39
Könner att jag nästan borde låsa den här tråden så folk kan ta sig en sockerdricka och lugna ner sig. Det är inte så viktigt att alltid få sista ordet. Det känns som allt är sagt nu...

allan

pellepedal
2005-01-01, 20:39
Det som är riktigt sorgligt är att några av de "öppet dopade" på andra forum även pratar om vilka riktigt bb-tävlingar de ska ställa upp under de närmaste åren. :(

Trance
2005-01-01, 20:41
Så enligt dig är jag också för doping?

Nej varför då?

Jag tyckte det bara var lite lustigt att skriva att man skall skita i dopingen i byggarsporten och gilla läget.

AFanatic
2005-01-01, 20:45
Är du emot doping eller säger du att du är emot doping och sedan skiter fullständigt i det?

Jag är emot doping. Tävlingen ser jag som en kul grej. Vad andra pysslar med får dom ha för sig själva, så länge det inte påverkar mig som person, vilket det inte gör i det här fallet, och inga andra fall heller för den delen. Då deras användande av olagliga preparat inte påverkar mina prestationer och det kan ingen ändra på. Presterar du inte, har du dig själv att skylla. Om man nu ska hårddra det.

Hur hände det här nu då? Skulle aldrig skrivit ngt. :rolleyes: :thumbup:

Medusa
2005-01-01, 20:45
Jag håller personligen med Matte_Maiden, men detta är en svår fråga och det finns inget lätt svar. Doping är förbjudet, det är alla överens om, men diskussioner som denna leder ofta till missriktade anklagelser och smutskastning. Dessutom får tävlingen en trist stämning. Detta är en fototävling, priserna är blygsamma och likaså deltagarna, om någon dopar sig och själv erkänner detta, visst, den personen bör inte deltaga, men om man bara har en misstanke, låt det vara.
Hur fel doping än är mot andra tävlande då är det DU som ska utvecklas. Denna tävling handlar om den bästa fysiken, inte mest muskler eller vem som är hårdast, alla har en chans, dopad eller inte.

Låt moderatorerna sköta sitt jobb, de kommer säkert ta hänsyn till detta vid tävlingsdagen, Arne P har ju erfarenheten :thumbup:

AFanatic
2005-01-01, 20:46
Nej varför då?

Jag tyckte det bara var lite lustigt att skriva att man skall skita i dopingen i byggarsporten och gilla läget.

Och lägg inte ord i min mun.




Danke! :D

Yankeee
2005-01-01, 20:49
Nej varför då?

Jag tyckte det bara var lite lustigt att skriva att man skall skita i dopingen i byggarsporten och gilla läget.

Vet inte, jag läste fel eller fick hjärnsläpp. :love: :)

Trance
2005-01-01, 20:49
Matte:

Självklart är det så man vill ha det...Men det du beskriver är en utopi. Går vi utanför kroppsbyggning så finns samma mönster i majoriteten av sporter. Vill du ändra på hur det ser ut? Bli politiker eller något...

Det är bara att gilla läget.


Jag ber om ursäkt om jag tolkade detta fel, det var inte meningen. Jag tolkade det som om det handlade mer än denna tävlingen, med andra ord bodybuilding i helhet eftersom du tog upp andra sporter.

mystic[-_-]
2005-01-01, 20:51
*borta*

AFanatic
2005-01-01, 20:51
Jag ber om ursäkt om jag tolkade detta fel, det var inte meningen. Jag tolkade det som om det handlade mer än denna tävlingen, med andra ord bodybuilding i helhet eftersom du tog upp andra sporter.

Ingen fara. Nu har jag skrivit vad jag tycker o var jag står, borde inte vara ngra oklarheter? ;)

Bolio
2005-01-01, 20:56
Matte_Maiden...

Om det nu är rättvisa du är ute efter får du faktiskt tänka om lite. Jag skulle vilja påstå att det är oändligt mycket orättvisare och mer "fusk" att en del har tränat längre än andra. Det finns folk som har tränat i två år och redan kurat femtioelva gånger med 1g testo i veckan, och jämfört med en som tränat ordentligt och rent i flera år (t.ex. Sverker) är muskelmassan på en sådan person knappt mätbar! Det finns verkligen en miljard anledningar till varför bedömningssporter (och egentligen allting) är orättvist och "fusk". Så är det. Det går inte att ordna en tävling fri från doping. Att dissa en del tävlingsdeltagare för att "de" (om det ens går att bevisa på något rättvist sätt) öppet gått ut med sitt bruk av steroider är exakt lika mycket fusk som att en del tävlingsdeltagare dopar sig. En rättvis bedömning vore ifall alla tävlingsdeltagare testades under samma villkor och samma förhållanden, och eftersom det inte lär ske finns det egentligen inte så mycket att göra åt problemet. Jag förstår att du tycker att det är lite jobbigt att tävla under förhållanden som dessa, men mycket snart kommer du att gå ut i den riktiga världen (ja, jag menar alltså arbetslivet) och inse att det faktiskt inte är jättemycket rättvisa eller frånvaro av fusk. Överallt där det potentiellt kan fuskas finns det en eller fler personer som fuskar. Du behöver inte gilla läget, vill du inte tävla gör inte det. Du måste ju inte.

Karl_alfred
2005-01-01, 21:04
Jag är emot doping. Tävlingen ser jag som en kul grej. Vad andra pysslar med får dom ha för sig själva, så länge det inte påverkar mig som person, vilket det inte gör i det här fallet, och inga andra fall heller för den delen. Då deras användande av olagliga preparat inte påverkar mina prestationer och det kan ingen ändra på. Presterar du inte, har du dig själv att skylla. Om man nu ska hårddra det.

Hur hände det här nu då? Skulle aldrig skrivit ngt. :rolleyes: :thumbup:
Det är väll ett av problemen som inte vissa ser, du ser det som en kul grej, men jag kan se det framför mig hur andra känner som har ett tävlingshuvud. Jag har det själv och kan tänka mig in i deras situation även om jag inte ska delta och håller därför med dem. Det spelar ingen roll att de är en skojtävling har man ett tävlingshuvud så har man!

Allan
2005-01-01, 21:08
Nöjda nu? Eller?

allan

pellepedal
2005-01-01, 21:10
Nöjda nu? Eller?

allan

Lås...lås...lås..... :thumbup:

jwzrd
2005-01-01, 21:10
Något, som tyvärr inte är genomförbart, vore om alla som tycker det är ok att dopa sig, och som gör det i den här tävlingen berättar det. Då vet alla och kan sen själva (lura sig själva och) avgöra vilken placering dom egentligen skulle ha. Nu är användandet av AAS olagligt, därför är det inte helt avslappnat att avslöja sådana saker.

Min liberala syn på det hela innebär att jag inte bryr mig så mycket om vem som stoppar i sig vad för den här tävlingen, men det vore schysstare om alla visste.

Tricklev
2005-01-01, 21:12
Men då kan man ju få eventuella motståndare bannade, bara att regga sig med dom på annat forum, och lägga upp bilderna som dom lagt upp på kolo.


Gött, där rök en motståndare.

Karl_alfred
2005-01-01, 21:13
Komnmer aldrig att gå när det dagligen ljugs om det här ändå.

pellepedal
2005-01-01, 21:13
Man får inte glömma att det faktiskt finns en hel del som satsar rätt hårt på såna här tävlingar även om inte alla gör det.

Allan
2005-01-01, 21:20
Kan vi lägga ner det här nu - eller ska alla argument dras en gång till?

allan

Pressarn
2005-01-01, 21:56
En gång till! En gång till!

Matte_Maiden
2005-01-02, 02:25
Matte_Maiden...

Om det nu är rättvisa du är ute efter får du faktiskt tänka om lite. Jag skulle vilja påstå att det är oändligt mycket orättvisare och mer "fusk" att en del har tränat längre än andra. Det finns folk som har tränat i två år och redan kurat femtioelva gånger med 1g testo i veckan, och jämfört med en som tränat ordentligt och rent i flera år (t.ex. Sverker) är muskelmassan på en sådan person knappt mätbar! Det finns verkligen en miljard anledningar till varför bedömningssporter (och egentligen allting) är orättvist och "fusk". Så är det. Det går inte att ordna en tävling fri från doping. Att dissa en del tävlingsdeltagare för att "de" (om det ens går att bevisa på något rättvist sätt) öppet gått ut med sitt bruk av steroider är exakt lika mycket fusk som att en del tävlingsdeltagare dopar sig. En rättvis bedömning vore ifall alla tävlingsdeltagare testades under samma villkor och samma förhållanden, och eftersom det inte lär ske finns det egentligen inte så mycket att göra åt problemet. Jag förstår att du tycker att det är lite jobbigt att tävla under förhållanden som dessa, men mycket snart kommer du att gå ut i den riktiga världen (ja, jag menar alltså arbetslivet) och inse att det faktiskt inte är jättemycket rättvisa eller frånvaro av fusk. Överallt där det potentiellt kan fuskas finns det en eller fler personer som fuskar. Du behöver inte gilla läget, vill du inte tävla gör inte det. Du måste ju inte.

Rättvisa för mig är då alla följer samma regler, sedan hur reglerna är utformade spelar mindre roll. Eftersom reglerna inte är speciellt klara just nu vill jag inte säga något om det.

Att man inte kan stoppa fusket är en annan sak, jag har inte sagt att man kan det. Jag tycker dock att man ska försöka om man kan det. Att man kan fejka andras "kurande" och på så sätt bli av med andra deltagare vid ett eventuellt försök till rensning hade jag inte tänkt på. Där har ni en bra poäng, det medger jag.

Men samtidigt vore det ganska intressant om någon "kurare" vinner tävlingen, det skulle bli en rolig debatt senare. Men som sagt, går det inte så går det inte.

Det jag ville med denna tråd var att belysa problemet och skapa diskussion. Inte säga att det enbart finns en väg och att man måste göra på något sätt. Jag tycker att meningen med tråden gått fram och det är huvudsaken, en lösning är ju inte alltid tillgänglig.

Sov gott nu alla så ser vi fram emot tävlingen. :)

Metal_boy_
2005-01-02, 02:52
Skit i vad andra gör! Det är dom som har i sitt huvud att resultatet av träningen stor del kommer ifrån dopingen, inte ni! Nim behöver inte lida av det, om just du mår bättre av att veta att du byggt upp kroppen naturligt så gör det för din egen skull! Byggning är för oss som gillar att tävla mot oss själva till stor del också. Man är som Anders Granheim sa lite typ av ensamvarg. Sköt ditt och din träning och bry dig inte så mycke om andra så kommer det gå bäst och energin har gått till ett par gram extra massa som kan va avgörande när du ska slå roid hasse sen. Jag såg nån på PB som jag även sett på kolo som skrev att han kurade, jag förstod inte varför han gjorde det, han hade ju fan knappt fått första års utvecklingen än och inte verkade kurerna va speciellt hjälpta...(jag har sett hur stor man kan bli om man gör rätt på första)...Men jag ger blanka fan i om nån väljer den vägen...

Fatalist
2005-01-02, 03:29
Håller med Matte_Maiden, men samtidigt tycker jag att de som dopar sig och har erkänt det öppet kan få vara med. De är ju trots allt medvetna om att de flesta vet att de dopar sig, så tja - då blir det väl ingen prestige iom en eventuell vinst iaf?

Tigerkotten
2005-01-02, 03:31
Jäkla whine det var hära då, säger som vissa andra.
Hur ska en tävling vara för att den ska vara rättvis?

Ska det vara olika tävlingar eller?
1 för dom som tränat 6mån
1för dom som tränat 1år
1 för dom som tränat 2år


osv osv.

Ge upp seriöst. Om folk kurar får dom väl göra det, deras sak.
Sköt dig själv, tänk inte så mycket på vad andra gör.
Patetiskt.

Shadow Warrior
2005-01-02, 10:20
Tigerkotten & Metalboy (mf):

Ni har allvarliga brister i eran moral och etik, allvarligt.

Vi vet alla vilken nivå som försöks eftersträvas på detta forum.

stridis
2005-01-02, 11:01
Tycker det känns keff med dopade tävlande, och de skall väl helst självmant inte ställa upp eller dra sig ur. Men de är fortfarande trevliga människor så ni behöver ju inte lassa skit på dem.
Mina ståndpunkter.

AFanatic
2005-01-02, 11:25
Det är väll ett av problemen som inte vissa ser, du ser det som en kul grej, men jag kan se det framför mig hur andra känner som har ett tävlingshuvud. Jag har det själv och kan tänka mig in i deras situation även om jag inte ska delta och håller därför med dem. Det spelar ingen roll att de är en skojtävling har man ett tävlingshuvud så har man!

Tävlingshuvud? :D

Räcker det inte med att ställa upp i en tävling då eller? :thefinger

Allan
2005-01-02, 11:29
Ni kunde bara inte hålla er va?

allan

Medusa
2005-01-02, 11:39
Sluta gnäll Allan, det är ju sant som de säger, det finns de som öppet dopar sig, vill du inte ta diskussionen?

Fanns det flera som dopade sig friskt under 80-talet måhända.... :D

Yankeee
2005-01-02, 11:41
Sluta gnäll Allan, det är ju sant som de säger, det finns de som öppet dopar sig, vill du inte ta diskussionen?



Men modsen har ju redan sagt var de står.

Shadow Warrior
2005-01-02, 11:44
Men modsen har ju redan sagt var de står.

Yepp... men just 4 show så håller vi igång denna diskussion ett tag till! :D

Jorgen
2005-01-02, 12:16
Yepp... men just 4 show så håller vi igång denna diskussion ett tag till! :D
Jasså? ;)

//Jörgen