handdator

Visa fullständig version : Sägs om detta?


HenrY
2005-01-01, 14:09
Dag 1: Rygg/Triceps

Dag 2: Ben/Biceps

Dag 3: Bröst/Axlar/

Dag 4: Vila

Dag 5: Rygg/triceps

Dag 6: Ben/Biceps

Dag 7: Bröst/Axlar

Dag 8: Vila

Dag 9: Börja om på dag 1

Jag sköter kost och vila.
Framtills nu har jag kört 4 ggr i veckan, då pass uppemot 1 1/2 - 2 timmar.
Men jag tänkte att det kanske bygger mera om jag då delar upp det lite mera, med fler och kortare träningstillfällen? Dessa pass kommer antagligen ta runt 45 min - 55 min ungefär.
Så vad säger ni??

Mvh. HenrY

HenrY
2005-01-01, 17:27
BUMP! :em:

z_bumbi
2005-01-01, 17:38
Kommer du att upprepa samma övningar i varje cykel eller har du olika varianter?

Kebab-Arne
2005-01-01, 17:57
Säger bara att det ser helt klart intressant ut. :)

Borde dock kanske finnas en risk för överträning?

Shadow Warrior
2005-01-01, 18:19
För lite vila tycker jag.

HenrY
2005-01-01, 18:30
Kommer du att upprepa samma övningar i varje cykel eller har du olika varianter?

Nope olika övningar, så mycket variation som möjligt!
Kör jag t.ex. militärpress ena axel passet, så kanske jag kör drag till hakan andra passet.
Överträning tror jag inte det är risk för.
Men jag får självklart testa mig fram.

z_bumbi
2005-01-02, 17:18
Nope olika övningar, så mycket variation som möjligt!
Kör jag t.ex. militärpress ena axel passet, så kanske jag kör drag till hakan andra passet.
Överträning tror jag inte det är risk för.
Men jag får självklart testa mig fram.


Jag tänkte mer på t ex böj och mark.
Har jag kört ben dagen innan så blir det omöjligt att köra mark dagen efter även om det bara är några set benträning det handlar om, självklart lär sig kroppen att klara av det med tiden men frågan är om det ger så mycket i så fall.
I ditt upplägg så har du biceps fyra gånger på en period och samma sak med triceps.
Jag tycker även synd om dina axlar som är med varje pass i olika hög grad, jag skulle försöka ha en "axelfri dag" eftersom jag är rädd om mina axlar.

Jag har svårt att säga så mycket mer utan att veta exakt hur mycket vila mellan seten du har planerat att ha, vilken belastning och vilka repsomfång du tänker använda.

IfK
2005-01-02, 17:22
Mage?

HenrY
2005-01-02, 17:38
Jag tänkte mer på t ex böj och mark.
Har jag kört ben dagen innan så blir det omöjligt att köra mark dagen efter även om det bara är några set benträning det handlar om, självklart lär sig kroppen att klara av det med tiden men frågan är om det ger så mycket i så fall.
I ditt upplägg så har du biceps fyra gånger på en period och samma sak med triceps.
Jag tycker även synd om dina axlar som är med varje pass i olika hög grad, jag skulle försöka ha en "axelfri dag" eftersom jag är rädd om mina axlar.

Jag har svårt att säga så mycket mer utan att veta exakt hur mycket vila mellan seten du har planerat att ha, vilken belastning och vilka repsomfång du tänker använda.

Kommer inte köra mark nu med detta schema, då jag kör tunga bas övningar för benen.
Tanken med detta schema är att istället för att köra lååånga pass så delar jag upp passen mer och kör kortare pass och inte alls lika många set som tidigare.
Det du säger om axlarna är intressant, hmmm....hur får du det till axlar i varje pass??
Biceps räknar jag till 2 ggr per period?

HenrY
2005-01-02, 18:13
Mage?

Mage kör jag lite då och då.

z_bumbi
2005-01-02, 20:27
Tanken med detta schema är att istället för att köra lååånga pass så delar jag upp passen mer och kör kortare pass och inte alls lika många set som tidigare.

Jo men sen beror det ju fortfarande på hur många set du kommer att få in om det är mycket eller lite träning.

Det du säger om axlarna är intressant, hmmm....hur får du det till axlar i varje pass??

Rygg, triceps, bröst, axlar och biceps påverkar alla i olika hög grad axelleden och med ditt upplägg så får leden aldrig vila.

Biceps räknar jag till 2 ggr per period?

Rygg= bicepsträning i viss grad.

HenrY
2005-01-02, 20:39
Jo men sen beror det ju fortfarande på hur många set du kommer att få in om det är mycket eller lite träning.



Rygg, triceps, bröst, axlar och biceps påverkar alla i olika hög grad axelleden och med ditt upplägg så får leden aldrig vila.



Rygg= bicepsträning i viss grad.

Tack för svar!
Jag visste inte det du skrev om axelleden..Men jag ska iaf vara uppmärksam på detta!!
Jag kommer köra lika många set som förut, men uppdelat på 2 pass!
varför jag ändrar är helt enkelt att jag vill kolla om detta bygger bättre än att köra alla set på bara 1 träningspass.
Sen kör jag ju en sk cykel på 9 dagar istället för 7.
Du kan ta en titt på min träningsjournal
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34507
Så körde jag förut, nu ska jag köra på detta schema ett tag och kolla hur det går, om det är för lite vila, om axelleden blir för sliten osv.

Mvh. HenrY