handdator

Visa fullständig version : Om att ha distans.


Jorgen
2005-01-01, 01:38
Citerat från det sista stycket i Joe Weider´s Ultimate Bodybuilding.

The Last Word.

One of the worst things you can do is make bodybuilding your entire life. I see many men in the gym who do nothing but eat, sleep, and do bodybuilding. And many of these men are athletes who have very little physical potential. But everything is bodybuilding, bodybuilding, bodybuilding. The best champions in the sport are men who have well-rounded lifestyles. They have good relationships, good jobs, good family ties and good hobbies outside of the sport. "My own life is very full says Tom Platz. I am a bodybuilder only in the morning when I am training; the rest of the day I am a human being. I work on my business affairs, I work on my social life, and I work at furthering my education. In short, I stop to smell the roses, and I´m far better off for it. If I haden´t done this, I would be a less-complete person, and I am very sure that I would never have reached my correct level of physical and mental development"

//Jörgen

mallex
2005-01-01, 03:06
word, gäller att ha distans, tur man har hittat den :thumbup: /Fultjack

Herkulez
2005-01-01, 03:27
oooojaaaa...så sant mannen, distans är nåt jag alltid predikar =)

Glen
2005-01-01, 03:32
oooojaaaa...så sant mannen, distans är nåt jag alltid predikar =)


Hehe, jo problemet är väl snarare det omvända.

Borde jag gå och lägga mig nu förresten?

Beast
2005-01-01, 03:42
Äh, varför ha distans till det enda rätta!

Fatalist
2005-01-01, 05:43
Distans är viktigt! Därför unnar man sig socialt umgänge MINST 1 gång/månad!!!! :thumbup:

Muaytudd
2005-01-01, 10:07
Fina ord.

Men istället för att flyga runt hela jordklotet så trycker jag iväg en glödande mening från vår alldeles egna Timbuktu här i Malmöööö;


Alla vill till himmelen, men få vill dö.



Tänk på det. Alla vill ha mycket pengar, alla vill ha meningsfulla jobb, många vill ha feta muskler men det är få som pallar att arbeta för det och göra det som krävs! :hbang:

pellepedal
2005-01-01, 15:13
Citerat från det sista stycket i Joe Weider´s Ultimate Bodybuilding.

The Last Word.

One of the worst things you can do is make bodybuilding your entire life. I see many men in the gym who do nothing but eat, sleep, and do bodybuilding. And many of these men are athletes who have very little physical potential. But everything is bodybuilding, bodybuilding, bodybuilding. The best champions in the sport are men who have well-rounded lifestyles. They have good relationships, good jobs, good family ties and good hobbies outside of the sport. "My own life is very full says Tom Platz. I am a bodybuilder only in the morning when I am training; the rest of the day I am a human being. I work on my business affairs, I work on my social life, and I work at furthering my education. In short, I stop to smell the roses, and I´m far better off for it. If I haden´t done this, I would be a less-complete person, and I am very sure that I would never have reached my correct level of physical and mental development"

//Jörgen

Visst stämmer det, men det finns ju även exempel på folk som inte har ett dugg att leva för ända tills de upptäcker träningen och byggandet och då plötsligt får nåt att leva för. Nu svamlar jag visst igen.... :rolleyes:

30cm
2005-01-01, 17:01
Det gäller att hålla det på en lagom nivå.

Scratch89
2005-01-01, 17:13
Visst stämmer det, men det finns ju även exempel på folk som inte har ett dugg att leva för ända tills de upptäcker träningen och byggandet och då plötsligt får nåt att leva för. Nu svamlar jag visst igen.... :rolleyes:



Nej nej, riktigt bra sagt ! :bow:

z_bumbi
2005-01-01, 17:23
Varje gång jag läser sådana där kloka ord så undrar jag om det är skrivet under tiden de bygger upp sig för att tävla eller skrivet i efterhand?

Ska man bli bäst så får man välja bort mycket i vilken idrott som helst och byggning är inget undantag, men det är väldigt många som är så långt från en tävlingscen man kan komma som säger sig offra allt vilket jag antingen finner komiskt eller skrämmande beroende på vilken ålder personen har.

HenrY
2005-01-01, 17:29
Varje gång jag läser sådana där kloka ord så undrar jag om det är skrivet under tiden de bygger upp sig för att tävla eller skrivet i efterhand?

Ska man bli bäst så får man välja bort mycket i vilken idrott som helst och byggning är inget undantag, men det är väldigt många som är så långt från en tävlingscen man kan komma som säger sig offra allt vilket jag antingen finner komiskt eller skrämmande beroende på vilken ålder personen har.

Jo, inga namn nämnda självklart.
Jag tycker snarare synd om sådana personer...

Medusa
2005-01-01, 17:31
Distans...bah... :sleep:

Scratch89
2005-01-01, 17:33
Distans...bah... :sleep:



:smash:

Medusa
2005-01-01, 17:34
:smash:
Get big (and shredded), or die! :D

z_bumbi
2005-01-01, 17:36
Jo, inga namn nämnda självklart.
Jag tycker snarare synd om sådana personer...

Jag tänkte inte på någon på forumet när jag skrev det även om det kanske kan uppfattas så, jag har haft nog med bekanta som levt träning och därmed försummat andra områden utan att behöva leta efter fler exempel på nätet. :)

Scratch89
2005-01-01, 17:41
Get big (and shredded), or die! :D



Eller inte? :P :thefinger
Man måste ju faktiskt ha lite distans. Om man inte dopar sig allvarligt så blir man inte stor i den här sporten! Man måste t.ex lägga ut pengar på en elbas istället för proteinpulver :hbang:

Jorgen
2005-01-01, 19:15
Distans...bah... :sleep:
Du lär dig med tiden du också. :)

//Jörgen

Zlin
2005-01-01, 20:46
Du lär dig med tiden du också. :)

//Jörgen

KNAK!
Det var ljudet av Medusa som blev knäckt. :D

Herkulez har jag för mig det var, sa något i stil med: "Jag sysslar med det som ger mig sinnesro, just nu är det byggning, så då gör jag det nu."

Jag formulerade det inte lika bra, men det är kloka ord. :bow:

Beast
2005-01-01, 21:35
Man kan leva byggning och samtidigt ha ett jobb och ett bra socialt liv. MEN somliga försöker leva bodybuilding när dom som bumbi sa är så långt från en tävling som man kan komma. Och vissa vill helt enkelt inte eller orkar helt enkelt inte.

Medusa
2005-01-01, 23:59
KNAK!
Det var ljudet av Medusa som blev knäckt. :D


:sleep:

Officer
2005-01-02, 20:13
Eller inte? :P :thefinger
Man måste ju faktiskt ha lite distans. Om man inte dopar sig allvarligt så blir man inte stor i den här sporten! Man måste t.ex lägga ut pengar på en elbas istället för proteinpulver :hbang:
He he, lade just ut 4 lax på denna gura:
(emg81 mickar o floyd ;) )

HenrY
2005-01-02, 20:53
He he, lade just ut 4 lax på denna gura:
(emg81 mickar o floyd ;) )

oh satan!
Riktigt grym! Du är en riktig metall lirare du va??:D

Officer
2005-01-02, 23:24
oh satan!
Riktigt grym! Du är en riktig metall lirare du va??:D
Hehe jajamensan! Den guran får känna på de mest hjärteslukande Metallica/Judas/Maidensolona som finns just nu! :D