handdator

Visa fullständig version : Fairing Sloow


Fatalist
2004-12-31, 04:32
Jag fick just hem 1kg fairing sloow protein, och till min fasa upptäcker jag att dne vägrar lösa sig i varken vatten eller mjölk! Någon som sitter inne med några tips? Den SKA ner, det är bara det att jag får kräkreflexer av alla klumpar..


Ja, jag har sökt och kollat igenom varenda tråd som dykt upp :(

iNCREDiBLE
2004-12-31, 08:21
Jag fick just hem 1kg fairing sloow protein, och till min fasa upptäcker jag att dne vägrar lösa sig i varken vatten eller mjölk! Någon som sitter inne med några tips? Den SKA ner, det är bara det att jag får kräkreflexer av alla klumpar..


Ja, jag har sökt och kollat igenom varenda tråd som dykt upp :(

Med mycket vatten så löser det sig som det ska.

Mac
2004-12-31, 09:38
Häll först upp vatten & sen pulvret...skaka om rejällt....ställ sen in shakern i kylen i ca 5-10 min,,, :cheers:

Fairing
2004-12-31, 10:43
Hej!
Vet ej hur du gör men du måste ha ca 4dl vätska till pulvret och då löser det sig lätt utan klumpar.

/Lasse

brema
2004-12-31, 11:39
Ta inte för mycket pulver, en dl pulver till 4 dl vatten funkar kanon. Spelar ingen roll om du häller pulvret först.

Nästan omöjligt med mer pulver, ta hellre två shakes!

Perfect Beast
2004-12-31, 13:04
Ta inte för mycket pulver, en dl pulver till 4 dl vatten funkar kanon. Spelar ingen roll om du häller pulvret först.

Nästan omöjligt med mer pulver, ta hellre två shakes!

Blir fint att dra 2 shakes före man hoppar i sängen :thumbup: bara att hoppa upp 3h senare och vara rejält pissnödig

nordland
2004-12-31, 13:33
jag fattar inte hur ni lyckas få klumpar med Sloow..... 3dl vatten + 1dl pulver... i med gallret och skaka 2-3ggr.... inga klumpar alls

Blir en perfekt trögflytande mellanmålsshake :thumbup:

z_bumbi
2004-12-31, 16:11
Jag vill ha klumparna, då vet man att det bara är att tillsätta lite mer protein och sen ta fram skeden. :eating:

Inte något för den som har problem att få i sig vätska men gott är det, särskilt med lite russin och havregryn i.

Fatalist
2005-01-01, 05:39
Kan meddela att min fairing slow blandade sig alldeles utmärkt nu när jag rörde runt lite innan med en sked :D :thumbup:

Alcazara
2005-01-03, 15:22
Jag kör med stavmixern, har ganska lite vatten faktiskt...det funkar kalasbra! På några sekunder är den perfekt utan klumpar!

påven
2005-01-03, 19:30
och om man får klumpar även om man följt ovanstående tips så är det väl inte värre än att man häller det genom en finmaskig sil ner i ett glas o dricker? brukar jag göra med vissa pulversorter som gärna vill klumpa sig

Flygplan
2005-01-04, 05:06
Minst 5dl vätska för 50g pulver behöver jag för att det ska gå att dricka.