handdator

Visa fullständig version : Långvarig förkylning eller liknande


arne
2004-12-30, 11:34
Hejsan

Har nu under ca 5-6 veckor varit sjuk.

De 2 första veckorna hade jag ont i halsen, hostade mycket, var relativt snorig, kunde knappt prata ordentligt på några dagar, kände mig jävligt hängig. Sedan försvann det, men nästan direkt så ersattes det av mycket snorighet, hosta, fast jag började känna mig piggare och fräschare. Detta varade också i ca 2 veckor. Denna samt förra veckan har det blivit bättre dag för dag känns det som, nästan borta totalt iförrgår. Men igår, så vaknar jag, och känner mig helt tjock i halsen, äter och dricker som fan för att lindra det, men om jag inte får i mig vätska eller dylikt under en stund så börjar jag känna mig tjock i halsen igen, vaknade upp idag, tjock i halsen, men efter några liter vatten och juice, samt gröt så känns det bättre.

Jag fattar inte varför jag håller på och blir sjuk på detta vis hela tiden, jag äter bra, 4-6 måltider per dag, äter som man ska så att säga, mycket grönsaker och frukt, äter vitaminer, men ändå så verkar det inte ge sig.

Blir snart galen om jag inte kan sätta igång med träningen snart, någon som vet vad denna förkylning kan bero på?

Mycket tacksam för svar

/Arne

Kan även tilläga att jag brukar vara ute och gå i lagom takt 1-2 h per dag under förkylningen nu, vilket borde vara lagom. Känns inte bra att bara sitta inne, men det känns inte bra att anstränga sig för mycket heller. Så en 1-2 timmes promenad i lagom takt känns lagom och bra för kroppen.