handdator

Visa fullständig version : ont i halsen men inte grönt snor=?


tristan
2004-12-29, 12:21
ja, jag har nu ont i halsen när jag vaknar på mornarna men snoret jag snyter ur min näsa är klart som kristall. Innebär detta att jag kanske inte har ngn infektion utan halsontet kommer från att jag snarkar eller sover med öppen mun eller dyl?

clabbe
2004-12-29, 12:52
ja, jag har nu ont i halsen när jag vaknar på mornarna men snoret jag snyter ur min näsa är klart som kristall. Innebär detta att jag kanske inte har ngn infektion utan halsontet kommer från att jag snarkar eller sover med öppen mun eller dyl?


har funderat på dedär ja också, lider av samma sak nämligen. har förbannat ont i halsen, svårt o prata numer o så. Snorar lite, men helt klart de också,inte grönt lr så (inte blått heller).

Så skumt. .

johnnytex
2004-12-29, 13:11
Jag med :( Har kill i halsen men inte snorig alls.

King Grub
2004-12-29, 13:45
Själva det halsonda är ett av symptomen på de virus som kan orsaka hjärtmuskelinflammation. Ont i halsen = ingen träning.

johnnytex
2004-12-29, 14:30
Är det skillnad på halsont och halsont? Alltså det kan ju vara så att det gör ont att svälja, sen ibland känns det liksom mest strävt eller kliigt (patent på det ordet). SKillnad?

King Grub
2004-12-29, 14:33
Är det skillnad på halsont och halsont? Alltså det kan ju vara så att det gör ont att svälja, sen ibland känns det liksom mest strävt eller kliigt (patent på det ordet). SKillnad?

Bara för att man har ont i halsen är det inte säkert att det beror på den farliga sortens bakterier eller virus. Att själv kunna avgöra om det är det eller inte är dock omöjligt, genom att gå på känsla.

Nils
2004-12-29, 21:27
När det är risk för hjärtmuskelinflammation har man nästan alltid åtminstone lite feber eller "förhöjd temperatur"