handdator

Visa fullständig version : kombination /?


Janolov
2004-12-27, 15:44
Vilken kombination i spliten tycker ni är bäst?

Bröst/Biceps
Bröst/Triceps
eller Biceps/Triceps

MiNaX
2004-12-27, 15:50
Jag kör Bröst/Triceps

denpa
2004-12-27, 16:04
Bröst o triceps är väl givet.

joak1m
2004-12-27, 16:09
Vilken kombination i spliten tycker ni är bäst?

Bröst/Biceps
Bröst/Triceps
eller Biceps/Triceps

Jag körde först bröst/triceps, men har bytt till bröst/biceps som jag anser är bättre, men har tänkt att byta till biceps/triceps för att testa det snart

Ectomorph
2004-12-27, 16:09
Vilken kombination i spliten tycker ni är bäst?

Bröst/Biceps
Bröst/Triceps
eller Biceps/Triceps

1. Biceps/Triceps - kör du dessa på samma pass kan du ju göra roliga variationer som att supersetta biceps- och tricepsövningar och få¨enorm pump.

2. Bröst/triceps - innehåller press- och sträckövningar och passar bra att köra ihop. Förhoppningsvis är triceps redan uppvärmda om du kört bröst före.

3. Bröst/Biceps - kanske inte så lämpligt eftersom man arbetar med olika rörelser för muskelgrupperna. Jag skulle inte kombinera dessa två.

Janolov
2004-12-27, 16:27
1. Biceps/Triceps - kör du dessa på samma pass kan du ju göra roliga variationer som att supersetta biceps- och tricepsövningar och få¨enorm pump.




Vad menar du med att supersetta?

Ectomorph
2004-12-27, 16:34
Vad menar du med att supersetta?

Jag menar att man kör ett set triceps efter biceps (eller tvärtom) utan vila emellan. Som ett enda långt set. Därefter vilar man och kör sen samma sak igen. Den enda gången jag testat trodde jag mina armar skulle spricka, fy h-vette vilken pump! :bpump:

Janolov
2004-12-27, 16:42
ger det något att köra superset då?

Zipic
2004-12-27, 17:00
Körde Triceps/Bröst innan.

Kör Biceps/Bröst nu. Tycker bättre om det eftersom jag orkar ge mer i tricepsövningarna när jag inte kör det tillsammans med Bröst.

Biceps/triceps har jag aldrig kört. Får väll testa det nåndag :)

Ectomorph
2004-12-27, 17:09
ger det något att köra superset då?

Det borde leda till att man får mer ork i musklerna. Men jag är alldeles för oerfaren så jag ska inte uttala mig om det... du får höra med gymrävarna som varit med ett tag. :thumbup:

Wooch
2004-12-27, 19:04
Även jag har gått över till Bröst/Biceps eftersom jag tycker att jag kan ge mer för varje enskild muskelgrupp.

aliquis
2004-12-27, 20:40
Fördelarna med att supersetta är väl att det går snabbare, och eventuellt att du stretchar/vilar den muskel du inte tränar för tillfället, men det är ju en av anledningarna till det första alternativet.

Någon här menade ju dock att antagonisten som man supersettar med jobbar för att hålla emot rörelsen, så det kanske inte stämmer i praktiken. Jag gillar det iaf, helt enkelt för att det går snabbare som sagt, slippa stå o vänta medans man vilar.

Janolov
2004-12-28, 08:43
så...jag får börja supersetta då...börjar med skivstångscurl...när jag failar där så gör jag en volt och börjar french press... :)