handdator

Visa fullständig version : Ingen känsel i tån


Metal_boy_
2004-12-26, 22:08
Jag har ingen känsel i min ena tå....i själva huden alltså...jag får riva hårt för att känna nått under själva huden..precis som det känns i läppen när man har varit hos tandläkarn o fått bedövning....jag körde ben en vecka innan när jag skulle försöka komma igång efter förskylningen och fick asont så jag inte kunde gå normalt på ett par dagar...kan någon nerv blivit klämd då när jag körde benen eller vaderna? eller vad kan det va?

Prankie
2004-12-26, 23:27
Tån kanske bara har sömnat? :sleep:

Metal_boy_
2004-12-26, 23:30
det är liknande sån känsla! fast den har sovit i en vecka nu hehe

Yankeee
2004-12-26, 23:32
Hade så i mer än ett år efter lumpen under fötterna på hälarna och på stortårna. Det går över efter ett tag.

Baan
2004-12-26, 23:33
taskig blodcirkulation? 2cm död hud? :D

det jag kan tänka mig är väl taskig blodcirkulation av någon anledning.. sen kan det väl vara någon nerv, jag är inte direkt någon läkare :rolleyes:

fast det är klart har du haft det flera veckor, och det är ju klart det inte är särskilt normalt, så kanske dags kolla upp det. Tror inte någon kommer med ngn mirakelkur plötsligt, typ koka din tå i filmjölk eller något, du får nog kolla upp det.

Metal_boy_
2004-12-26, 23:36
taskig blodcirkulation? 2cm död hud? :D

det jag kan tänka mig är väl taskig blodcirkulation av någon anledning.. sen kan det väl vara någon nerv, jag är inte direkt någon läkare :rolleyes:

fast det är klart har du haft det flera veckor, och det är ju klart det inte är särskilt normalt, så kanske dags kolla upp det. Tror inte någon kommer med ngn mirakelkur plötsligt, typ koka din tå i filmjölk eller något, du får nog kolla upp det.


:laugh: ne men kolla upp det känns lite löjligt ..hej min tå sover :laugh:

Metal_boy_
2004-12-26, 23:38
Hade så i mer än ett år efter lumpen under fötterna på hälarna och på stortårna. Det går över efter ett tag.

åfan..men detta är bara på ovansidan av tån på själva huden

Metal_boy_
2004-12-26, 23:41
sen känns det inte annorlunda när jag går eller nått...jag känner det endast när jag tar på tån

Prankie
2004-12-26, 23:43
Är du säker på att det inte är fingeret som har sömnat? :laugh:

puppas
2004-12-26, 23:44
Hade så i mer än ett år efter lumpen under fötterna på hälarna och på stortårna. Det går över efter ett tag.


Hade samma "problem", fast mitt gick över ganska fort efter muck. Nu är det helt borta och det har bara gått 8mån =)

Vart gjorde du lumpen ?

påven
2004-12-26, 23:44
kanske tånageln som växt runt tån, testa att klippa den

Metal_boy_
2004-12-26, 23:46
kanske tånageln som växt runt tån, testa att klippa den

har provat..inte det....abvdomningen följer även en bit upp på överdelen av foten...kanske har de me vadträning att göra ?

Yankeee
2004-12-26, 23:47
Hade samma "problem", fast mitt gick över ganska fort efter muck. Nu är det helt borta och det har bara gått 8mån =)

Vart gjorde du lumpen ?

Här uppkom problemen, kungsholmen :)
http://www.hjnet.dk/karls/photos/photo_44.html

Metal_boy_
2004-12-26, 23:48
Är du säker på att det inte är fingeret som har sömnat? :laugh:


hahahaha ...måsste checka :confused: :D

Metal_boy_
2004-12-26, 23:49
Här uppkom problemen, kungsholmen :)
http://www.hjnet.dk/karls/photos/photo_44.html

vadåro? den där muren kan väl inte varit så lång?? du va väl inte så dum att du gick fram o tillbaka?? ;)

Yankeee
2004-12-26, 23:51
vadåro? den där muren kan väl inte varit så lång?? du va väl inte så dum att du gick fram o tillbaka?? ;)

Nja, inte just på den muren. Men området runt omkring och fastlandet i närheten :)

Baan
2004-12-26, 23:56
fast ni två som nämner likadana problem fick väl någon sorts förfrysning på tån uppenbarligen, trådskaparen (fan det låter fördjävligt) har inte sagt något om kyla, fast man kanske ska dra lite paralleller från det att han var förkyld... hmmmppf.... :smash:

Metal_boy_
2004-12-26, 23:56
Nja, inte just på den muren. Men området runt omkring och fastlandet i närheten :)

ok :) ...jo men de e säkert nån jävla nerv eller nått skit...jag kan inte komma på att det skulle kunna vara nått tecken på nått som skulle kunna vara farligt med en sån sak iaf

stålcalle
2004-12-27, 08:43
När jag sommarjobbade på bygge en sommar så fick jag något för trånga skor i början, och tappade känseln i tån. Var hos läkaren som sa att det var en tryckskada som gjorde att känselnerven förstördes, men att den skulle växa tillbaka på några månader. Och det gjorde den.

Så du kanske har haft något tryck på tån som orsakat det.

/Calle

Danne
2004-12-27, 15:54
Tån kanske bara har sömnat? :sleep:

Somnat.... med tanke på lukten så är den fan död. :cool:

Metal_boy_
2005-01-03, 21:15
Har varit hos läkaren, hon kände på mina vader och kom sedan fram till att en hudnerv i västra vaden va överbelastad..den kan även gå av om man har otur men då känns det mer...Hon sa att jag efter 2mån uppehåll från träningan absolut inte fick träna med samma intensitet, men det hade ju jag skitit i, ivrig som jag är :D 1cm per vecka ungefär är läkningsprocessen och det komemr ta tid..det är ett par cm från en bit nedanför knät och ner till slutet av tån :(