handdator

Visa fullständig version : Nu JÄv*** Ska Det KÖras!


GymTT
2004-12-26, 00:39
Tjena

Ursäkta rubriken, men nu skall det tränas och visas resultat;)
Dags att bli störst bland polarna. Nu under lovet blir det gym varje dag utom en då det är vilodag och ätardag. Tänkte få upp förbränningen också, då låter det väl perfekt att lägga in morgonpromenader innan frukost och cirka 3 gånger kondition i veckan direkt efter gympassen?
Kom med tips! Vill bli stor!

MVH TT

Shadow Warrior
2004-12-26, 09:59
Uteslut morgon prommenaderna. Dom bygger inget och ger inte heller ökad förbärnning (efteråt alltså, klart du bränner under passet men du ska ju inte deffa)

Träna tungt/intensivt 4-5ggr i veckan.

Kör intensiv cardio 3ggr i veckan (tex intervall gärna hillprints, det är mest hardcore :D )

Repetera.

swarre
2004-12-26, 11:44
Sikta in dig på en ordentlig frukost på morgonen i stället för promenaden under tiden du vill bygga massa. Promenaden kan du lägga in om du ska deffa sen...

En stor portion havregrynsgröt, en omelett och lite mackor låter bättre i det här skedet ;)

mentzer
2004-12-26, 12:33
Ja om du kör riktigt hårt HELA lovet blir du garanterat störst.

GymTT
2004-12-26, 13:27
Ja om du kör riktigt hårt HELA lovet blir du garanterat störst.


Heheh, menade att jag ska börja köra så nu under lovet sedan fortsätta till sommarn. Tänkte köra 5-6 gympass i veckan och 3 konditionspass direkt efter gympasset?

MVH TT

Jorgen
2004-12-26, 13:38
Tänkte köra 5-6 gympass i veckan och 3 konditionspass direkt efter gympasset?

MVH TT
Kvantitet är inte alltid bättre än kvalité.

//Jörgen

GymTT
2004-12-26, 13:47
Kvantitet är inte alltid bättre än kvalité.

//Jörgen



Nej det är sant, om jag känner att jag inte tycker jag kämpar på passen så drar jag ned på dem. Men jag har rätt bra fokus och tycker att jag får ut något av varje pass.
Låter upplägget bra annars?

MVH TT

Sve
2004-12-26, 13:49
svar nej.

Menigar
2004-12-26, 13:54
Nej det är sant, om jag känner att jag inte tycker jag kämpar på passen så drar jag ned på dem. Men jag har rätt bra fokus och tycker att jag får ut något av varje pass.
Låter upplägget bra annars?

MVH TT
Jag tror du skulle växa bättre på 3-4 pass styrka i veckan i kombination med cardio 3 gånger i veckan.

Sve
2004-12-26, 13:57
och ännu bättre med max 3 pass styrka i veckan.

Menigar
2004-12-26, 13:58
och ännu bättre med max 3 pass styrka i veckan.
Säkerligen, men det verkar handla om att tillfredställa ett visst psykiskt behov här också.

aliquis
2004-12-26, 14:36
Tjena

Ursäkta rubriken, men nu skall det tränas och visas resultat;)
Dags att bli störst bland polarna. Nu under lovet blir det gym varje dag utom en då det är vilodag och ätardag. Tänkte få upp förbränningen också, då låter det väl perfekt att lägga in morgonpromenader innan frukost och cirka 3 gånger kondition i veckan direkt efter gympassen?
Kom med tips! Vill bli stor!

MVH TT
låter som ett bra sätt att köra slut på sig / tröttna på det.

aliquis
2004-12-26, 14:38
och ja, frågan är ju om det ger mer (och inte mindre...) än typ 3-4 pass i veckan med 1-2 konditionspass.

Baan
2004-12-26, 16:34
lägg lika mycket krut på maten som du lägger på träningen så kommer du växa bra. träningen ska man i princip, enligt min filosofi, bygga enligt grundövningarna, bänk marklyft och knäböj och se till att man kör dom ordentligt sen kommer resten om man käkar bra ;)

Fatalist
2004-12-26, 20:31
testa DC, kommer du nog att gilla :thumbup:

GymTT
2004-12-26, 20:42
testa DC, kommer du nog att gilla :thumbup:

Tar gärna en beteckning på DC ? :S

MVH TT