handdator

Visa fullständig version : Behöver Hjälp!


Erkan
2004-12-25, 02:01
Hejsan.

Jag har styrketränat i ca 2,5 år på gym.
Senaste året har ja kört väldigt hårt i en väldigt
hög nivå. Nu när ja har pumpat upp lite skulle ja vilja
ha hjälp med att börja få bort fettet oxå.

Hur ska ja börja?
Ja går i skolan och skulle vilja ha råd om hur ja skulle
kunna klara av det iaf.
Ja har börjat gå 1,5 h om dagen morgon o kväll.
Ja undrar bara hur lång tid de kan ta innan man ser någon riktig skillnad om man har strikta regler på maten. För ja är inte fet de minsta. Ja har muskler som syns ganska så väl. Men ja vill få bort de fett som åtestår. Tacksam för svar / Erkan

Scratch89
2004-12-25, 11:38
Jag har styrketränat i ca 2,5 år på gym.
Senaste året har ja kört väldigt hårt i en väldigt
hög nivå. Nu när ja har pumpat upp lite skulle ja vilja
ha hjälp med att börja få bort fettet oxå.

Säg inte "pumpa upp", det låter så disco :smash:



Ja går i skolan och skulle vilja ha råd om hur ja skulle
kunna klara av det iaf.

Jag har dietat lite halvt seriöst och jag gjorde det med skolmaten som intag. Det värsta är om det är nån konstig röra med massor av kolhydrater och fett. Men kolla matlistan och se vad som bjuds, och är det för dålig mat så ta helt enkelt med dig en matlåda till skolan. Det behöver inte vara nåt märkvärdigt, en kycklingfilé/burk tonfisk och lite ris, som du kan mumsa i dig.


Ja har börjat gå 1,5 h om dagen morgon o kväll.

Är det 1,5 h på morgonen och 1,5 h på kvällen, eller sammanlagt? :confused:


Ja undrar bara hur lång tid de kan ta innan man ser någon riktig skillnad om man har strikta regler på maten.För ja är inte fet de minsta. Ja har muskler som syns ganska så väl. Men ja vill få bort de fett som åtestår.

Egentligen ska man väl börja se det direkt, men om du inte har nån överdriven fettmängd eller vattenmängd så vet jag inte varför du ens ska dieta. Har du bilder du kan PMa så jag kan avgöra ?

Erkan
2004-12-25, 21:16
Okej Tack så mkt.

Nja ja vill jue dieata för att i framtiden bli en blivande bodybuilder.
Men va ja har för mj så e de inte vanligt att en bodybuilder har
så mkt fett på kroppen o ja vill ha bort de fettet som återstår.
Ja går ungefär 1,5 - 2 h sammanlagt per dag. Ca 50 minuter på morgonen
och 1 timme på kvällen. Men när ja tränar äter ja oxå proteintillskott. (supermassfuel). Segar de ner väldigt mkt av fettbränningen eller går de
direkt in i musklerna eftersom ja tränar så pass hårt så att de inte sätter
på magen utan i musklerna så ja slipper tänka på att att bränna lite av de
oxå?

Aa ja har några bilder du kan få se men ja vet inte hur man laddar upp dem
inte så bra på data humhum* :em:

Appropå maten..

Till frukost äter ja 2-3 st fullkornsmackor me keso på..
nån gång på dagen ofta fisk,potatis,ris aa e.t.c.
Sen någon banan innan kvällsmaten. Kvällsmaten består av fullkornsbröd med keso
igen. Ska ja fortsätta så här lr har du några andra förslag?

Ja är inte desperat av att få bort fettet men ja vill ändå veta hur ja ska
göra för att få maximal effekt av fettbränningen..

Tack i förhand / Erkan

Frazze
2004-12-25, 22:17
Du säger själv att du inte direkt är fet, och om du nu vill bli en bodybuilder så ska du nog satsa på att lägga på dig mer muskler innan du börjar fundera på att deffa.
Så till vida att du inte tänkt tävla inom en närstående framtid? I så fall är saken en hel annan. Det finns ingen som helst anledning att gå omkring superdeffad året om, det är bättre att bygga upp sig(utan att gå till överdrift vad gäller kcalöverskott), och inför en tävling eller liknande deffa bort fettet.

Erkan
2004-12-26, 19:33
Aa okej. Så du menar att ja ska t.ex. börja äta gainerfuel istället för supermassfuel? Men om man tränar upp sig o sen ska deffa, blir de inte så att man tappar mkt muskelmassa ifall man bara satsar på att deffa och inget annat?

Frazze
2004-12-27, 14:17
Jag menar inte vad du ska äta för tillskott eller inte, utan mer om du hamnar på kcalminus eller kcalplus sett till hela dagen. Alltså om du går ner eller upp i vikt.

Erkan
2004-12-27, 14:31
Jaha okej. Om ja vill bli allmänt stor, och få en fin kropp där sträcken syns tydligt, så ska ja träna upp mig stenhårt, sen när ja e klar med det så börjar ja deffa? Tappar ja mkt då sen när de e deff-tid och jag satsar allting på de?

Frazze
2004-12-27, 22:09
Nej, du kommer inte att tappa så fruktansvärt mycket. Det är ju dumt att lägga på sig 10kg fett, för det kommer att ta sin lilla tid att slipa bort.
Och när du väl ska deffa, se till att göra det på rätt sätt, en bra början är att läsa här på kolozzeum i timtal.

Erkan
2004-12-29, 23:37
Okej. Då förstår ja. så de e ändå bra att ja går ut o går oso 2 gr per dag o äter lite sunt och så även fast ja inte direkt deffar?

King Grub
2004-12-30, 07:33
Okej. Då förstår ja. så de e ändå bra att ja går ut o går oso 2 gr per dag o äter lite sunt och så även fast ja inte direkt deffar?

"Äta lite sunt" är alltid rätt. Du tar ingen skada av att gå ett par gånger om dagen, om du har lust och tid. Du kan dock köra lite kortare, intensiva kondispass då och då, så sparar du tid och får alla konditionsträningens positiva effekter på köpet.

Scratch89
2004-12-30, 18:07
Men när ja tränar äter ja oxå proteintillskott. (supermassfuel). Segar de ner väldigt mkt av fettbränningen eller går de
direkt in i musklerna eftersom ja tränar så pass hårt så att de inte sätter
på magen utan i musklerna så ja slipper tänka på att att bränna lite av de
oxå?

Vad pratar du om ?
Äter du mer energi än vad du gör av med går du upp i vikt.
Äter du mindre energi än vad du gör av med går du ner i vikt. Back to basic! :hbang:
Protein och snabba kolhydrater är ett måste efter träning, annars blir du katabolt, och det är det värsta som kan hända under en diet.


Aa ja har några bilder du kan få se men ja vet inte hur man laddar upp dem
inte så bra på data humhum* :em:

Har du msn eller nåt då? Alla discobyggare har det! :thefinger


Appropå maten..

Till frukost äter ja 2-3 st fullkornsmackor me keso på..
nån gång på dagen ofta fisk,potatis,ris aa e.t.c.
Sen någon banan innan kvällsmaten. Kvällsmaten består av fullkornsbröd med keso
igen. Ska ja fortsätta så här lr har du några andra förslag?
Ja är inte desperat av att få bort fettet men ja vill ändå veta hur ja ska
göra för att få maximal effekt av fettbränningen..

Som sagt, har du msn så kan jag skicka mitt dietprogram till dig...

Erkan
2005-01-02, 21:45
Okej, aa vore tacksam ifall ja kunde få de dietprogrammet :)
erka_andersson89@hotmail.com Adda du ;).