handdator

Visa fullständig version : Lunarisering och bilder


Zlin
2004-12-23, 21:14
På uppkommen anledning tänkte jag lämna över ett förslag. Bilder tagna med mobilkamera borde förbjudas. Det enda bilderna resulterar i är att folk blir irriterade. Detta kommer sålla bort de hormonstinna pojkarna som bara vill visa upp sig, till vilka folk lämnar kritik som inte resulterar i någonting. Skulle man bara godkänna bilder tagna med en digitalkamera, skulle man få seriösare bilder, och chansen att man kan ge kritik ökar. Det blir dessutom roligare att ge kritik, eftersom man ser att personen på bilden har ett syfte med att ta bilden (Till skillnad från en mobilkamera i badrumsspegeln). Att bilderna skulle bli seriösare baserar jag på att man med bättre bilder ger kritiker en bättre överblick. Dessutom skulle det komma färre poster i bildforumet (Forumet i sig skulle gå snabbare), vilket medför att de bilder som kritiseras kan kritiseras mer grundligt.

Övriga förslag:

* Tillåt bara obligatoriska poser (I trådar där man skall bedöma fysiken.."Hopp och lek på gymet" är inte en sådan tråd, och bör därför få ligga kvar.)
* Ge dispens till "stora killar" (Nu blir jag väl flame:ad). Jag tror att man genom att visa upp "stora" (säg målmedvetna om ni så vill) killar får fler "stora" tränande personer till forumet. Faktum är att det krävs målmedvetenhet och disciplin för muskulär utveckling, något som tyder på mognad. Främjar man bilder från dessa skulle det i längden skulle leda till lägre procenthalt lunare, och därmed en högre nivå på forumet, större kunskap att tillgå i träningsforumet osv osv. Denna idén var bara spontan och inte direkt genomtänkt, men det kom upp i huvudet när jag skrev, och det skadar ju inte att bolla idéer.

Nåväl, mycket citationstecken och parenteser, men det var snabbt skrivet.

Zakath
2004-12-23, 22:03
Bra förslag.

Förutom dina två övriga förslag :smash:
Obligatoriska poser ska ju vara en självklarhet, men lite andra helkroppsposer är ju kul!

Och det där med att främja stora killars trådar var nog den värsta idén jag hört på länge, men det var ju bara en lös tanke så.

kal_erixon
2004-12-24, 12:00
jag kan ju bara tala för mig själv (jag kanske är en av lunarna?) men digitalkamera är dyrt :(

Jay-Z
2004-12-25, 12:40
Svår fråga. Kan börja med det lättaste, vilket var ditt förslag om "stora" som jag tycker var riktigt dåligt.

Att rakt av förbjuda bilder med mobilkameror tror jag är svårt, likaså att bestämma vad som är en godkänd bild, avseende ljus och upplösning. Och att bara godkänna obligatoriska känns lite väl militäriskt för min smak.

Idag finns det digitalkameror som är på samma nivå som vissa mobilkameror. Jag har sett bilder tagna med Nikon D70 som lätt kunde klassas som sumpiga mobilkamerabilder. Bra tanke och bra initiativ. Men svårt att genomföra i verkligheten tror jag. Sunt förnuft går långt. De som vill kan ju dra sitt strå till stacken genom att inte kommentera sk. Lunarbilder.Sen tycker jag inte att det är sååå många sk "Lunarbilder" uppe. Tycker snarare att det är ganska dåligt med postning av bilder.

Fast så här i juletider är det förståeligt. :eating: :eating:

Pdaddy
2004-12-25, 17:48
Hehe , kul att du tycker min tråd ska ha despans :D.

Håller också med att de har blivit en del lunar pics, eller runt ut sagt helt värdelösa bilder med an så kass kvalite att man knappt kan se något.

Ja lovar också att de ska bli mer nya pics i min tråd, skall låna farsans gamla dig cam som tar bättre bilder än min nya..

Marcus

Zlin
2004-12-25, 18:54
Kanske det jag efterfrågar är en stramare attityd från moderatorernas sida. Trådar som omöjligt kan ge något borde raderas. Som någon kommenterade, så är det ju inte världens största aktivitet i bildforumet, vilket skulle leda till en färre trådar med stramare regler. Äh, jag vet inte, jag flummade lite bara.

Ludwig
2004-12-27, 22:46
Kanske det jag efterfrågar är en stramare attityd från moderatorernas sida. Trådar som omöjligt kan ge något borde raderas. Som någon kommenterade, så är det ju inte världens största aktivitet i bildforumet, vilket skulle leda till en färre trådar med stramare regler. Äh, jag vet inte, jag flummade lite bara.


På tal om trådar som inte ger någonting...

Fultjack
2005-01-27, 19:07
träningsbilder är roligast att kolla på, som tex hopp och lek tråden :thumbup:

Zakath
2005-02-07, 21:22
träningsbilder är roligast att kolla på, som tex hopp och lek tråden :thumbup:


Fast det är ju fortfarande BRA bilder, webcambilder är en annan sak...

Patriarch K
2005-02-09, 15:56
Folk som inte vill kommentera webcam/mobil-bilder kan låta trådarna vara helt enkelt. De som känner för att kommentera kan helt enkelt lägga ett ord i tråden, inte något mer med det :)

Pez
2005-02-09, 16:06
Folk som inte vill kommentera webcam/mobil-bilder kan låta trådarna vara helt enkelt. De som känner för att kommentera kan helt enkelt lägga ett ord i tråden, inte något mer med det :)
Det funkar inte så. Vi på Kolozzeum tänker inte låta kvaliteten på exempelvis "medlemsbilder" fallerera med principen "gillar man det inte så titta inte", sålänge vi har något att säga till om så kommer vi arbeta för att få folk att lägga upp drägliga bilder.