handdator

Visa fullständig version : mittenbröstet


kalle_banan
2004-12-23, 13:43
kanske är lite luddig överskrift men....
mina bröst är knepiga, i mitten av dom fattas det massa, det är bara nedre o övre delen som är stora, vilket betyder att det blir som en grop i bröstet :cryout:
gäller samma norm här att det kommer ordna sig med tiden som alla andra osymmetrier eller ska jag ändra på mitt schema?
just nu kör jag plan och lutande (uppåt) hantelpress. nån tredje övning har jag inte direkt, jag kör på känn så det blir kanske bänkpressmaskinen, pecdec, nedåtlutande hantelpress eller stående cc-flyes eller nått annat då o då.
det kanske inte spelar nån roll med jag får la skriva ner ålder vikt osv...
17, 18 år nästa år
73 kg
182cm ungefär
tränat sen oktober förra året.

Allan
2004-12-23, 13:46
Du kan inte prickskjuta inre bröstet ( en av de klassiska gymmyterna f ö). Det rättar till sig när du fått mer massa.

allan

Johan1986
2004-12-23, 13:47
Jag tror de räcker för dig att bara fortsätta som du gör. Efter ett tag kommer du få mer massa och gropen kanske försvinner. Eller så är du bara byggd som du är så där blir en grop emellan brösten.

RobbeliRobban
2004-12-23, 13:53
Marthans syndrom? Annars är det bara mer massa som gäller.

Mccartney
2004-12-23, 15:09
ta lite spackel...och jämna ut....

kalle_banan
2004-12-23, 18:14
jaja, jag får väll fortsätta i samma bana då...

aliquis
2004-12-23, 19:03
17, 18 år nästa år
är bara tvungen, jo, det brukar vara så :thefinger ;)

inre sade han väl inte? Han hade ju massa på nedre och övre delen? Då borde han ju mena mitten i vertikal riktning, inte horisontell?

Stoltz
2004-12-23, 19:55
Har samma problem, och Allan har rätt. Det är en av gymmyterna ;) Dock, mer massa kan kanske hjälpa dig. Mitt har förbättrats delvis, så du bör garanterat försöka bygga mer massa och inte ge upp :thumbup:

Shadow Warrior
2004-12-23, 20:38
Smal bänkpress med armbågarna utåt bygger bra på insid*host* menar mellersta pecsen :D

kalle_banan
2004-12-24, 11:43
Smal bänkpress med armbågarna utåt bygger bra på insid*host* menar mellersta pecsen :D
hur smalt ska jag köra då? jag brukar köra med lillfingret på "ringarna" på stången. ska det vara axelbrett eller mitt i mellan axelbrett o "ringarna"?

Allan
2004-12-24, 11:46
Smal bänkpress med armbågarna utåt bygger bra på insid*host* menar mellersta pecsen :D

Nej. Det gör det inte. Det finns inte en anatomisk möjlighet att bygga muskeln från det hållet. Smal bänkpress är en jättebra övning, både för pecs och triceps, men den jobbar ICKE inre delen av bröstet specifikt. Sen begriper jag inte dennna otroliga fascination vid bröstet - är verkligen era ryggar och axlar så otroligt välutvecklade att ni måste börja vimsa med specialmoment för yttepyttemuskler?
När ni har rejält med volym kan man börja fundera på det - och när man har den där volymen finns inte problemet längre. Punkt.

allan

Shadow Warrior
2004-12-24, 11:52
hur smalt ska jag köra då? jag brukar köra med lillfingret på "ringarna" på stången. ska det vara axelbrett eller mitt i mellan axelbrett o "ringarna"?

Jag är 171, ungefär 37cm mellan händerna brukar jag ha.

Shadow Warrior
2004-12-24, 11:53
Nej. Det gör det inte. Det finns inte en anatomisk möjlighet att bygga muskeln från det hållet. Smal bänkpress är en jättebra övning, både för pecs och triceps, men den jobbar ICKE inre delen av bröstet specifikt. Sen begriper jag inte dennna otroliga fascination vid bröstet - är verkligen era ryggar och axlar så otroligt välutvecklade att ni måste börja vimsa med specialmoment för yttepyttemuskler?
När ni har rejält med volym kan man börja fundera på det - och när man har den där volymen finns inte problemet längre. Punkt.

allan

Precis... men smal bänk är ju fortfarande en bra övning att bygga pressttyrka i eller hur? Om man sen gämför den med dips så är den ju mindre slitsam med.