handdator

Visa fullständig version : Hjälp


Carl_B
2004-12-23, 02:46
Har gymat i c:a 1år nu och just nu så väger jag 62kg (enbart muskler) & min längd är 175cm. Köpte twinlab gainers fuel rätt så nyligen och jag skulle vilja veta hur doseringen funkar. Har hört att man ska köra med 2 gram fuel per kg som man väger, i mitt fall så blir det 2x62 vilket blir 124 gram. Stämmer detta eller är jag helt ute och cyklar? Hur mycket vatten ska man då använda sig utav till 124 gram fuel? Jag har ingen som helst erfarenhet av att använda en gainer (använder endast Vitamineral aktiv i dagsläget). Tränar 3ggr per vecka (söndagar, tisdagar, torsdagar). Vet att man ska ta en gainer direkt efter träningspasset men ännu en gång, frågan är hur mycket man ska dosera? Dessutom så undrar jag ifall man kan köra med en gainer i 11-veckor? Har hört att man max ska köra med en gainer 6-8v.

acke_t
2004-12-23, 12:03
vet inte hur mycket protein och kolhydrater din gainer innehåller per 100gram. Men sikta på 30gram protein och 50-60gram kolhydrater per servering, sen får du själv kolla hur mycket det motsvarar. Och på din andra fråga så svarar jag att du alltid ska dricka din gainer efter träning.

Tina
2004-12-23, 12:40
"Dessutom så undrar jag ifall man kan köra med en gainer i 11-veckor? Har hört att man max ska köra med en gainer 6-8v."

Inte för att jag kan jätte mkt! Men visst kan man dricka sin gainer efter varje träning :confused: Alltså mer än 11 veckor.. I flera 100 år går nog också bra :) Det är ju bara en gainer... ;)

Davil
2004-12-23, 14:47
"Dessutom så undrar jag ifall man kan köra med en gainer i 11-veckor? Har hört att man max ska köra med en gainer 6-8v."

Inte för att jag kan jätte mkt! Men visst kan man dricka sin gainer efter varje träning :confused: Alltså mer än 11 veckor.. I flera 100 år går nog också bra :) Det är ju bara en gainer... ;)

Ja ! Du skall ta din gainer direkt efter varje träningspass ! Aldrig gainer vid andra tidpunkter än i samband med träning, men du ska inte ta gainers i "perioder" som du beskrev utan som sagt efter alla träningspass. Ev halva direkt före och halva direkt efter passet.

Bra att du frågar, för hur skall man annars kunna veta =)

God Jul.

King Grub
2004-12-23, 15:07
Tina har naturligtvis helt rätt; det är ingen "medicin" den är frågan om, bara protein och kolhydrater - inget man bör, eller skall, göra uppehåll med.