handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på träningsschema


Droog
2004-12-21, 21:01
Följande är saxat ur min träningsdagbok, fick dålig respons där, hoppas på bättre här.

Lämnar den negativa träningen efter 8 veckor och går nu in tungt och explosivt. Fokuserar på styrka i bänk, böj, vänd och volym på armar/rygg.

Tis ben och axlar
Vändningar 4 set x 4 reps
Halva böj, explosivt och tungt 4x2 För att behålla viktvana och jobba med snabba lyft.
Pushpress med böj 4x4
Expl. bencurl 4x6
Raka mark 2x10
Axelpress, hantlar 3x6
Sidolyft 3x8
Stående, negativ enbens vadpress 3x8
Mage 5x8

Tors, bänk, triceps och rygg
Bänk, explosivt på 10 reps vikt (Ca 80% av 1 RM) 5x2
alt. tunga singlar för viktvana.
Viktade dips 3x5
Frenchpress 5x5
Chins 4x5
Latsdrag 4x8
Rodd 4x6
Ev. bonusbicce

Fre ben
Vänd 4x4
Böj, tungt explosivt 4x3
Bencurl 4x6
Stående, negativ enbens vadpress 3x8
Finnen 3xmax
Ryggresningar 3x10
Mage 5x8

Sön bröst, bicce
Bänk, tungt explosivt 5x3
Snedbänk 1x8
Flyes/pecdec 4x8
Stångcurl 3x8
Hantelcurl 3x8
Scottcurl 3x8
Tricepsmaskin 5x8
Rotatorcuff

Tanken är att jag ska svara bra på den tunga explosiva träningen (träning nära repmax så att repsen blir hyfsat snabba när man fuskar lite) nu efter min negativa period. Efter den här perioden blir det antagligen toppning för ev. nya pers...

Insiktsfulla kommentarer någon? För tufft med biceps/triceps 2 ggr i veckan? För mycket annat jox för att bli riktigt bra i bänk och böj, antagligen :D
__________________

JJ
2004-12-21, 21:14
Jag skulle inte palla (göra lika stora ökningar) med så mycket träning. Jag skulle ta bort t.ex. pecdec, ta bort pressövningar för axlarna (då de sliter både på axlarna och triceps), bara träna tricepsövningar en gång i veckan.
Jag skulle nog gjort ett två veckors schema faktiskt med typ 7 träningstillfällen. Men du känner nog din kropp väl vid det här laget.