handdator

Visa fullständig version : Tom


STarfish
2004-12-20, 22:53
Någon som kan det här med tömning.
Man kör några dagar eller en hel vecka mitt i en diet/deff där man bara äter fett och protein och tömmer kroppen på kolhydrater för att sen återgå till samma kolhydrats intag för att öka förbränningen.

Nån som gjort det?
Är det e bra ide?
Isåfall om man deffar på låt säga 2500 kcal och jag drar bort alla kolhydrater, ska jag då ersätta dom förlorade kcal med protein & fett?

King Grub
2004-12-21, 08:06
Hur ökar det förbränningen? Jag skulle tro att den sjunker när du tar bort kolhydraterna och sedan återgår till den normala i stället. Förbränningen regleras riktigt fort.

STarfish
2004-12-21, 08:13
Hur ökar det förbränningen? Jag skulle tro att den sjunker när du tar bort kolhydraterna och sedan återgår till den normala i stället. Förbränningen regleras riktigt fort.

Han jag fick höra det av sa att det var bra för att kroppen vänjer sig vid ett visst kolhydrat intag, och göra så här kan va bra för förbränningen om man sen återgår till samma intag som före.

han gjorde så några veckor innan tävling för han ville inte sänka sig längre ner med kollisar för o bränna det sista.

kanske var ren bullshit då.

King Grub
2004-12-21, 08:17
Njaej, "bullshit" skulle jag inte påstå, men snarare tvingar han väl kroppen att använda annat än kolhydrat som bränsle (läs: förhoppningsvis fett) genom att dra ner på kolhydraterna, mer än att det höjer energiförbrukningen. En lågkaloridiet sänker dessutom leptinnivåerna vilket sänker förbränningen, och väl utplanerade ätardagar (måttligt överätande, baserat på ökat kolhydratintag) kan öka upp nivåerna igen och därmed också förbränningen, men att du måste tömma dig först ställer jag mig tveksam till.