handdator

Visa fullständig version : Tips på bra och (lättsam) mat.


Oatmeal
2004-12-19, 19:03
Hej.
Jag skulle gärna vilja ha lite tips och ideer på mat som är lättsam att göra på en kväll eller göra i stora partier för att sedan spara och äta någon dag efter. :eating:

Är inte så bra på det med att räkna innehåll och sådant men vill äta nyttigare och så för träningen. Jag vet faktiskt inte hur jag räknar ut hur mkt jag skall äta. :confused:

Känns som när man tränar styrketräning 5 dagar i veckan så behöver man energi till passen och det får jag inte genom kosten jag äter nu, utan måste absolut förbättra den.

Jag tränar alltså 5 gånger i veckan, varje vardag. Varje pass ligger på cirka 60 minuter ganska intensiv träning. Jag motionerar inte eller gör andra speciellt fysiskt krävande aktiviteter annars. Men om ni vill ge tips eller så, gör gärna det. Hur skall jag räkna ut vad jag skall äta och GE TIPS PÅ NÅGOT LÄTTSAMT OCH BRA! :)

Tack på förhand. Om ni tycker att jag skulle tagit med något mer angående kosten eller så, dumförklara mig inte utan berätta bara det :rolleyes:

Arnesson
2004-12-19, 19:10
Köttfärssås, Köttgryta (tar dock tid på spisen), Tonfiskröra, Wok....

HenrY
2004-12-19, 19:12
HenrY´s Tonfisk pasta
Koka pasta, dra ner en klicka majonäs. Tillsätt sedan en euroshopper tonfisk burk! Rör om!
MUMS!! :eating:
Detta gör jag när jag inte orkar göra något annat!

Rataxes
2004-12-19, 19:20
Du kan aldrig gå fel med en skål yoghurt med musli och nötter. Komplett måltid och nyttig ur alla aspekter. Gott som godis dessutom. :eating:
Givetvis vansinnigt enkelt och snabbt att slänga ihop också. Inte vidare mättande jämfört med pastarätter, men det är ju bara en fördel om man har problem att få i sig tillräckligt med energi.

Jimbo
2004-12-19, 19:38
Ostkaka ljummen med hallonsylt :eating: :eating: :eating:
kycklingfile och ris
köttfärssås pasta/ris
Chiliconcarne
Blodpudding

Lepras
2004-12-19, 20:23
lövbiff me ris eller pasta+ sötsur sås :eating:

aliquis
2004-12-19, 22:31
Du kan aldrig gå fel med en skål yoghurt med musli och nötter. Komplett måltid och nyttig ur alla aspekter. Gott som godis dessutom. :eating:
Givetvis vansinnigt enkelt och snabbt att slänga ihop också. Inte vidare mättande jämfört med pastarätter, men det är ju bara en fördel om man har problem att få i sig tillräckligt med energi.
word, trist att sojayoghurt är så förbannat dyrt, men yoghurt + müsli + en banan och kanske lite linfröolja är ju en komplett måltid som är GOD och inte tar någon tid alls att göra.