handdator

Visa fullständig version : Deffning


Zipic
2004-12-19, 13:56
Hejsan!
Undrar hur pass mycket muskelmassa man kan mista ifall man skippar träningen under en deff. Eller iaf drar ner på den så man kanske tränar 2 dagar i veckan och springer 2 eller dylikt.


Mvh / Jocke

King Grub
2004-12-19, 14:36
Deff utan styrketräning är inte en deff, det är en helt vanlig banta med Allers. Du kan tappa väldigt mycket muskelmassa på energiunderskott utan belastningsträning.

Zipic
2004-12-19, 14:42
Okej..
Då får man ligga i hårt på gymmet också ;)
Men om man vill gå ner i vikt utan att vara extrem med kosten. Hur kan man då gå till väga?
Är det effektivt att springa säg tre gånger i veckan, 40min.
Och gå morgonpromenader 5 dagar i veckan, 40min.
Sen hålla på kosten och äta lite mer fettsnålt och nyttigt.

Mvh

King Grub
2004-12-19, 14:48
Okej..
Då får man ligga i hårt på gymmet också ;)
Men om man vill gå ner i vikt utan att vara extrem med kosten. Hur kan man då gå till väga?
Är det effektivt att springa säg tre gånger i veckan, 40min.
Och gå morgonpromenader 5 dagar i veckan, 40min.
Sen hålla på kosten och äta lite mer fettsnålt och nyttigt.

Mvh

Helt omöjligt att svara på så generellt. Innebär de nämnda åtgärderna att du hamnar på energiunderskott går du ner... annars gör du det inte. Det beror också på vad du gör i dag, men ponera att din vikt står still i dag och du inte tränar någon speciell kardiovaskulär träning, för att därefter övergå till ovanstående upplägg - ja, då borde du se utmärkta resultat. "Fettsnålt" behöver det dock inte vara, förutsatt att det är bra fetter det handlar om.

Zipic
2004-12-19, 15:10
Helt omöjligt att svara på så generellt. Innebär de nämnda åtgärderna att du hamnar på energiunderskott går du ner... annars gör du det inte. Det beror också på vad du gör i dag, men ponera att din vikt står still i dag och du inte tränar någon speciell kardiovaskulär träning, för att därefter övergå till ovanstående upplägg - ja, då borde du se utmärkta resultat. "Fettsnålt" behöver det dock inte vara, förutsatt att det är bra fetter det handlar om.


Okej, det låter bra :)
Idag står min vikt på samma ställe. Någon kardiovaskulär träning håller jag inte på med utan enbart styrketräning. Så därför täntke jag också att det borde ge resultat ifall jag börja motionera så som jag beskrev ovan.
Det jag menar med fettsnålt är att undvika saker som; Chips, choklad, riktigt fet mat osv.
Anledningen till att jag drar mig för en riktig deff är att jag bor hemma och går i skolan. Blir väldigt mycket klödd för mig att fixa med all maten själv. Plus att morsan inte vill att jag ska stå och göra annan mat ovanpå den hon gör.

Tack för svaren :)