handdator

Visa fullständig version : Villken typ av maskiner tycker ni är bäst?


Mccartney
2004-12-18, 18:24
Villket sorts gym föredrar ni gym med Nordics maskiner eller andra gym med andra märken?

Arnesson
2004-12-18, 18:29
Villket sorts gym föredrar ni gym med Nordics maskiner eller andra gym med andra märken?

Tycker Nordic gör bra maskiner (hade det på mitt förra gym), men är minst lika nöjd med Gymleco som vi har på mitt nuvarande gym.

z_bumbi
2004-12-18, 18:43
Villket sorts gym föredrar ni gym med Nordics maskiner eller andra gym med andra märken?

Gärna två olika märken på maskinerna så att det är lättare för alla att hitta något som passar, vissa maskiner som många kör skadar det inte att ha tre olika sorter av t o m.
Måste jag välja bara ett märke blir det nog Nordic däremot.

kelk
2004-12-18, 19:05
Jag föredrar Nordic. Cybex är nog bland det sämsta jag någonsin använt mig av :)

Arne Persson
2004-12-18, 19:05
Kolla gärna våra nya maskiner i den nya SE-serien. Fuck Italian design! :thefinger (Här gäller både design, funktion, kvalitet samt att även LÅNGA personer skall kunna träna i maskinen) ;)

http://www.nordicgym.se/

Sök på produkter - Nordic Gym - SE-serien. Njut! :D Fler är på G!

Jorgen
2004-12-18, 19:11
Jag gillar Nordics grejor, vettigt utformade och bra design (dom klarlackade med blå dyna är snyggast). Även Gymleco och Hammer Strength funkar för mig.
Technogym är det stora hatobjektet när det kommer till maskiner.

//Jörgen

Arnesson
2004-12-18, 19:23
Jag gillar Nordics grejor, vettigt utformade och bra design (dom klarlackade med blå dyna är snyggast). Även Gymleco och Hammer Strength funkar för mig.
Technogym är det stora hatobjektet när det kommer till maskiner.

//Jörgen

Technogym är ju helt sjukt kassa, rörelsebanorna i de flesta maskiner passa varken mig eller min träningspolare. Vet inte hur de lyckas göra så kassa maskiner.

Men inte att förglömma, det är ju flashiga! :)

aliquis
2004-12-18, 19:24
Använder i princip bara liggande lårcurlen från nordic gym, har iofs provat sittande, benspark och någon sådan magmaskin också, så jag har svårt att uttala mig, tyckte väl de flesta nautilusmaskinerna fungerade men dips- och chinsräcket är väl inget vidare, framförallt dips där armstöden är så täta att man sträcker axeln knepigt om man går ner en bit.

Stumpis
2004-12-18, 19:25
Mitt gym har valt ut de bästa maskinerna från olika leverantörer, dvs den bästa mag-maskinen, bästa bröstpress-maskinen osv. Det innebär att jag kan träna i suveräna maskiner från Nordic, Gymleco, Hammerstrenght osv.

Slipper numer Technogym som dom kör med på SATS... :D

Mccartney
2004-12-18, 19:27
själv föredrar jag Nordics.....jag säger bara ett ord kvalite.....har tränat friidrott i över 15år....och Nordics ben maskiner är överlägsna alla andra....samt utmärkta smith maskiner.

TCOG
2004-12-18, 20:12
Nordic är bra, Cybex tycker jag också är ok.

aldrig testat gymleco men de verkar vara vettiga, hammer strength är också bra.

tycker bara att vissa basmaskiner såsom rodd,hissar osv finns ibland för lite vikter på.
kollade på den sittande rodden från nordic, 100 kg var max.

technogym hatar jag, speciellt deras hantlar :insane:

vill hellre hantlar som inte ta stor plats än en 50 kg hantel som är 1m lång. tror det var ivanko eller nåt som har bra/passformade hantlar finns i många amerikanske byggarfilmer (de är gråa).


jag undrar Arne om någon köper maskiner av er kan de få då köpa extra viktplattor som man kan ha på maskinen? eller klarar kanske linan en viss gräns?

Mccartney
2004-12-18, 20:55
Jag brukar lägga en hantel ovanpå...om det krävs mer kg på nordicsmaskinerna

TCOG
2004-12-18, 21:03
Jag brukar lägga en hantel ovanpå...om det krävs mer kg på nordicsmaskinerna

jojo, det gör jag också på vissa maskiner men på alla går det inte.

internethjälten
2004-12-18, 21:16
Hammer Strength, gillar stabilliteten...

Fultjack
2004-12-18, 22:46
technogym och david ligger långt ner på listan, det är princip dom enda jag har testar också

Piranha
2004-12-18, 22:49
Gillar nordic , de är en av de få som funkar åt oss som inte är under 170 cent ..


Favoriterna över lag är lätt Hammer Strength och Gymleco.

Zakath
2004-12-18, 22:50
....samt att även LÅNGA personer skall kunna träna i maskinen....


Låter MYCKET lovande
:thumbup:



Själv kan jag bara säga att jag tycker nästan alla nautilusmaskiner är kassa och felkonstruerad (åtminstone för oss som är lite längre).

Ex.
Sittande lårcurlen är helt konstig, går inte att sätta sig där ordentligt.. Väldigt ojämn.

Chins/dips maskinen, det går inte att köra chins fritt utan att åka rakt in i maskinen, dessutom är rörelsebanan på hjälpkudden inte i en naturlig position.

Bicepsmaskinen, min långa kompis maxade den (runt 120kg) samtidigt som han tog 30kg i stångcurl :rolleyes: Fast den är hyfsad om man har korta armar :D

Magmaskinen är också "fel" för oss lite längre..

Bensparken är på tok för lätt.

Benpressen belastar knäna på ett mindre behagligt sätt kombinerat med på tok för lite vikt.

Vadmaskinen är ett skämt.

M.m.m.m. Annars gillar jag nautilus ;)

muzzelman
2004-12-18, 23:05
Nordic står absolut i en klass för sig! :thumbup:

Nitrometan
2004-12-18, 23:05
Nordic och Hammer är väl de jag gillar rent generellt. Sen kan det finnas en och annan ljusglimt från andra tillverkare.

Gymleco har blivit bättre. Första generationen var inget vidare.

Gamla Nautilus. De som står och rostar sönder på nån skrot nånstans om ingen har förbarmat sig över dem. De var bra. Hittade iallafall en del när jag var i ett riktigt gammalt källargym i England. Trevliga. Men de nya suger.

Vi har svarvat våra egna hantlar. Ganska mjukt järn. Funkar bra.

isakssonmartin
2004-12-18, 23:19
gillar gymleco men nordic gym är de bästa maskinerna enligt mig nu är jag bara 171 så jag har prövat technogyms maskiner utan att de varit konstiga som de är för längre människor men jag tycker kvaliteten är för jävla dålig och konstiga lösningar dåliga vajrar.