handdator

Visa fullständig version : Ät efter din kroppstyp.


blekfet2
2004-12-17, 18:57
lite text att läsa.....http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=367

ska man ta det här seriöst eller med en "gnutta salt"...blev lite orolig över att jag själv är den "endomorfa" typen....har ändrat om min kost genom att öka mitt kcal intag från cirka 1800 till 3200-3400kcal per dag...32& protein, 23% fett (1g/kropps kg) 45% kollisar.......å enligt den endomorfa typen så bör mitt fettintag var betydligt mycke lägre.....längst ner på sidan så står det:
OBS

Kom ihåg att detta är riktvärden ..........bla bla bla

vad har ni själv för erfarenheter/åsikter om det här?

z_bumbi
2004-12-17, 19:16
Kroppstyperna bygger på ett försök att kunna klassa in folk psykologiskt efter hur de ser ut, vissa egenskaper om man ser ut på ett visst sätt..
Jag tycker inte man behöver säga så mycket mer om kroppstyperna men det har inget med kosten att göra i alla fall. :)

Herkulez
2004-12-17, 19:18
nja man måste prova sig fram...själv växer jag absolut bäst på att hålla dietmat med lågfett halt, tyvärr så är jag för slö för att orka köra det hela tiden :D

men som sagt, prova dig fram

Lasse Kongo
2004-12-17, 19:32
nja man måste prova sig fram...själv växer jag absolut bäst på att hålla dietmat med lågfett halt, tyvärr så är jag för slö för att orka köra det hela tiden :D

men som sagt, prova dig fram

KORREKTAMUNDO!!!

jag är likadan :eating:

muddler
2004-12-17, 20:01
håller på och fibblar som fan med dietupplägg just nu. målet är att gå upp i vikt, just nu går jag relativt högt i fett och protein men lågt på kol, nu står vikten still, nu ska jag pröva med runt 15 % protein 25% fett och 60 % carbs, precis som i artikeln, så får vi se om det händer saker!

blekfet2
2004-12-17, 20:13
hähä....fan ska fan uppfinna en "grej" som känner av precis vad kroppen ska ha för att fungera klockrent gentemot träningen...typ en battong som man för upp i anus...hehe...(lite måste man juh plågas)....hähä

blunder
2004-12-17, 20:20
hähä....fan ska fan uppfinna en "grej" som känner av precis vad kroppen ska ha för att fungera klockrent gentemot träningen...typ en battong som man för upp i anus...hehe...(lite måste man juh plågas)....hähä

ehhhhhhh? :confused: :smash:

blekfet2
2004-12-17, 21:30
ehhhhhhh? :confused: :smash:


hähä.... :whipped: :bpump:

tristan
2004-12-17, 22:10
blekfet2, först peppar mellan skinkorna och nu batonger? :confused: :MrT:

blekfet2
2004-12-18, 07:51
blekfet2, först peppar mellan skinkorna och nu batonger? :confused: :MrT:



jo det är hemskt....har en sådan totalt världelös humor....men jag kan vara rätt så roligt sällskap när man fått lite alkohol i kroppen....man behöver bara en blekfet (med peppar mellan skinkorna) så slipper man öl-spelet
=)
:hbang: