handdator

Visa fullständig version : POLL - FRIENDS vs SEINFELD


Dipshit
2004-12-17, 09:37
Började fundera lite när jag läste Vänner-tråden..
Vilken serie är egentligen mest omtyckt på brädan?

Jag tycker den ena ligger några snäpp över den
andra, men tänker inte säga vilken, då jag vet
att en 25% skulle rösta mot mig bara för det.. ;)

PS. Min första tråd på evigheter! Har inte haft
internet på 1½ månad.. wohoo!!

stefannn
2004-12-17, 09:39
Började fundera lite när jag läste Vänner-tråden..
Vilken serie är egentligen mest omtyckt på brädan?

Jag tycker den ena ligger några snäpp över den
andra, men tänker inte säga vilken, då jag vet
att en 25% skulle rösta mot mig bara för det.. ;)

PS. Min första tråd på evigheter! Har inte haft
internet på 1½ månad.. wohoo!!

seinfeld

Yankeee
2004-12-17, 09:39
Svårt att säga. Båda har sin charm, därför röstar jag inte :)

stefannn
2004-12-17, 09:44
Svårt att säga. Båda har sin charm, därför röstar jag inte :)
om du inte röstar lkan du inte komma och gnälla sen

Yankeee
2004-12-17, 09:51
om du inte röstar lkan du inte komma och gnälla sen

Hmm, vet inte om du försöker vara rolig eller inte :)
Men varför skulle jag gnälla på vilken serie folk föredrar att titta på? :)

stefannn
2004-12-17, 09:58
Hmm, vet inte om du försöker vara rolig eller inte :)
Men varför skulle jag gnälla på vilken serie folk föredrar att titta på? :)

både och kanske blandar ihop dig men har för mig att du diskuterade hett i vänner tråden (kanske blandar ihop dig och då ber jag om ursäkt)

Yankeee
2004-12-17, 10:00
både och kanske blandar ihop dig men har för mig att du diskuterade hett i vänner tråden (kanske blandar ihop dig och då ber jag om ursäkt)

Det enda jag skrev i den tråden var:
"Såg avsnittet för flera månader sedan så jag brydde mig om att se det idag. Var ett ganska väntat slut.

Joey är faktiskt riktigt kul, inte lika "seriös" som vänner. Men helt klart sevärd."

Så du blandar nog ihop mig med någon annan :)

JustinCredible
2004-12-17, 10:12
Seinfeld.

Så grymt kul när Kramer gör om sin lägenhet till en tv show och han vill prata som om det fanns kameror.

Och soup nazi
http://www.seinfeld-fan.net/pictures/other/seinfeld_other018.jpg

No soup for you!

Metal_boy_
2004-12-17, 10:25
seinfeld är en dryg jävel me hockeyfrilla...som sitter hemma själv och får besök av en halvblind isterboll och en efterbliven vandrande pinne me peruk då och då...samt nån tjej som inte har några andra kompisar för att hon använder sin mormors garderob....mer har jag inte sett, serien fick aldrig mitt intresse att fångas.. :D

jwzrd
2004-12-17, 10:25
Det behövs ett: Oooooooooooooooooooooooooooooooooooooold-alternativ.

Metal_boy_
2004-12-17, 10:26
Det behövs ett: Oooooooooooooooooooooooooooooooooooooold-alternativ.

fan när du har min quote sådär så blir jag ju sugen på att läsa kalle anka..det va fan år sen jag gjorde det :)

jwzrd
2004-12-17, 10:36
fan när du har min quote sådär så blir jag ju sugen på att läsa kalle anka..det va fan år sen jag gjorde det :)

Kalle Anka bör aldrig underskattas.

Fultjack
2004-12-17, 11:15
Vänner helt klart, enda roliga med seinfeld är Kramer :thumbup:

Wooch
2004-12-17, 11:37
Svårt att säga. Båda har sin charm, därför röstar jag inte :)

Håller med.

Zodd
2004-12-17, 11:42
Vänner helt klart, enda roliga med seinfeld är Kramer :thumbup:
Och Newman och Jerrys farsa. :thumbup:

Yankeee
2004-12-17, 11:48
George's päron äger ju alla :D

mmartin
2004-12-17, 11:49
vänner. solklart!

chandler och joey e grymt roliga, sen kan man dessutom vila ögonen på aniston :thumbup:

seinfeld har kramer.. men det är allt.

påven
2004-12-17, 12:38
Seinfeld är ju en av dom bästa serierna som gjorts. vänner har jag aldrig gillat

JustinCredible
2004-12-17, 12:41
Jag tycker Kramer är sämst. George är bäst. Sen har seinfeld absolut dom roligaste birollerna som har funnits. Newman osv. Vänner har väl inte ens bifigurer... eller jo.. Günther... han är ju.......... rolig :rolleyes:

perarvid
2004-12-17, 12:51
Saknar alternativet "Varken eller" alt. "Ingen av dem".

Dipshit
2004-12-17, 13:24
Saknar alternativet "Varken eller" alt. "Ingen av dem".
Men du har alternativet att låta bli den här tråden! :thefinger

Håller med Justincred om att George är bäst i Seinfeld!
Oerhört mycket svårare att tröttna på hans reaktioner än
det är att tröttna på Ross högljudda/gälla reaktioner och
Chandlers "witty remarks"..
Måste dock säga att Mr Bing var bäst i Friends, men som
sagt, man tröttnar lite efter 10 år..

Köttbullen
2004-12-17, 13:29
simpons :thumbup:

Garnax
2004-12-17, 13:36
Vänner

Rockhard
2004-12-17, 13:42
Seinfeld, lätt....

Jense
2004-12-17, 13:47
Jag tycker Kramer är sämst. George är bäst. Sen har seinfeld absolut dom roligaste birollerna som har funnits. Newman osv. Vänner har väl inte ens bifigurer... eller jo.. Günther... han är ju.......... rolig :rolleyes:


mm precis, inga bifigurer. jag tycker de har ett par-tre bifigurer per säsong iofs. det kallas förnyelse.

min röst går till vänner. då seinfeld är för mycket ståupp komik i fel miljö.

jerry är väldigt rolig som ståuppkomiker. även hans bok, iaf den senaste för jag vet inte om han skrivit fler, är rolig.

JustinCredible
2004-12-17, 13:49
mm precis, inga bifigurer. jag tycker de har ett par-tre bifigurer per säsong iofs. det kallas förnyelse.

är du ironisk?

Jense
2004-12-17, 13:50
är du ironisk?


näe inte direkt. det kommer nya flickvänner och pojkvänner hela tiden. samt deras föräldrar som är med då & då. Tom selleck va med länge också

JustinCredible
2004-12-17, 14:08
Ok, dom har haft en del, men ingen har varit rolig. Tom Selleck sög ju skit. Och den där rika killen som ville bli ultimate fighter var ju inte heller kul. Han bara hängde omkring och drog helt vanliga repliker. Och Rese Witherspoon har aldrig varit rolig. Och den där svarta tjejen som Ross hade ville jag strypa. I Seinfeld satsade man på att ha knäppa figurer som faktiskt kan komedi istället för att ha kända namn.

Att Poppee sätter sig och pissar i seinfelds soffa är ju fan banbrytande. Och när Elaines chef får ditmålad hitler mustasch och säger "rise heeeeei"

eller soup nazin, och close talkern som ställer sig skitnära folk när han pratar med dom :D

och pojken som bor i en bubbla. osv osv osv

Jense
2004-12-17, 14:10
Ok, dom har haft en del, men ingen har varit rolig. Tom Selleck sög ju skit. Och den där rika killen som ville bli ultimate fighter var ju inte heller kul. Han bara hängde omkring och drog helt vanliga repliker. Och Rese Witherspoon har aldrig varit rolig. Och den där svarta tjejen som Ross hade ville jag strypa. I Seinfeld satsade man på att ha knäppa figurer som faktiskt kan komedi istället för att ha kända namn.

Att Poppee sätter sig och pissar i seinfelds soffa är ju fan banbrytande. Och när Elaines chef får ditmålad hitler mustasch och säger "rise heeeeei"

eller soup nazin, och close talkern som ställer sig skitnära folk när han pratar med dom :D

och pojken som bor i en bubbla. osv osv osv


ah jo jag håller med dig. vänner är mer en real life grej, medans seinfeld är en komedi med massa överaskande överdrivna moment.

fö tycker jag ändå att pollen är löjlig nu när jag tänker efter. det är ju som att jämnföra simpsons med southpark

mmartin
2004-12-17, 14:21
njae håller inte med om birollerna, flera var med i vänner som var RIKTIGT bra i sina korta "ett avsnitts" medverkan.

tex Pitt, Clooney, Sean pean, robin williams, bruce willis, julia roberts.

Dessa är exempel jag tycker var riktigt roliga och bra i sina inhopp, dock inte konstigt med tanke på personerna ifråga. Även roligare att se sådana här personer hoppa in och se deras skicklighet i skådespeleri.

Jag gillar seinfeld också, köpte nyss deras första säsong, men mot vänner ligger de i lä..

Froddan
2004-12-17, 14:27
Vänner och Seinfeld är bra på väldigt olika sätt. Men om jag är tvungen att välja så blir det Seinfeld!

Jense
2004-12-17, 14:46
njae håller inte med om birollerna, flera var med i vänner som var RIKTIGT bra i sina korta "ett avsnitts" medverkan.

tex Pitt, Clooney, Sean pean, robin williams, bruce willis, julia roberts.

Dessa är exempel jag tycker var riktigt roliga och bra i sina inhopp, dock inte konstigt med tanke på personerna ifråga. Även roligare att se sådana här personer hoppa in och se deras skicklighet i skådespeleri.

Jag gillar seinfeld också, köpte nyss deras första säsong, men mot vänner ligger de i lä..


Robin Williams är alltid bra. du menar när han är på central perk med billy crystal va? hahah.. ja fyfan vad rolig han är, robin

Garnax
2004-12-17, 15:04
-You know the feeling?

-Ya like when your bowling and you know you are in someone elses shoes?

-Ya thats the one!

Älskar den

Allan
2004-12-17, 17:02
Helvetet är en plats där de visar Seinfeld nonstop. Himmelriket är en plats där man får sparka in hans näsben tre gånger om dagen....

allan

Dipshit
2004-12-17, 17:06
Jense, Froddan m.fl.
Anledningen att jag la upp pollen var för att se vilken serie alla tyckte var bäst, pga diskussion i annan tråd! Kvittar la om de är JÄTTEolika!
"De är så olika, svårt att jämföra, osv"
Bättre om de varit jättelika? :rolleyes:

Ang. birollerna..
Visst har Friends bra (kända) gäster, men tycker deras manus eller insatser oftast varit ganska tama..

slobban
2004-12-17, 17:07
Jag förstår inte hur vuxna "män" kan finna nöje i program som ovan nämda.

Slut.

Big_Vik
2004-12-17, 17:08
Inget av dem, var är simpssons-alternativet? :P

Jense
2004-12-17, 17:08
Jense, Froddan m.fl.
Anledningen att jag la upp pollen var för att se vilken serie alla tyckte var bäst, pga diskussion i annan tråd! Kvittar la om de är JÄTTEolika!
"De är så olika, svårt att jämföra, osv"
Bättre om de varit jättelika? :rolleyes:

Ang. birollerna..
Visst har Friends bra (kända) gäster, men tycker deras manus eller insatser oftast varit ganska tama..


ja, det är lättare att jämnföra saker som är lika. som att jämnföra dig med en fisk istället för en apa lixom


......






:D

Dipshit
2004-12-17, 17:36
ja, det är lättare att jämnföra saker som är lika. som att jämnföra dig med en fisk istället för en apa lixom
.....
:D
:thefinger Orkar inte tjöta, men vi vet väl alla vem som är fisk! ;)

Jense
2004-12-17, 17:43
:thefinger Orkar inte tjöta, men vi vet väl alla vem som är fisk! ;)



JA.

mangemani
2004-12-17, 17:47
sienfeld

ErikWrestlingFreaket
2004-12-17, 17:49
JAg tycker lugnt Seinfeild är den roligaste av dom två.
Som någon sa så har ju Seinfeild sånt som Nazi soup! :laugh:

yxmannen
2004-12-17, 17:54
Jag tycker Kramer är sämst. George är bäst. Sen har seinfeld absolut dom roligaste birollerna som har funnits. Newman osv. Vänner har väl inte ens bifigurer... eller jo.. Günther... han är ju.......... rolig :rolleyes:


Precis! Det krävs nog lite intelligens av tittaren för att förstå komiken med George, lite psykoanalys. :thumbup:

Chandler är bäst i Vänner.

Jense
2004-12-17, 17:57
Precis! Det krävs nog lite intelligens av tittaren för att förstå komiken med George, lite psykoanalys. :thumbup:

Chandler är bäst i Vänner.


George är bäst ja. han är för seinfeld som homer är för simpsons.

Bite
2004-12-17, 18:03
Seinfeld såklart!

Mccartney
2004-12-17, 18:15
ett giftemål mellan Kramer och Phoebe Buffay....skulle passar bra ihop....

Jag säger seinfeld....tror lite att Seinfeld kanske passar killar bättre...dra mindre kvinnliga tittare än vad Vänner gör.

Sedan finns det en tredje ..........Spin City slår ut dessa båda två med hästlängder...