handdator

Visa fullständig version : Stretcha kall?


bear.flowertwig
2004-12-16, 22:11
Kan man det? Eller måste det till uppvärmning varje gång? Lite lättare form av stretching tänker jag på.

Vore inte så dumt annars att kunna tänja lite då och då för att kompensera att man är så slö efter passen :em:

raQblad
2004-12-16, 22:38
Jag har hört att musklerna msåte vara varma för att kunna stretchas korrekt...
Alltså är det ju bäst om du stretchar direkt efter träning, men jag brukar fuska och köra hemma i duschen (typ 20-30min efteråt). Men vad vet jag.. :rolleyes:

ETK_TIS
2004-12-17, 08:12
Har alltid stretchat kall , är totalt meningslöst för mig att göra det varm , men man ska vara mer försiktig när man är kall .

Har fått en förklaring på att man töjjer på hela muskeln när man är kall , och bara ytter ändorna på en varm muskel , och hur det stämmer , har jag inte en susning om .

King Grub
2004-12-17, 08:18
Studier har visat att kallstretching inte har någon positiv effekt på rörligheten.

Vilket dock inte hindrar mig själv från att göra det när andan faller på. :cool:

Dav0d
2004-12-17, 11:18
Grub ? Säker ?
Eftersom hela "Asien" stretchar kall stretching om dom ska trycka sin kropp för att bli vigare och splitta o.s.v. Dock måste man som sagt vara väldigt försiktig.

mentzer
2004-12-17, 12:16
Studier har visat att kallstretching inte har någon positiv effekt på rörligheten.

Vilket dock inte hindrar mig själv från att göra det när andan faller på. :cool:

Studier har visat sig felaktiga!

Flygplan
2004-12-17, 12:29
Många av dom som endast tränar strechning, trixers, som vill hoppa så högt som möjligt o göra volter o grejer strechar oxå kalla.

Glen
2004-12-17, 13:04
Kallstretching har definitivt fungerat för mig, på ett halvår ökade jag min rörlighet markant