handdator

Visa fullständig version : Ingen vikt minskning


WiBe
2004-12-16, 14:23
Hej!Har börjat gå mellan 40 och 70 minuter några ggr i veckan men det verkar inte bli någon viktminskning av det.Springer även nån gång i veckan.Så jag undrar om jag äter för lite.Till saken hör att jag jobbar bara halvtid för till fället vilket gör att jag sover omkring 12 timmar per dygn och äter således mindre mål per dag.
Så här ser en vanlig dag ut:
*1100 frukost
Tex:havregrynsgröt med lättmjölk och hemlagad lingon sylt
*1330 mellanmål
Banan
*1630 middag
husmanskost
*2000 ca mellanmål efter gång/löpning
Banan och protec + drink

Ibland även en portion kellogs och fil/lättmjölk innan jag går och lägger mig

Blir detta för lite/mycket mat för att åtstad komma viktminskning?Hur ska jag annars äta?

DeRailed
2004-12-16, 16:59
Tjenare!

Ja du, din förbränning kan förbättras flera ggr om , för att vara riktigt ärligt!

Skippa mjölket och lingonsyltet till frukosten och kör med vatten och krossat linfrö! Till mellanmålet så bör du nog byta ut bananen mot en proteinrik kost exempelvis Tonfisk, lax eller liknande. Försök äta så mycket varierat och experimentera lite med fettintaget. Här nedan följer ett exempel på vad som kan tänkas vara lämpligast för dig (vet dock inte hur mycket du vill gå ned!):

Innan promenaden:
0.5 - 1 liter vatten + Kaffe 200 mg koffein (alt. 2 tabletter om du icke orkar göra snabbkaffe)

Efter promenaden:
100 g fiber havregryn med 2 st kokta ägg (utan ägggula förstås), tillsätt 15-20 g krossat linfrön i havgregrynet.

Mellanmål :
Protein (protec eller whey protein)

Kvällsmål (innan läggdags):

Tonfisk eller lätt kessella.


Angående promenader, så rekommenderar jag att du försök hålla ett tempo som ger dig 65% av din maxpuls och inget annat! Öka cardion varteftersom du ser resultaten, men dock skall du inte gå i överdrift med cardion!

Om du har flertalet funderingar så kan du ju alltid posta igen!

MVH

Sam - HBG

kelk
2004-12-16, 17:19
Finns ingen anledning till att han ska skippa mjölken till frukosten, inte heller någon anledning till att han ska addera FETT på morgonen eftersom det gör att proteinupptaget blir fördröjt. Jag tycker att du ska skippa lingonsylten till frukosten och lägga till en proteinkälla, helst vassle.
Sen så skulle väl bananen gå att byta ut mot lite ris och en burk tonfisk kanske? och vidare skippa kellogsen på kvällen och ersätta med kessela.
Jag vet inte hur många gånger per dag du vill äta men upp emot 6 gånger är något att sträva efter.
MVH

R_Wolfcastle
2004-12-16, 18:11
Jag tycker att du ska skippa lingonsylten till frukosten och lägga till en proteinkälla, helst vassle.


Jag brukade käka havregrynsgröten med vaniljvassle i minimjölk.
Blir ju mumsigt o proteinrikt på samma gång, o man slipper sylten. :eating:

WiBe
2004-12-16, 20:58
Tack för svaren .Lite mera fakta om mig:
Väger nu 100 kg och är 193 cm lång .Inte mycket muskler tränar inte styrketräning särskilt aktivt (har gjort i några år för 7-10 år sedan.De mesta musklerna sitter väl på benen efter löp och gång träning .Har börjat träna biceps och axlar lite lätt för att hålla de musklerna alerta.
Vill gå ned 15 kilo så att jag väger 85 kg .Har ett stilla sittande kontorsjobb.
Kan tillägga att jag för 2 år sedan gick ned 28 kilo på 15 månader och då gick det betydligt lättare.Från 118 - 90 kg men sedan gått upp 10kg pga kebab och sådant slisk + öl drickning...
Har inte druckit alkohol sedan mitten på augusti så bara där borde jag ju gått ned x antal kilo (drack 10 - 20 st 33cl öl per helg)Fuskar ungefär en gång i veckan med att äta pizza men ska sluta med det..Funderar på att börja styrke träna mera aktivt eftersom jag vet att mera muskler ger mera förbränning..

autowah
2004-12-19, 18:05
Varför sover du 12 timmar per dygn, är inte det på tok för mycket, eller är du utbränd? Skippa bananen som mellanmål, och är grovt bröd eller liknande istället, banan ger snabba kolhydrater, och det är inte bra om man vill gå ner i vikt. Börja med styrketräning för hela kroppen någon gång per vecka också.