handdator

Visa fullständig version : Gainer!? Hjälp!


BigForre
2004-12-15, 23:09
Hej, är relativt färsk vad gäller styrketräning, började träna regelbundet för omkring ett år sedan. Har hittills enbart ätit MAT, men har senaste månaden börjat fundera på att åtmindstånde köpa mig någon form av gainer att att ta efter träningen. Men då till mitt problem har forskat lite och kommit fram till en massa olika lösningar, t.ex köpa rent vassla och blanda i druvsocker eller maltdex (ja va det nu heter) själv. Men känner att jag till att börja med helst skulle vilja ha något färdigblandat som jag bara kan tillsätta vatten eller mjölk i.

Jag har inget problem med att hålla vikten uppe, och har då kommit fram till att jag efter träning kan ha en gainer som till relativt stor del består av proteiner ( 1/3 protein 2/3 snabba kolhydrater) är detta antagande rätt?

Jag skulle därför vilja ha konkreta råd på vad jag bör köpa ( vad är funkis? ) och var kan jag köpa det?

Tack på förhand / BigForre

davidh
2004-12-16, 09:14
Men känner att jag till att börja med helst skulle vilja ha något färdigblandat som jag bara kan tillsätta vatten eller mjölk i.

/ BigForre

varför det?

Börja med att blanda eget från början. Enkelt o billigt.

1gdexto eller malto + 0,5g protte per kropps kg.

vill du ändå ha färdigblandat så kan jag inte hjälpa dig, då får du vänta på nån annan :)

aliquis
2004-12-16, 12:43
Eiselt maxgain finns här på kolo, 4kg för 479, 27g(?) protein o 60g kolhydrater/100g.
FX mass kostar 798 för 10kg inkl frakt, 25g protein och 66g kolhydrater/100g.
Star gainer pro, 4kg för 349kr (inkl nyckelband, shaker o vattenflaska, men tja, ...), 24g protein och 67g kolhydrater/100g.