handdator

Visa fullständig version : Nytt tränings schema inför lumpen


Spacer
2004-12-15, 20:45
Är så att lumpen börjar för mig i slutet av januari och jag har inte ens börjat med konditionen än. Behöver lite hjälp med ett nytt schema som innehåller iaf 2 jogg pass per vecka. Också en fråga.. går det lika bra med liknande kost schema som man har för styrketräning till joggning?

Nuvarande schema:
Bröst/Triceps
Rygg/ Mage
Ben
Axlar/vader
Biceps/Mage

Skulle då behöva ha in 2 jogg pass, vet inte om det är bättre med bara jogging på separata dager eller om det går bra med gympass samma dag som jogg pass?

Hnke
2004-12-15, 21:18
Hade jag varit dig så hade jag lagt joggingpassen på separata dagar,

Sen hade jag tagit bort det ena magpasset och lagt in biceps på benpasset och voilá du har en extra ledig dag där du kan slänga in jogging.

Nuvarande schema:
Bröst/Triceps
Rygg/ Mage
Ben/biceps
Axlar/vader

förresten. var ska du rycka in och som vad?

Spacer
2004-12-15, 21:26
Ska in i skövde, P4.
Som vakt, får hoppas man hinner ha något pass i deras gym då och då :)

Hnke
2004-12-15, 21:31
hoho, jo det får du säkerligen.. ligger inne som bevakning jag med och fritid har man ju inte lite utav :D

Kan dock bli lite mindre nu i början utav GSU:n då det ofta är en massa kvällstjänst m.m.

Spacer
2004-12-15, 21:34
Jo fick ett brev om det... verkar som om mina 3 första månader kommer vara lite kritid på. Men får man tillfälle så tar jag det :)
Jaja, men vanlig träningskost fungerar lika bra även om man bara har ett jogging pass då?

Vir
2004-12-15, 22:02
Då ses vi den 24e Jan Spacer. Jag antar att du rycker in som KB-elev eftersom du rycker in då. Komma göra vår GSU tillsammans ;)

Baan
2004-12-15, 22:11
du behöver nog ingen kondis alls som vakt, men om jag har fel, så satsa på att kuta längre sträckor, inte jobba, utan springa. Övning nummer två är att marschera med packning långa sträckor.

edit: gymmet är skit med ett stort S åp p4. bläh.

Vir
2004-12-15, 22:33
edit: gymmet är skit med ett stort S åp p4. bläh.

Jag förväntar mig inget annat ;)

Hur är det med utrustningen då? Vikter, bänkar etc etc. är det ofta fullt där eller är man snarare ensam?

ops
2004-12-16, 09:28
Träna 3dagar i veckan på en 3splitt fram till lumpen, och kör ett intervall pass och ett lsd ( long slow distance) i veckan, när du väl ryckt inn kör ett 2splittrat program Lördag och söndag, sen ett basprogram för hela kroppen tisdag, onsdag ellet torsdag, beroende på vilket som passar bäst för varje vecka! För fanns det ett bra gym inne i Skövde.

nemd
2004-12-16, 09:51
Lär er pojkar att det heter inte springa, eller springträna det heter Att löpa eller löpträna. :hbang:

Chris
2004-12-16, 10:16
du behöver nog ingen kondis alls som vakt, men om jag har fel, så satsa på att kuta längre sträckor, inte jobba, utan springa. Övning nummer två är att marschera med packning långa sträckor.

edit: gymmet är skit med ett stort S åp p4. bläh.

Dom första 4 månaderna kräver en del, sen när vakttjänsten börjar så behöver du ingen kondis längre. Små korta sträckor man springer mellan playstationet och kylskåpet. :D Fast vi promenerade en mil om dagen ungefär på patruller, med 10-15kg (vapen, väst osv) på sig... så det blev lite träning ändå.

Spacer
2004-12-16, 14:30
Ja jag tänker bara träna kondis för dom 3-4första månaderna sen blir det nog bara ett pass då och då...
Får väl knaka in al gym träning på 3 dagar sen jogga/löpa 2ggr veckan.
Hört att man blir ganska motoverad ändå där borta när man joggar för att någon gapar i ditt öra hela tiden om du sackar efter :smash:
Vi synes där Vir :)

hejhopp
2004-12-16, 15:50
tro mig, du behöver inte träna för att bli vakt i lumpen (alla klarar gsun). Men det är ju såklart bra att träna ändå. :o

Vir
2004-12-16, 15:53
tro mig, du behöver inte träna för att bli vakt i lumpen (alla klarar gsun). Men det är ju såklart bra att träna ändå. :o

Det handlar inte om att klara GSUn utan att vara bäst under den :cool: