handdator

Visa fullständig version : Kreatin under deff?


hammerchest
2004-12-15, 11:11
Är det någon mening att ta kreatin under deff-period? Målet under en deff är ju inte att öka sin styrka och massa utan endast att bibehålla den medan man bränner fett? Borde jag spara kreatinet tills jag deffat klart eller ska jag köra igång direkt? Någon som vet?

Börje H
2004-12-15, 11:16
Målet under en deff är ju inte att öka sin styrka och massa utan endast att bibehålla den medan man bränner fett?

Ja, det vore ju obehagligt om du blev starkare under dieten.... Skämt å sido, om du har bra effekt av kreatinet i vanliga fall finns det inget som säger att du inte kan fortsätta med det under en dietperiod. Kreatinet möjligtvis medverka till att du kan köra hårda intensiva pass trots att du äter lite mindre. Tror föresten att detta varit uppe vid ett flertal tillfällen. Prova sökfunktionen....

hammerchest
2004-12-15, 11:25
Joo men grejen är att jag hittils kört utan kreatin...Så kom jag för en tid sedan på att jag kanske borde testa... Och denna tanke slog ju mig såklart när jag just inlett deffen... =( Så jag undrar om det är lönt att börja under dieten eller om det är bortkastat, och att jag istället borde spara kreatinet tills jag "bantat" klart? =)

z_bumbi
2004-12-15, 11:34
Joo men grejen är att jag hittils kört utan kreatin...Så kom jag för en tid sedan på att jag kanske borde testa... Och denna tanke slog ju mig såklart när jag just inlett deffen... =( Så jag undrar om det är lönt att börja under dieten eller om det är bortkastat, och att jag istället borde spara kreatinet tills jag "bantat" klart? =)

Jag skulle spara det.
Inte för att du kanske inte ökar i styrka och får några reps mer varje pass utan snarare för att du kan få det...
Det är många som märker att de måste sköta kosten och återhämtningen mycket bättre när de käkar kreatin och lever du med kaloriunderskott så är det inte riktigt rätt läge att stoppa in en komponent som kräver mer på den fronten.