handdator

Visa fullständig version : Text till film


Metal_boy_
2004-12-14, 20:59
Hur gör man? finns det nått speciellt program hur man lägger dit egen skriven text på en film???

påven
2004-12-14, 21:02
ladda ner subtitles och använd ett bra uppspelningsprogram så funkar dte bra

Metal_boy_
2004-12-14, 21:05
ladda ner subtitles och använd ett bra uppspelningsprogram så funkar dte bra

är det ett program som heter subtitles?

påven
2004-12-14, 21:10
är det ett program som heter subtitles?

läste visst fel.

subtitles = text. och ska du skriva egna är det väl bar aatt göra ett vanligt textdokument och skriva in texten.

Metal_boy_
2004-12-14, 21:12
läste visst fel.

subtitles = text. och ska du skriva egna är det väl bar aatt göra ett vanligt textdokument och skriva in texten.


hur då? ska jag göra ett textdokument men hur får jag in det på en film och rätt rad till rätt repliker o sånt?

s_himself
2004-12-14, 21:13
läste visst fel.

subtitles = text. och ska du skriva egna är det väl bar aatt göra ett vanligt textdokument och skriva in texten.


förutsatt att det finns en subtitle-fil och att han vet när texten ska komma upp i bild!

påven
2004-12-14, 21:25
förutsatt att det finns en subtitle-fil och att han vet när texten ska komma upp i bild!

ja men det är väl bara o kolla en färdig fil så ser man hur det ska formateras

Metal_boy_
2004-12-14, 21:25
adobe premiere fanns ett program som heter enligt brorsan..ska testa det

internethjälten
2004-12-14, 21:31
adobe premiere fanns ett program som heter enligt brorsan..ska testa det

japp, annvänd dig av Premiere och annvänd funktionen "title" och lägg på texten bara...

Pm'a alt mejla om du behöver hjälp med premiere...

Metal_boy_
2004-12-14, 21:34
japp, annvänd dig av Premiere och annvänd funktionen "title" och lägg på texten bara...

Pm'a alt mejla om du behöver hjälp med premiere...


deet ska jag göra ..tack för det :thumbup:

Metal_boy_
2004-12-15, 14:27
Finns ett program som heter subtitle workshop också...fick inte in det andra på en skiva då filen va för stor en så kallad iso fil..så jag fixar ett nytt nu men det tar ett tag och det är ett som är nerpackat istället

Tjuckot
2004-12-15, 14:49
www.divxsweden.net

subs till många nya svenska filmer.

ladda ner vobsub, visar subs.

Se till att filmen och subben har samma namn, förrutom filändelsen såklart. Och att de ligger i samma mapp.

dvd.box.sk

mer subs.

Metal_boy_
2004-12-15, 15:45
ny har jag testat att göra en text till en filmsnutt men jag vet inte vilket format jag ska spara den i provade mediaplayerformat och mediaplayer 2 men det gick inte spela upp sen...fanns massa andra konstiga mappar me vad jag skulle spara den i för format..hjälp!

Metal_boy_
2004-12-15, 17:23
bump

Metal_boy_
2004-12-15, 17:25
det ska väl bara va att dra subban o släppa på filmfilen? men då byter dom bara plats ju :insane:

Metal_boy_
2004-12-15, 18:56
snälla kan nån datorhändig hjälpa mig??? jag har gjort text till en film...jag trodde man sparade om filmen med den texten men så va det tydligen inte...man sparar texten endast och sen vet jag inte vilket av alla jävla format att välja på jag ska spara texten i..plus att jag inte vet hur jag lägger in den på filmen????

Hnke
2004-12-15, 19:05
snälla kan nån datorhändig hjälpa mig??? jag har gjort text till en film...jag trodde man sparade om filmen med den texten men så va det tydligen inte...man sparar texten endast och sen vet jag inte vilket av alla jävla format att välja på jag ska spara texten i..plus att jag inte vet hur jag lägger in den på filmen????

ladda hem något utav dessa programmen.. http://www.undertexter.se/?p=codec

Metal_boy_
2004-12-15, 19:14
ladda hem något utav dessa programmen.. http://www.undertexter.se/?p=codec


är det där som nån mediaspelare som pallar det eller?....jag vet heller inte i vilket format jag ska spara suben???

Hnke
2004-12-15, 19:28
är det där som nån mediaspelare som pallar det eller?....jag vet heller inte i vilket format jag ska spara suben???

.srt kanske (?)

Om du laddar hem det översta programmet och installerar det så är det bara att döpa om sub filen till samma som filmen och sen spela upp den med t.ex. Windows media player. Då ska där dyka upp text.

Metal_boy_
2004-12-15, 19:34
.srt kanske (?)

Om du laddar hem det översta programmet och installerar det så är det bara att döpa om sub filen till samma som filmen och sen spela upp den med t.ex. Windows media player. Då ska där dyka upp text.


ok ska testa =)

Metal_boy_
2004-12-16, 14:43
Har gjort en text så den passar till en låt nu...hur får jag den att synas samtidigt som jag spelar låten i mediaspelarn??

Metal_boy_
2004-12-17, 16:12
vad gör jag för fel när jag gör en textfil till en film o döper den till filmens exakta namn men själva filmen blir upponer???!!! help!!!