handdator

Visa fullständig version : 100 Reps?


Mehdi
2004-12-14, 19:13
Någon som har lyckats köra 100 repetitioner i någon övning någonsin? Berätta gärna om upplevelsen och vilken övning. Har själv aldrig fixat 100 reps under ett samma set. Men hopppas jag sätter dit det i knäböj inom en snar framtid :D

Mvh Mehdi

emmzan
2004-12-14, 19:15
Vadpress, körde enormt dropset i hackliften där z_bumbi drog av viktskivorna eftersom. Smärta!

pellepedal
2004-12-14, 19:23
Japp.
Har kört det i de flesta övningarna.
Det var för ett antal år sedan som jag och en kompis fick för oss att testa och chocka kroppen ordentligt.

Det var nästan skämmigt att ligga där och nästan gråta med bäbisvikterna.

Stoltz
2004-12-14, 19:27
Jep. på en rumpmaskin :thumbup:

Jense
2004-12-14, 19:31
rb100

Zakath
2004-12-14, 20:06
rb100


Jag har klarat 85 (korta) reps på CoC 2 ;)

Läste en artikel om hur man skulle klara 100 reps i en övninga på runt 8+% av 1RM :hbang: Kan inte hitta den :(

ops
2004-12-14, 20:11
Ett av de bästa program jag kört var 75-100 reps per övning, se länk!http://www.dolfzine.com/page152.htm

Griip
2004-12-14, 20:15
Gjort runt 150 hantel curl en gång :)

kommer inte riktigt ihåg vad vikten låt på men var inte mycket.. kunde inte dra ut armen helt på 1 vecka efteråt :)

Jense
2004-12-14, 20:16
Jag har klarat 85 (korta) reps på CoC 2 ;)

Läste en artikel om hur man skulle klara 100 reps i en övninga på runt 8+% av 1RM :hbang: Kan inte hitta den :(


detta va noset closes :D ska testa på min rb160.. fast den är tyngre än de flesta coc2or jag kännt på , av ngn anledning.

fintelligens
2004-12-14, 20:50
gjorde 1000reps en gång i en slags hacksquat på ett par kg.

Shadow Warrior
2004-12-14, 20:53
Jag gjorde 3x50st hindusquats en gång.... det gjorde ont kan jag säga...

Allan
2004-12-14, 21:11
För många år sen läste jag och kompisen att Rory Liedelmeyer, som var ett amerikanskt fenomen på den tiden, rekommenderade att alltid köra 3x100 första gången man körde en ny övning. Han garanterade att då skulle man märka vart den tog.
Sagt och gjort - min kompis hade hittat en ny variant på frenchpress (eftersom det här var strax efter trettioåriga kriget var saker som pec-dec och cablecross nymodigheter) i hiss, så raskt till verket. Och det gick, man har enorm energi som sextonåring.
Lite darrig var man väl men det var inte förrän på hemvägen som de första symtomen dök upp - jag kunde inte röra armen. Den hängde rakt ner och vägrade röra sig - försök få upp en bussbiljett ur fickan då.
Och värre blev det - Niklas morsa ringde skolan och skulle ha dem till att stänga gymet eftersom varken han eller jag kunde skriva, knyta skorna eller äta utan bekymmer. Att sätta sig på toaletten var ett vågstycke, att resa sig från densamma var ännu värre. Jag kunde inte sova på natten - farsan försökte smörja med kylbalsam (!) men bara beröringen fick mig att börja grina!
Flera år senare träffade jag Liedelmeyer, som alltså är för California vad Arne är för Skåne, och berättade storyn för honom. Kan säga att han skrattade gott. Och sedan berättade han att han fortfarande fick brev från olyckliga ungdomar som testat metoden...Men, la han till - it worked, didn't it?

allan

bubbleman
2004-12-14, 21:15
Stadiumgripper har jag gjort en jäävla massa på....Har inte råd att köpa större:p

Stoltz
2004-12-14, 21:58
Glömde visst, har gjort bicepscurl på 150, fast de sista 25 var nog klassade som cheating och vikten var väldigt lätt (3-6 kg)

Pdaddy
2004-12-14, 22:08
För många år sen läste jag och kompisen att Rory Liedelmeyer, som var ett amerikanskt fenomen på den tiden, rekommenderade att alltid köra 3x100 första gången man körde en ny övning. Han garanterade att då skulle man märka vart den tog.
Sagt och gjort - min kompis hade hittat en ny variant på frenchpress (eftersom det här var strax efter trettioåriga kriget var saker som pec-dec och cablecross nymodigheter) i hiss, så raskt till verket. Och det gick, man har enorm energi som sextonåring.
Lite darrig var man väl men det var inte förrän på hemvägen som de första symtomen dök upp - jag kunde inte röra armen. Den hängde rakt ner och vägrade röra sig - försök få upp en bussbiljett ur fickan då.
Och värre blev det - Niklas morsa ringde skolan och skulle ha dem till att stänga gymet eftersom varken han eller jag kunde skriva, knyta skorna eller äta utan bekymmer. Att sätta sig på toaletten var ett vågstycke, att resa sig från densamma var ännu värre. Jag kunde inte sova på natten - farsan försökte smörja med kylbalsam (!) men bara beröringen fick mig att börja grina!
Flera år senare träffade jag Liedelmeyer, som alltså är för California vad Arne är för Skåne, och berättade storyn för honom. Kan säga att han skrattade gott. Och sedan berättade han att han fortfarande fick brev från olyckliga ungdomar som testat metoden...Men, la han till - it worked, didn't it?

allan

HAhahah Faan va skööönt Allan !!!

Detta påminner mig om första gången ja körde biceps.. Fan armen va som en fällkniv, man fick kämpa i 10 minuter för att räta ut den å så råka man böja den å då va de kört igen... INVALIDO..

M

Dav0d
2004-12-14, 22:35
Allan verkligen skön historia :). Motiverande på hög nivå ! :hbang:

Deadlift
2004-12-14, 22:42
Jag har i bland avslutat benpassen med fem minuters knäböj på väldigt lätt vikt. Det hamnade nog runt 100 reps. Flåsigt värre och en förbannad träningsvärk iaf;)

Menigar
2004-12-14, 22:49
detta va noset closes :D ska testa på min rb160.. fast den är tyngre än de flesta coc2or jag kännt på , av ngn anledning.

De cocs du har testat kanske har ägts av inidivider som är väldigt noga med att smörja sin coc? :D

Jense
2004-12-14, 22:50
De cocs du har testat kanske har ägts av inidivider som är väldigt noga med att smörja sin coc? :D


ah , det drar inte ner motståndet.. smörjning gör dte bara jämnare.

nordland
2004-12-14, 22:58
Brukar faktiskt köra det i stående vadpress 1gång/vecka under 2månader när jag prioriterar vaderna.... Kolla här (http://www.powerhouseshop.com/advancedcalftraining.html)

ops
2004-12-14, 23:34
Allan om jag minns rätt så var det ett gammalt B&K reportage, man fick närmare ett års Rory träning, Sen kom Jeff Feliciano eller hur det stavas med en "Männskligare" variant, 2-3 övningar per kroppsdel och 1X75-100reps per övning, detta funkade ganska bra, men man behövde en j-vla motivation, men bra var det!

Kalleh
2004-12-14, 23:38
När jag var i 15 års åldern så fick jag och brorsan för oss att vi skulle börja träna. Sagt och gjort, vi pinnade ner till intersport och köpte en hantel ā 4 kg. Det första som hände var att vi skulle se vem som reppade flest bicepscurls vilket resulterade i att jag blev tvungen att slå lillebrorsan som gjorde en högst imponerande insats. Det hela slutade i ett tresiffrigt antal reps för min del med följden att min högra underarm nästföljande dag var låst i en 90 graders vinkel i förhållande till överarmen inklusive tillhörande smärta. :cryout:

Krokodil
2004-12-15, 00:22
Jag har ett smärtsamt minne av när jag och träningskompisen skulle köra första träningspasset efter sommarlovet. Eftersom vi båda hade varit bortresta från stan och inte tränat ett piss på två månader var det upplagt för fiasko.

Nu fick vi för oss att verkligen köra musten ur varenda muskel så att vi skulle komma igång igen efter sommaren.. :thumbup:

Sagt och gjort så blev det ett tretimmarspass då vi tränade igenom hela kroppen, men när vi skulle avsluta med mage spårade det ur helt.

Vi körde liggande benlyft på bänk och tävlade mot varandra. Kommer inte ihåg hur många rep det blev till slut men jag höll på att svimma på slutet.

Jag har haft jävlig träningsvärk många gånger i mitt liv men detta var i en helt egen division. Magen krampade i flera dagar och jag kröp omkring dubbelvikt med tårar i ögonen och ville bara dö..

no1fitness
2004-12-15, 01:47
:laugh:
Underbara historier !
Själv är jag allt för viktkåt och chansen att jag någonsin skulle göra 100 reps i knäböj är helt obefintlig. :rolleyes:

Verkligen :thumbup: för dem som har testat det !

Edit : Kom på en gång innan jag började träna seriöst och fick att träningsryck. Skulle hoppas hopprep hemma. Vet inte hur länge jag hoppade men jag slet nog en stund i alla fall och gav mig sedan utan att stretcha alls. :thumbup:
Veckan efter den dagen var galen...Höftböjarna var totalt utslitna och jag kunde inte gå...Idioti... :booty:

Karl_alfred
2004-12-15, 06:37
Är väll också lite för viktkåt för att ha gjort nått riktigt sådant galet men 50 reps i benpressen har jag gjort, hade dock knappt någon träningsvärk dagen efter :MrT:

Första året jag tränade klättrade jag fram och tillbaka i cabelcrossmakinen med armarna några varv, hade då träningsvärk i 1 och en halv vecka efter i undeerarmarna :laugh:

denpa
2004-12-15, 08:12
Har bara läst första sidan på denna tråd. Jag undrar bara varför man ens vill göra 100 reps? Till vilket syfte?

z_bumbi
2004-12-15, 10:00
Har bara läst första sidan på denna tråd. Jag undrar bara varför man ens vill göra 100 reps? Till vilket syfte?

Uthållighet.
Skidåkare kör ofta mer än 100 reps på många övningar t ex att "staka" med armarna i hiss.
Eller så gör man det bara som en kul grej.
Jag har iofs inte kört 100 reps i någon övning vad jag kan komma ihåg men 80 reps i en goodmorningsmaskin kanske räknas? Det är vansinne och inget jag rekommenderar.

Att börja köra 100 reppare utan att vara van vid högre reps har Allan beskrivit hur det kan gå och det bör man kanske undvika.

TheSQUAT
2004-12-15, 11:09
Experimenterade en del med 60-80 reps i knäböj för många år sedan. Rätt lätta vikter då förståss. Har minnen av att benen bara vek sig och inte gick att styra över dagarna därefter. :D

Shadow Warrior
2004-12-15, 11:11
Orginalet "The 100reps chalange" går ut på att man gör tex 100st singlar eller 10x10 på vanligtvis en komplex övning som clean and press. Bara så att ni vet. Samma vikt i alla setten naturligtvis... annars missar man poängen.

gTab
2004-12-15, 11:26
Jag träna på ca 130 reps med mina 7-kiloshantlar i bänkpress. :)

hangatyr
2004-12-15, 12:55
jag har vid några tillfällen gjort omkring 300 knäböj i sträck med kroppsvikten som enda belastning.
då blir det en smula stelt i låren efteråt.

drkrupp
2004-12-15, 13:58
Gjorde 60 reps på maxvikt i magmaskin förra veckan, det är väl det närmaste 100 jag kommit.

ops
2004-12-15, 14:22
jag har vid några tillfällen gjort omkring 300 knäböj i sträck med kroppsvikten som enda belastning.
då blir det en smula stelt i låren efteråt.
??? Vad är det för övning? nå´n s&m variant på knäböj!

hangatyr
2004-12-15, 14:40
??? Vad är det för övning? nå´n s&m variant på knäböj!

knäböj i sträck? kanske skulle ha skrivit knäböj i följd, elelr som ni styrketräningspojkar säger: 300 reps.

Fultjack
2004-12-15, 14:43
testade faktiskt sittande rodden idag 100 reps, hade dock för lätt vikt så jag blev mest trött i händerna :(

kim
2004-12-15, 14:47
Har gjort 137 st knäböj (hela rörelsen "röven till marken") med en 20 kg stång.

Har gjort 112 st reps i bänkpress med 20 kg stång.

Numero1
2004-12-15, 15:23
Jag har gjort 401 sit-ups när jag gick i 9:an.
Min kompis gjorde 600...

Numero1
2004-12-15, 15:24
Har gjort 137 st knäböj (hela rörelsen "röven till marken") med en 20 kg stång.

Har gjort 112 st reps i bänkpress med 20 kg stång.
Antar att det är dina lår på avataren :laugh:

kim
2004-12-15, 16:15
Antar att det är dina lår på avataren :laugh:


inte riktigt mina är lite hårigare och inte fullt så sexiga :D

Mehdi
2004-12-15, 19:18
Har bara läst första sidan på denna tråd. Jag undrar bara varför man ens vill göra 100 reps? Till vilket syfte?

Finns flera syften till att jag själv skulle ta tag i det. Dels ökar mitokondrierna i musklerna av högreps och dels ökar kapillärdensiteten. Sist men inte minst så är det en utmaning för psyket.

mr ruhl
2004-12-15, 20:31
tom platz körde ibland 100reppare i böjen och han hade ju skapliga quads ;)

försökte mig på 50reppare i frontböjen med 50kg på stången, kom till 47 tror jag det var, spykänslor var bara förnamnet=)

wintersnowdrift
2004-12-15, 20:49
Jag har gjort 401 sit-ups när jag gick i 9:an.
Min kompis gjorde 600...

Tänkte just skriva att det inte brukar vara några problem att göra många sit-ups om man bara har sin egen kropp som vikt. Fast till slut blir det också jobbigt förstås... (om man gör dem korrekt). Jag har aldrig testat hur många jag klarar, fast 600 låter ganska mycket :).

//Kristin

Fatalist
2004-12-15, 22:16
Typ 250 knäböj med nån liten skitviktstång. Kan det ha varit 7.5kg extra eller nåt? länge sen var det iaf, och jag gjorde det varje gång jag inte kunde somna :D

Jonny_88
2004-12-18, 01:23
Haha kom på att tänka då när jag var mindre ( e nu 16 år ) för ett visst antal år sedan. Då körde jag många reps i hantelcurl, hände ibland att jag körde 500 reps ( 3 kg per hantel )!

slobban
2004-12-18, 01:52
Haha kom på att tänka då när jag var mindre ( e nu 16 år ) för ett visst antal år sedan. Då körde jag många reps i hantelcurl, hände ibland att jag körde 500 reps ( 3 kg per hantel )!

Hur lång tid tar det att göra 500 reps??? :confused:

Pudzianovski
2004-12-18, 12:16
256 reps på 25 kg bicepscurl. Dock inte i följd. Men ungefär 70reps i följd första omgången.