handdator

Visa fullständig version : Ålderdomen suger!


Krokodil
2004-12-14, 18:22
Är det bara jag som hatar att bli gammal?
Håret på huvudet blir kalare men det frodas istället i näsa o öron!

Musiken nuförtiden är bara skit och ungarna klär sig som idioter..

Dessutom har jag börjat få dåligt minne..

Numera kan jag inte träna utan att värma upp ordentligt, sånt tyckte jag var fjollerier för några år sen..

Fan... :insane:

Prankie
2004-12-14, 18:26
Jag ser att du har fått gamkärring whine symdromet.

Krub
2004-12-14, 18:37
Är det bara jag som hatar att bli gammal?
Håret på huvudet blir kalare men det frodas istället i näsa o öron!

Musiken nuförtiden är bara skit och ungarna klär sig som idioter..

Dessutom har jag börjat få dåligt minne..

Numera kan jag inte träna utan att värma upp ordentligt, sånt tyckte jag var fjollerier för några år sen..

Fan... :insane:

Jag är 16 och alla punkter stämmer in på mig. Men vafan det är väll inte så farligt? Med mindre år kvar att leva har man mindre att förlora och desto mer att leva för !
Och vem har mest respekt? En person på 35 eller en på 70 som tar 200 i bänk ?!

Krokodil
2004-12-14, 18:44
Jag är 16 och alla punkter stämmer in på mig. Men vafan det är väll inte så farligt? Med mindre år kvar att leva har man mindre att förlora och desto mer att leva för !
Och vem har mest respekt? En person på 35 eller en på 70 som tar 200 i bänk ?!

Om allt ovanstående stämmer på dig redan vid 16 ligger du pyrt till..

När jag var 16 var jag stark som Arne Tammer, vacker och osårbar! :hbang:

Allan
2004-12-14, 19:00
Är det bara jag som hatar att bli gammal?
Musiken nuförtiden är bara skit och ungarna klär sig som idioter..
Fan... :insane:

DET är ingen åldersgrej - det är sanning. Jag vill knappt kalla det musik - det enda som påminner om det är att de bara gör om gamla fina låtar till nåt som låter som diarré. Det är inte ens nån som spelar utan det är bara en massa stylade pappskallar som inte ens kan sjunga....


allan

aliquis
2004-12-14, 19:03
jag är inte så gammal, men jo ;D

Jishuku
2004-12-14, 19:09
Äh.. när jag blir gammal ska jag ha Gandalf skägg och vara en Gym-guru som alla dom unga lyssnar på och respekterar.. :cool:
Åsså ska jag röka en sån där Hobbit pipa också!

Krokodil
2004-12-14, 19:15
Äh.. när jag blir gammal ska jag ha Gandalf skägg och vara en Gym-guru som alla dom unga lyssnar på och respekterar.. :cool:
Åsså ska jag röka en sån där Hobbit pipa också!

De unga lyssnar inte på gamla farbröder, de läser på nätet om hur de ska träna och äta..

Matte_Maiden
2004-12-14, 19:16
När jag såg tråden kunde jag nästan svära på att det var Allan som var i farten, men riktigt så var det ju inte! :D

Shadow Warrior
2004-12-14, 19:18
Jag ska leva åtminstånde 78år till (så man blir hundra bast alltså) tänk på alla bra spel, filmer och manga man kommer hinna spela/se/läsa liksom... sen när det börjar bli dags ska jag flytta till japan för att dö.

Så det är långt kvar... även om jag ibland känner mej gammal redan... ;)

JustinCredible
2004-12-14, 19:19
Jag ska dö ung.

(under 30) har jag bestämt.

skaparn
2004-12-14, 19:28
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre fast så här jävla sämre har det ta mej fan aldrig varit dåligt." - Refaat El-Sayed

Jishuku
2004-12-14, 19:46
De unga lyssnar inte på gamla farbröder, de läser på nätet om hur de ska träna och äta..

Det ska jag nog kunna ändra på ska du se.. :cool:
Var inte så negativ. ;) Ålderdomen är vad man gör det till.

RobbeliRobban
2004-12-14, 20:01
Att börja bli gammal är inte kul. Känner av ålderdomens höst nu vid 26, håret minskar på huvudet, orken tryter, ansiktet blir fårat och rynkigt. Man kan inte äta en familjepizza om dagen i en vecka utan att det syns på magen.

25 var ok, då var man faktiskt fortfarande ung, men att fylla 26 nä fy fan.

Allan
2004-12-14, 20:03
När jag såg tråden kunde jag nästan svära på att det var Allan som var i farten, men riktigt så var det ju inte! :D

Jag är fan inte gammal - det ska jag bli när jag blir....gammal!
:cool:


allan

Zakath
2004-12-14, 20:11
Äsch, jag är 17 o börjar redan bli flint :D
Härliga gener man fått av farsan!

Garnax
2004-12-14, 20:11
Gamlingar lyssnar på dansband...

Dansband är en svulst, en pest som de gamla med loket i spetsen ska tvinga kvar i världen genom att aldrig dö ut o ta musiken med er.

Lasermannen, Hiv mannen, knutby pastorn och Helene mördaren ser vi som samhällets värsta typer men jag vågar påstå att de svenska dansbandsgrupperna är värre....

Det bästa med att alla som nu är runt 40 kommer dö före mig så att jag borde teoretiskt få uppleva en värld utan dansband och isterband.

Iofs får jag stå ut med den alltid lika dant låtande "neger rappen"* som översjöljer MTV och ZTV nuförtiden...

* Inget rasistiskt menat men den kallas faktiskt så, alla svarta som inför video inspelingen skaffat sig en merca som de fyllt med brudar o pengar sen har de införskaffat ett par guldkedjor och sitter sen med ena armen utanför bildörren och rappar om något skit.

Metal_boy_
2004-12-14, 20:50
Gamlingar lyssnar på dansband...

Dansband är en svulst, en pest som de gamla med loket i spetsen ska tvinga kvar i världen genom att aldrig dö ut o ta musiken med er.

Lasermannen, Hiv mannen, knutby pastorn och Helene mördaren ser vi som samhällets värsta typer men jag vågar påstå att de svenska dansbandsgrupperna är värre....

Det bästa med att alla som nu är runt 40 kommer dö före mig så att jag borde teoretiskt få uppleva en värld utan dansband och isterband.

Iofs får jag stå ut med den alltid lika dant låtande "neger rappen"* som översjöljer MTV och ZTV nuförtiden...

* Inget rasistiskt menat men den kallas faktiskt så, alla svarta som inför video inspelingen skaffat sig en merca som de fyllt med brudar o pengar sen har de införskaffat ett par guldkedjor och sitter sen med ena armen utanför bildörren och rappar om något skit.

du är rasist..ingen snackar skit om isterband!! :furious: :D

abjorn
2004-12-14, 20:57
born to lose, live to win.

Garnax
2004-12-14, 21:08
ingen snackar skit om isterband!! :furious: :D


Sicket skit...trodde inte det fanns unga som äter något så äckligt som isterband...jaha ser ut som man får stå ut med det resten av livet då...så säkerligen med dansband med.

Finns det vit rapp finns det svart rapp...och den svarta är tyvärr extremt ensidig...alla gör samma sak samtidigt som det spelas för mycket...typ som dansband i bingolotto...

Bästa som hänt svensk tv är att Loket fick sparken...

Allan
2004-12-14, 21:32
När man läser trådar som handlar om "vad ska ni göra efter gymnasiet?" börjar man nog ändå klia de grånande stråna. Fan det var länge sen.....


allan

Garnax
2004-12-14, 21:40
Tyvärr Allan, samhället har 0 tollerans när det handlar om gamlingar...

Bästa vore nog att åka till Schweiz och betala Exit för att avsluta skiten...

Megatuttarna
2004-12-14, 22:10
som översjöljer


Hahahaha :laugh:

Översköljer för fan, översköljer kota!

Skäms för din skull.

s_himself
2004-12-14, 22:50
När man läser trådar som handlar om "vad ska ni göra efter gymnasiet?" börjar man nog ändå klia de grånande stråna. Fan det var länge sen.....


allan


Även jag som gick ut för 1 ½ år sedan känner nästan sådär :laugh:

vildängel
2004-12-14, 23:07
Jag fyllde 20 för ett par månader sen och tycker verkligen att jag har levt sjukt länge. Två decennier! Tänk vad mycket som har hunnit hända på den tiden. Det är helt galet. Jag har aldrig varit vuxen förut och nu ska jag plötsligt vara det resten av livet...! Hjälp mig nån, jag vet inte hur man gör!

Langster
2004-12-14, 23:32
Jag fyllde 20 för ett par månader sen och tycker verkligen att jag har levt sjukt länge. Två decennier! Tänk vad mycket som har hunnit hända på den tiden. Det är helt galet. Jag har aldrig varit vuxen förut och nu ska jag plötsligt vara det resten av livet...! Hjälp mig nån, jag vet inte hur man gör!
Jag vet inte heller hur man gör. Men jag lovar att det blir värre!

puppas
2004-12-14, 23:48
Hahaha, grym tråd..Allan är kung.. :thumbup:

Men ärligt, detta förbannade dansband bör dom införa censur på. Swingande gitarrer och saxofoner i klassisk vikingarna stil...Finns inget värre, och dessa "gamlingar" som jämt ska lyssna på radio så högt, eller när man börjar en mening men hinner knappt säga första ordet förrän det kommer ett högt och bestämt VA!? för att dom är döv sen 20 år tillbaka...


Själv fyller man 20 om 15 dagar, och min rygg börjar visa skarpa tendenser till hårväxt, om det beror på det massiva protein intaget som har speedat upp det eller att det kanske är det faktum att min far ser ut som en gammal silverrygg (Gammal gorilla) och han har gett mig skumma gener ska jag låta vara osagt. Hemskt är det iaf, fast jag tror jag hellre har ålderskris nu än om 15 år.

Och appropå ungdom vs. ålderdom..
Min flickväns farmor berättade att när hon åkte buss för ett tag sen så klev det på en riktigt risig gammal gubbe, men ingen av ungdomarna i bussen reste på sig för att ge plats åt den gamle mannen. Min flickväns farmor reser sig då upp och säger till ungdomarna att det är hemskt att de gamla ska få stå, en piercad tjej i 15-18 års åldern skriker åt henne ;

MAN SKA SLITA UT EN GENERATION I TAGET KÄRRINGJÄVEL !

Det var det bästa jag hade hört på länge iaf.

Löjtnant Blank
2004-12-15, 00:41
* Inget rasistiskt menat men den kallas faktiskt så, alla svarta som inför video inspelingen skaffat sig en merca som de fyllt med brudar o pengar sen har de införskaffat ett par guldkedjor och sitter sen med ena armen utanför bildörren och rappar om något skit.

hahaHha,,,,,grnaxax är Roolig!!!!!!..................skämt mästaren LOLOLO

Kallas den faktiskt så? Det har jag aldrig hört. Däremot har jag hört att du brukar stjäla din mors trosor ur hennes tvättkorg.

Krokodil
2006-06-27, 19:57
Bump!
Inte blir man yngre heller, jäkla ischias som jävlas med mig... *grr27* :cryout:

skaparn
2006-06-27, 20:00
Bump!
Inte blir man yngre heller, jäkla ischias som jävlas med mig... *grr27* :cryout:

Bah, det kan man få som ung. Hade det för ett par år sedan innan jag lärde mig att kontorsstolen är inget man ska sitta i hela dagen i ett sträck. Korta promenader varje halvtimme is teh shizznizz.

Slartibartfast
2006-06-27, 20:04
Jag hatar när gamla människor börjar klaga på allting. Det är bara att dö om det inte passar.