handdator

Visa fullständig version : Sprak i armbågen


sunkan
2004-12-13, 23:00
Det är så att jag har ett litet problem. Det är "bara" det att när jag tränar triceps (oftast dips, tricepspress) så sprakar det i min vänstra armbåge.
Bör jag undvika övningarna som gör att det sprakar eller gör det ingenting.
Undar också om det finns något sätt att få bort dessa läten?

TTT
2004-12-13, 23:03
Är du uppvärmd innan? Just skullcrushers är ju livsfarliga om du inte är uppmjukad.

Saerbo
2004-12-14, 04:58
Det knakar i min vänster ambågsled också samt mitt vänstra knä när jag gör knäböj. Sedan jag separerade min axelled i en olycka för ett tag sedan har det börjar knaka i den med, kanske ska kolla up det dära... :confused:

sunkan
2004-12-14, 09:53
Det knakar i min vänster ambågsled också samt mitt vänstra knä när jag gör knäböj. Sedan jag separerade min axelled i en olycka för ett tag sedan har det börjar knaka i den med, kanske ska kolla up det dära... :confused:


Du hade lite mer problem du :smash:

sunkan
2004-12-14, 09:54
Är du uppvärmd innan? Just skullcrushers är ju livsfarliga om du inte är uppmjukad.


Jag fuskar nog lite med uppvärmningen :whipped: ...men jag tycke ju ändå att det borde spraka i båda lederna å inte bara i vänster eller har jag fel?

Munter
2004-12-14, 10:44
Jag har också "klick och sprak" lite varstans, även på ställen jag aldrig vart skadat eller haft problem med. Främst ena knäet som klickar i knäböj och armbågarna som lever om... det har varken försvunnit eller blivit sämre på flera års tid, så förmodligen är inget att oroa sig för.

Griip
2004-12-14, 11:35
Som Munter säger, alla har sina sprak och klick lite här och var. Om man nu tycker det är obehagligt så hjälper det väl oftast med att värma upp lederna mer, för mig hjälper det en hel del iaf.

TTT
2004-12-14, 12:49
Jag fuskar nog lite med uppvärmningen :whipped: ...men jag tycke ju ändå att det borde spraka i båda lederna å inte bara i vänster eller har jag fel?

Så länge det inte gör ont och/eller förhindrar att du kan utföra övningen korrekt tror jag inte du skall behöva oroa dig. Har själv knakande i armbågarna ibland. Men som sagt, fuska aldrig med uppvärmningen när du skall köra skullcrushers.

sunkan
2004-12-14, 15:54
Så länge det inte gör ont och/eller förhindrar att du kan utföra övningen korrekt tror jag inte du skall behöva oroa dig. Har själv knakande i armbågarna ibland. Men som sagt, fuska aldrig med uppvärmningen när du skall köra skullcrushers.


Nä men då är det ju bara att värma lite mer då och fortsätta, för jag störs inte av det, ville bara vara på den säkra sidan :thumbup:

Metal_boy_
2004-12-16, 22:06
har exakt samma...börjar fatta att det beror på hur jag håller armbågarna...själv får jag lite ont av klicken

sunkan
2004-12-16, 22:09
har exakt samma...börjar fatta att det beror på hur jag håller armbågarna...själv får jag lite ont av klicken


får inte ont, tycker bara att det känns välldigt obehagligt när det sprakar på som det gör :smokin:

High1ander
2004-12-17, 02:48
Det knakar och sprakar så det står härliga till i mina axlar och armbågar :)

Känns äckligt och gör ont om jag kör på tunga vikter när jag kör sidledes hantelpress (vet inte om den heter så, men iaf när man pressar armarna utåt från kroppen åt vardera håll, inte framåt). Så självklart kör jag inte tungt (även om jag klarar av mer än 12-15 reps) på den, utan kör jävligt långsamt på lättare istället.

Är verkligen kul när det knakar och inte gör ont, och det knakar hela tiden, man verkligen känner hur lederna hoppar runt mellan olika lägen :rolleyes:

Vad är skullcrushers?

stefannn
2004-12-17, 09:30
Det är så att jag har ett litet problem. Det är "bara" det att när jag tränar triceps (oftast dips, tricepspress) så sprakar det i min vänstra armbåge.
Bör jag undvika övningarna som gör att det sprakar eller gör det ingenting.
Undar också om det finns något sätt att få bort dessa läten?


se förr faan till att värma upp ... har knakar som faan i min ena armbåge om jag inte värmer upp ordentligt... för mig funkar det att göra såhär... först värma som faan jättelätt sen lägga på tyngre och tyngre till jag är uppe där jag ska köra...funkar för mig....

pock
2004-12-18, 18:36
Själv har jag sprak och knak i armbågarna och när jag vrider på huvudet så knakar det till i nacken. För mig spelar det ingen roll om jag värmer upp innan, spraket i armbågarna går ändå inte bort.

Jag kan också utföra ett litet partytrick med högeraxeln, jag kan få den att röra sig onormalt, så det ser ut som den gått ur led. Nån annan som också är begåvad med detta? Kan vara lite obehagligt, då man kör tunga axelpress kan den nämligen hoppa ur "normal-läget" varvid man förlorar all kraft i den...

/pocken

gabbiz
2004-12-19, 01:37
hmm jag har så att när jag kör hantelpress liggandes, så ibland e d typ som om axeln bara hoppar ur led och armen "dör" helt enkelt, d gör faktiskt riktigt ont ibland så numera vågar jag inte köra hantelpress....... MEN jag vill köra skiten, för det e ju den bästa bröstövningen in my opinion, hur ska jag försöka motverka att armen "hoppar ur led"..... :/ ska man värma riktigt ordentligt, börja på 20 reppare sen jobba sig neråt?

sunkan
2004-12-19, 17:55
hmm jag har så att när jag kör hantelpress liggandes, så ibland e d typ som om axeln bara hoppar ur led och armen "dör" helt enkelt, d gör faktiskt riktigt ont ibland så numera vågar jag inte köra hantelpress....... MEN jag vill köra skiten, för det e ju den bästa bröstövningen in my opinion, hur ska jag försöka motverka att armen "hoppar ur led"..... :/ ska man värma riktigt ordentligt, börja på 20 reppare sen jobba sig neråt?



Brukar få så jag med. Men jag började med att expreimentera om hur jag skulle ligga för att inte axeln skulle "hoppa" ur led. Så det är nog bara att prova sig fram, jag vet inte om det hjälper om man är uppvärmd, har för mig att det inte blev mycket bättre av de iaf!