handdator

Visa fullständig version : Hjälp med datorn del 2


Garnax
2004-12-13, 22:42
Jag skrev juh om att AoM hängde sig när man spelat en stund.

Spelet låser sig men ljudet och musen funkar, man kan inte tabba ut eller köra ctrl alt del.

Någon sa att jag skulle stress testa datorn med Prime95 och flera andra trodde på värmen.

Jag har kört prime95 och datorn fixar det utan problem...

Datorn var varm när jag öppnade den så det verkade troligt att värmen var problem, fast jag vid tidigare värme problem vart van vid att datorn då snarare dör än hänger sig.

Så fläktar behövdes och nu finns det 2 nya fläktar så värmen är det inte. Även kört med sidan öppen. Efter att ha haft datorn på ett tag och lirat AoM en stund så låg tempen på 39 grader vilket absolut inte är så högt att datorn ska dö...den ligger en bit över 60 grader...

Så då undrar jag om någon vet vad det kan vara...har uppgraderat DirectX och bytt grafikkortets drivisar...inte hjälpt...

Satt och lirade diablo 2 multiplayer igår...funkade bra...lirade runt en timme kanske.

Inte någon gång har vi lirat AoM mer än runt 30 min...

s_himself
2004-12-13, 22:47
Uppdatera alla drivrutiner!

Moderkortet, ljudkort osv. Dessa kan likväl ställa till problem !

Zozza
2004-12-13, 23:22
http://forum.sweclockers.com

Fråga där också! Alltid bra att fråga datorfrågor på datorforum, bilfrågor på bilforum, träningsfrågor på träningsforum.. etcetera..

Garnax
2004-12-13, 23:31
Men det finns så mycket kunnigt folk här så man kan testa här först.

Jag har nya drivisar till både ljudkort och moderbord...

Just nu har jag installerat om spelet igen och har nu spelet igång i multiplayer men utan att göra något...

Ska se om det hänger sig då eller om det blir när man byggt och har skapat ett visst antal enheter...

Garnax
2004-12-14, 01:18
Hade spelet igång i 2 timmar...hängde sig inte...

Alltså hänger sig AoM bara när man bygger och skaffar enheter...

Oftast dör spelet när jag anfaller tjejen...stor eller liten arme spelar ingen roll..

Senast det dog hade jag bara en 6-7st...

Blir tokig på detta problem...alldrig vart med om något så segt...

jakke
2004-12-14, 01:21
Hade spelet igång i 2 timmar...hängde sig inte...

Alltså hänger sig AoM bara när man bygger och skaffar enheter...

Oftast dör spelet när jag anfaller tjejen...stor eller liten arme spelar ingen roll..

Senast det dog hade jag bara en 6-7st...

Blir tokig på detta problem...alldrig vart med om något så segt...
Kanske är ngn bugg i spelet då?
Edit: testa att tex byta grafikkort mellan datorerna.
Edit2: flytta om lite kort i burken ställ om inställningarna till ngt du aldrig testat osv.

Arnesson
2004-12-14, 02:27
Låter ju som det kan vara fel i spelet. Men ni kör väl antagligen med samma spel?. Testa att anfalla när du ominstallerat spelet med. Kan ju vara så att det blev nå fel vid installationen av spelet första gången.

AcidSleeper
2004-12-14, 08:37
Eller så köper du spelet istället för att ha någon piratkopia! :D

Garnax
2004-12-14, 12:47
Jag kör faktiskt med orginal...

1 orginal installerat i båda datorerna...crackat båda så jag slipper hugga skivan i 2 :) Mitt funkar klockrent...

installerat om det redan...samma skit.

Får väl testa att swappa graffekorten med varandra...

Först trodde jag det var minnena som dog ut när det blev för mycket enheter på skärmen...men då skulle den dö i andra krävande spel också....o inte klara Prime95 så bra...

Chris
2004-12-14, 13:10
Kolla om det finns någon patch till spelet, låter som en bugg. Hade precis samma problem med rise of nations. Var inget fel på spelet, de fungerade bara inte på min dator...

Garnax
2004-12-14, 14:11
Spelet körs i senaste versionen...första jag gjorde efter installationen var att uppdatera spelet...

Jag ska installera Red Alert 2 och se hur det funkar på hennes burk...

JJ
2004-12-14, 14:14
Tror det är en bugg el. liknande. Prova att ominstallera spelet. Nästa steg är att prova olika drivrutiner till grafikkortet, senast är inte alltid bäst.

Jarod
2004-12-14, 16:42
Oftast dör spelet när jag anfaller tjejen...stor eller liten arme spelar ingen roll..

Troligtvis är det nåt fel på tjejjen.

Försök med en smyg-attack bakifrån när hon minst anar det eller ett massivt "front-assault" under högljudda krigsrop.

Funkar det inte sen så testa att avinstallera henne alt. uppgradera till en nyare modell.

Lycka till!

abjorn
2004-12-14, 17:37
är det den crackade versionen som hänger sig? isåfall kan det vara cracken som gör det.


edit: äh... såg nu att du hade crackat båda. är huvudet dumt... osv :smash: