handdator

Visa fullständig version : chinstävlingen


Metal_boy_
2004-12-13, 21:40
den som va på fitnessfestivalen?? nån som har bilder från den..jag känner han som vann

Tina
2004-12-13, 21:43
Fredrik Wettergren? Tina känner också honom :cool:

Metal_boy_
2004-12-13, 21:53
Fredrik Wettergren? Tina känner också honom :cool:

nej det heter han inte..han som jag känner alltså...alltså jag kanske hört fel men dom snackade om det på mitt gym idag


inte tävlingar som ingår när man tävlar i fitness utan dom där andra tävlingarna som va också med bicepscurl och chins o dips

Metal_boy_
2004-12-13, 22:03
Sm i chins va det visst..hittade nu...Jörgen Tufvander heter han...grymt vältränad polis

TrasMannen
2004-12-13, 22:03
Hur många chins blev det då?

Metal_boy_
2004-12-13, 22:05
Hur många chins blev det då?

32

Metal_boy_
2004-12-13, 22:19
här är bild på han...han va me i bicepstävlingen me





http://asp.budo-fitness.se/img/upload/2355.jpg

Action
2004-12-13, 22:26
här är bild på han...han va me i bicepstävlingen me





http://asp.budo-fitness.se/img/upload/2355.jpg

Tydligen godkändes hans kickar med benen när han körde chins.. Vilket många A-F tävlande blev lite upprörda över då det är en teknik som inte är tillåten i A-F. Man kan med denna teknik göra åtskilligt flera chins... ;)

Arne Persson
2004-12-13, 22:29
Tydligen godkändes hans kickar med benen när han körde chins.. Vilket många A-F tävlande blev lite upprörda över då det är en teknik som inte är tillåten i A-F. Man kan med denna teknik göra åtskilligt flera chins... ;)


Synd att man inte var domare där tydligen. :insane:

Jorgen
2004-12-13, 22:42
Ha, dom där "dipsen" dom gjorde var ju inte några "Arnedips" heller direkt.

//Jörgen

Arne Persson
2004-12-13, 22:44
Ha, dom där "dipsen" dom gjorde var ju inte några "Arnedips" heller direkt.

//Jörgen


Är det något som retar mig, speciellt när det gäller chins-/dipsmomenten så är det inkonsekvens! Vad fan ger det för signaler?

Action
2004-12-13, 22:45
Ha, dom där "dipsen" dom gjorde var ju inte några "Arnedips" heller direkt.

//Jörgen

Jag är fortfarande stolt över att Arne tittade ut mot publiken och gjorde ett "ok" tecken när jag körde dips på DC.... får en domare egentligen titta bort mitt under ett moment.. :D

Arne Persson
2004-12-13, 22:47
Jag är fortfarande stolt över att Arne tittade ut mot publiken och gjorde ett "ok" tecken när jag körde dips på DC.... får en domare egentligen titta bort mitt under ett moment.. :D

Jo, om han har full koll överläget och den andra domaren inte släpper vederbörande! Grattis förresten för dina UTMÄRKTA dips! :thumbup:

Action
2004-12-13, 22:50
Jo, om han har full koll överläget och den andra domaren inte släpper vederbörande! Grattis förresten för dina UTMÄRKTA dips! :thumbup:

Tackar.. önskar dock att jag gjort ett antal till.. måste bättre på det antalet till SM om jag ska ha en rimlig chans o vinna där...

Metal_boy_
2004-12-13, 22:59
hade dom inte dommare som sa till om tävlande gjorde något olämpligt??

Jorgen
2004-12-13, 23:01
Jo, men reglerna var minst sagt snälla. Det var inte många av dom chinsen/dipsen som hade blivit godkända på en AF-tävling.

//Jörgen

Metal_boy_
2004-12-13, 23:02
hört att det bara va för de va folk som va fitnesstävlande och dessutom yngre som bara blev piss för att han kom in och vann som säkert är 10år äldre än många han tävlade mot....därav massa larviga tjurigheter

Metal_boy_
2004-12-13, 23:02
Jo, men reglerna var minst sagt snälla. Det var inte många av dom chinsen/dipsen som hade blivit godkända på en AF-tävling.

//Jörgen


men det va ingen AF tävling

Action
2004-12-13, 23:09
men det va ingen AF tävling


Chins-SM bör ha lika strikta regler som det är på en A-F tävling. Dessutom var han som vann bland de sista som tävlade. Så att kickar var godkända var omöjligt för de tidigare tävlande att inse då han var ensam om att utföra chinsen på det sättet... Självklart blir det viss irritation då!

Metal_boy_
2004-12-13, 23:21
Chins-SM bör ha lika strikta regler som det är på en A-F tävling. Dessutom var han som vann bland de sista som tävlade. Så att kickar var godkända var omöjligt för de tidigare tävlande att inse då han var ensam om att utföra chinsen på det sättet... Självklart blir det viss irritation då!


vadå så det kom fram nån till honom när det bara va han kvar o sa, du får kicka upp dig om du vill? tycker han e grymt bra iaf...han har fan bara tränat styrketräning i 1 eller 2år

Action
2004-12-13, 23:25
vadå så det kom fram nån till honom när det bara va han kvar o sa, du får kicka upp dig om du vill? tycker han e grymt bra iaf...han har fan bara tränat styrketräning i 1 eller 2år

ehhh.... nä.. varför skulle någon sagt det.. Om någon använder sig av en teknik som inte bör vara godkänd ska dessa underkännas... Jag och många med mig anser att av de sista 10 chinsen han gjorde så kanske någon enstaka kunde godkänts... Annars blir det många som kommer använda samma teknik vid nästa Chins-SM och till slut kan man köra chins precis hur man vill... Det bör vara strikta regler för en rättvisare tävling!

Metal_boy_
2004-12-13, 23:30
ehhh.... nä.. varför skulle någon sagt det.. Om någon använder sig av en teknik som inte bör vara godkänd ska dessa underkännas... Jag och många med mig anser att av de sista 10 chinsen han gjorde så kanske någon enstaka kunde godkänts... Annars blir det många som kommer använda samma teknik vid nästa Chins-SM och till slut kan man köra chins precis hur man vill... Det bör vara strikta regler för en rättvisare tävling!

när jag tittade på resultatlistan så tycker jag att reglerna står tydligt ...så jag förstår inte vad dommarna gjorde under tiden han fuskade

Metal_boy_
2004-12-13, 23:37
Regler

Momentet startas genom att individen med överhandsfattning greppar ett rakt hävräck: Greppet skall vara något bredare än axelbrett. Armarna skall i armbågslederna vara helt utsträckta, såväl i startläget som i slutläget av repetitionen. Om de inte är detta så skall repetitionen underkännas. Samma sak gäller skulderpartiet; Hela skulderpartiet skall sträckas ut maximalt under start- och slutläget. Rörelsen i axelleden skall vara en adduktionsrörelse och inte en extensionsrörelse. Detta innebör att armbågen skall gå i lod nedåt - och därmed låta ryggen istället för biceps arbeta.

Själva uppåtdraget skall ske tills dess att hakan tydligt har passerat ovanför räcket. Om så ej är fallet kommer repetitionen att underkännas.

Kroppen skall hållas så stilla som möjligt, men ett visst "uppdrag av benen" är tillåtet. Vidrör kroppen något föremål i anslutning till chinsräcket så kommer repetitionen ovillkorligen att underkännas.

Endast magnesium kommer att godkännas som hjälpmedel, för att undvika att händerna glider. Alla typer av dragremmar, krokar mm är förbjudna. Om handskar används skall dessa vara kontrollerade och godkända av domaren



om folk läser reglerna så kanske dom också kunde gått efter dessa...det är inte AF ,och vadå borde vara som i AF det är ju fan som att säga att det borde vara högertrafik i England för det har vi här....alla där tävlade på lika villkor

Yankeee
2004-12-13, 23:42
Reglerna är precis likadana som i AF. Då ska de bedömmas lika också.

http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=35

Metal_boy_
2004-12-13, 23:46
Reglerna är precis likadana som i AF. Då ska de bedömmas lika också.

http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=35

men ett visst "uppdrag av benen" är tillåtet<---..står det och jag tror inte att han sparkade upp sig...det är bara alla avundsjuka fitnesskillar som blev tjurig när gubben gick in o vann...tycker det är förbannat kul :kickass:

Yankeee
2004-12-13, 23:47
men ett visst "uppdrag av benen" är tillåtet<---..står det och jag tror inte att han sparkade upp sig...det är bara alla avundsjuka fitnesskillar som blev tjurig när gubben gick in o vann...tycker det är förbannat kul :kickass:

Ja, så är det säkert. Men om du mår bättre av att tro det så :thumbup:

Metal_boy_
2004-12-13, 23:53
Ja, så är det säkert. Men om du mår bättre av att tro det så :thumbup:

jag kan bara utgå från det jag hört på gymet..det ligger lite närmre än vad nån säger på internet så...och det jag hörde va att dom som skulle föreställas bra på det där och proffsiga me års erfarenhet inom fitness o sånt blev löjligt sura för att han gick in o vann över dom...för så skulle det väl inte vara antagligen dom va ju bäst inom det där o så....

no1fitness
2004-12-14, 04:30
Jo, men reglerna var minst sagt snälla. Det var inte många av dom chinsen/dipsen som hade blivit godkända på en AF-tävling.

//Jörgen

Ok, jag köper att mina dips var kassa, men mina chins tyckte jag var godkända strikta... :cryout: :rolleyes: :em:

Jorgen
2004-12-14, 05:48
Ok, jag köper att mina dips var kassa, men mina chins tyckte jag var godkända strikta... :cryout: :rolleyes: :em:
Jag tänkte faktiskt skriva att dina chins var ett undantag. :)
Och det är tanken som räknas, eller hur det nu är. :D

//Jörgen

no1fitness
2004-12-14, 06:27
Jag tänkte faktiskt skriva att dina chins var ett undantag. :)
Och det är tanken som räknas, eller hur det nu är. :D

//Jörgen

Jag fiskade efter ditt godkännande... :D
Fin tanke vännen. :love:

Action
2004-12-14, 08:16
jag kan bara utgå från det jag hört på gymet..det ligger lite närmre än vad nån säger på internet så...och det jag hörde va att dom som skulle föreställas bra på det där och proffsiga me års erfarenhet inom fitness o sånt blev löjligt sura för att han gick in o vann över dom...för så skulle det väl inte vara antagligen dom va ju bäst inom det där o så....

Du tror vad du vill..... ;)

z_bumbi
2004-12-14, 08:49
Med tanke på hur de som tävlar inom AF följer sina regler på sina tävlingar så är det väl inget konstigt att dips och chinsmomenten blir lite lösare bedömda på "sm" för att få bättre resultat att skriva i tidningen.
Självklart är det inkonsekvent men dips-sm har aldrig varit känt för att vara en seriös tävling heller så vad väntar man sig?
Jag hoppas även att alla synpunkter har inkommit till arrangören vid det här laget så att de kan skärpa sig nästa år om det nu är intressant att de gör det eller så ser man det för vad det är.

RobbeliRobban
2004-12-14, 08:49
Härligt att AF-ensemblen gnäller på någons chins, med argumentet "det inte hade blivit godkända i en af-tävling" hrmmm... är det inte just i sporten AF några får godkända reps i chins även om de inte hänger ut axlarna i botten? Det tjänar man nog mer reps på än att flaxa lite med benen.

Jorgen
2004-12-14, 13:16
Jag fiskade efter ditt godkännande... :D
Fin tanke vännen. :love:
Jo, jag anade det. :D

Jag tänker bara fina tankar om dig. :love:

//Jörgen

Arne Persson
2004-12-14, 13:18
Härligt att AF-ensemblen gnäller på någons chins, med argumentet "det inte hade blivit godkända i en af-tävling" hrmmm... är det inte just i sporten AF några får godkända reps i chins även om de inte hänger ut axlarna i botten? Det tjänar man nog mer reps på än att flaxa lite med benen.


Inte när jag är domare i alla fall!

Jorgen
2004-12-14, 13:19
är det inte just i sporten AF några får godkända reps i chins även om de inte hänger ut axlarna i botten?
Nope, det är det inte.
Och det är rätt kul att publiken (som bara ser framsidan på den tävlande) alltid kan "se" det när domaren som står bakom och tittar just på det inte gör det. Man är tre domare som dömmer chins, en som kollar utsträckt läge, en som kollar hakan över och en som kollar gung och om den tävlande rör vid ställningen.
Men du vet kanske något som inte jag vet?

//Jörgen

no1fitness
2004-12-15, 01:37
Jo, jag anade det. :D

Jag tänker bara fina tankar om dig. :love:

//Jörgen

:D
Detsamma !
Tack. :)

Allan
2004-12-15, 05:05
Get a room!!!!!


allan

no1fitness
2004-12-15, 05:28
Get a room!!!!!


allan

:booty:
Det är ju upptaget överallt... :D
Dessutom är ju Jörgen en moderator som gör som han vill ! :thefinger

Action
2004-12-15, 07:35
:booty:
Det är ju upptaget överallt... :D
Dessutom är ju Jörgen en moderator som gör som han vill ! :thefinger

Gör om jag.. be om hans kontonummer så slipper du sitta och fjäska på forumet hela dagarna för att försökra dig om en bra bedömning och placering nästa gång Jörgen är domare.... :angel: :angel:

no1fitness
2004-12-16, 04:59
Gör om jag.. be om hans kontonummer så slipper du sitta och fjäska på forumet hela dagarna för att försökra dig om en bra bedömning och placering nästa gång Jörgen är domare.... :angel: :angel:

Låter som en mycket god idé ! Börjar bli lite slitsamt nu med allt fjäskande... :D
Men hittills har allt jobb varit värt det om man tittar på siffrorna... :angel:

Jorgen
2004-12-16, 05:34
Mats: Det räcker inte att bara be om kontonr. Du måste fan sätta in pengar också. :furious: Minuspoäng till dig.

:D

//Jörgen

no1fitness
2004-12-16, 05:39
Mats: Det räcker inte att bara be om kontonr. Du måste fan sätta in pengar också. :furious: Minuspoäng till dig.

:D

//Jörgen

:laugh: :laugh:
Jag skrattar högt för mig själv i receptionen...
Mats...du är orutinerad... :nono:

Action
2004-12-16, 07:58
Mats: Det räcker inte att bara be om kontonr. Du måste fan sätta in pengar också. :furious: Minuspoäng till dig.

:D

//Jörgen


Jag var övertygad om att du hade fått pengarna med tanke på placeringen jag fick på DC.... Får kolla det där med banken... :smokin: :)

Herkulez
2004-12-16, 08:49
Jag var övertygad om att du hade fått pengarna med tanke på placeringen jag fick på DC.... Får kolla det där med banken... :smokin: :)
jo men dom pengarna räckte tyvärr inte ända fram till lucia :thefinger

Action
2004-12-16, 09:51
jo men dom pengarna räckte tyvärr inte ända fram till lucia :thefinger

Dålig ekonomisk planering... jag vet.. :(