handdator

Visa fullständig version : Minskad sexlust, minskat byggande?


herr_vanlig
2004-12-13, 15:41
På sistone har jag känt en nedgång i sexualiteten och jag tror också jag vet vad det beror på, delvis. Jo, för mig är det mycket denna kalorijakt. Att äta var tredje timme och att koncentera sig på att äta rätt tar sexlusten ur mig. Men nu undrar jag ifall sexlusten och byggandet går hand i hand? Givetvis orkar jag inte lika mycket i gymmet utan att lägga på järnviljan, utan att vara hög på testosteron gör ju allt mycket enklare att uthärda smärtan. Så det har jag märkt att jag får kämpa hårdare för att nå samma resultat, men det försöker jag också att göra.

Yankeee
2004-12-13, 15:47
Distans är det du söker.

herr_vanlig
2004-12-13, 15:53
Absolut, det tror jag också. Men tror du att muskelbyggandet blir lidande ifall man känner press inom andra områden? Givetvis blir allt bättre så länge allt är harmoniskt, men nu tänkte jag mer "direkt". Kan byggningen bli direkt lidande tror ni? Hur känner ni andra angående detta egentligen?

herr_vanlig
2004-12-13, 15:58
Sen är det inte endast kalorijakten utan detta inrutade schema man blir att leva efter ifall man vill blir lite mer seriös. Missförstå mig inte att jag tycker att det är jäkligt att leva så, men vissa saker får ju ändå stå åt sidan och vissa lustar blir lidande.

Yankeee
2004-12-13, 15:59
Muskelbyggandet blir förmodligen sämre om du känner press och känner dig stressad rent allmänt. Precis som att din sexlust minskar.

herr_vanlig
2004-12-13, 16:03
Jo, men hur är det med er andra som tränar mer eller mindre seriöst. Alltså lägger mest energi i erat liv på träningen. Hur känner ni med sexlusten nu under träningen gentemot vad ni gjorde innan och är det någon skillnad under bulk, diet etc?

Metal_boy_
2004-12-13, 16:26
jag ser gökat som cardio, så jag e nöjd och stolt efter varje akt :cool:

ivandrago
2004-12-13, 16:33
Självklart minskar sexlusten om man känner sig allmänt stressad och inte trivs med att ruta in livet på ett visst sätt. Det gäller att hitta ett system som funkar. Att ruta in dagarna och sköta kosten är i regel inga problem när man väl hittat en fungerande rutin runt matlådor och lämpliga mellanmål. I början kan det kännas jobbigt.

Vad gäller kost så brukar kaloriunderskott vara associerat med mindre sexlust.

Kanske upplever du en kombination av båda grejerna? Se till att du får i dig tillräckligt med fett samt kalorier överlag och hitta rutiner som passar dig så ska du se att allt "ställer sig" tillrätta :)

rossi
2004-12-13, 16:37
Låter som ett överträningssyndrom för mig.... :D

herr_vanlig
2004-12-13, 16:48
ivandrago. Ditt svar låter förnuftigt, men tyvärr tror jag inte att det är hela sanningen för mig. Jag har det relativt välordnat för tillfället och mår ok, men ändå så känner jag minskad lust. Måste höra med er ifal ldet är någon som vet en långsökt gissning. Kan Loperamid inverka negativt på sexualiteten(?), för det var i samband med det som det började att krisa.

Annars så är det väl bara att träna ännu hårdare så kanske lusten återkommer :)

jwzrd
2004-12-13, 17:05
Min sexlust går ner till nästan nada när jag tränat hårt länge, i slutet av en hård träningsperiod är jag inte särskillt dugen på snusk. Men efter en vecka så är allting i full gång igen :kinky: :D

Dags för lite vila kanske?

_micke_
2004-12-13, 17:29
jag ser gökat som cardio, så jag e nöjd och stolt efter varje akt :cool:
Precis det är ju fin cardioträning ju :D
Har också känt att man inte blir så sugen, skumt de där.

herr_vanlig
2004-12-13, 18:05
jwzrd. Tack för ditt svar, det lättade mig något. Jo, jag har tränat förhålandevis hårt nu ett tag, men framförallt har allt kretasat omkring träningen på et mer frekvent sätt än tidigare. jag trodde attd et var mest det som gjorde att lusten avtog, men eftersom jag också tränar tufft så kanske dte är det som inverkar. Vila kommer dock ;) senare.. Kan inte lugna mig riktigt än inte

herr_vanlig
2004-12-13, 18:06
Ok, för övrigt så tror jag inte på sex som cardio, dumheter :sleep:

Tomten
2004-12-13, 20:10
Finns studier som visar på att män som är förälskade har minskad produktion av manligt könshormon och ökad produktion av kvinnligt könshormon. Tydligen är det tvärtom för kvinnor.

Slutsatsen är alltså att alla som tränar seriöst inte får bli förälskade :smash:

henke_76
2004-12-13, 22:16
Ok, för övrigt så tror jag inte på sex som cardio, dumheter :sleep:

Nä fan jag kör det som explosiv träning istället :em:

herr_vanlig
2004-12-13, 22:22
Man är väl förälskad i träningen och därav har man en låg halt av hormon.

christian
2004-12-14, 11:56
Finns studier som visar på att män som är förälskade har minskad produktion av manligt könshormon och ökad produktion av kvinnligt könshormon. Tydligen är det tvärtom för kvinnor.

Slutsatsen är alltså att alla som tränar seriöst inte får bli förälskade :smash:


Äntligen det förnuftiga argument jag letat efter!! :D

herr_vanlig
2004-12-14, 11:59
Jovisst, men endorfiner kommer ju av träningen också, så det blir kanske likadant.

AngelLove
2004-12-14, 13:28
Tror att ju mindre folk skall analysera precis varje del av livet desto bättre kommer det bli för många..

Se det med lite perspektiv så att du har koll på att alla husen i byn är hela, du behöver inte veta att exakt varje mattstrå i varje hus ligger exakt rakt...

Dessutom tror jag mycket på att de olika årstiderna spelar STOR roll i hur pass mycket kroppen ställer in sig på sex...

Sommar, varmt och gött med många fina tjejer som visar betydligt mer hud = ökad sexdrift
Höst/Vinter med regn, rusk, blåst, kyla och snö = ställ in sig på överlevnad.. (tror inte det var så många som gökade på i grottan i -25...)

Ovanstående teorier är väl kanske inte direkt vetenskapligt bevisade men ändock.. Analysera inte sönder livet... Lev och må bra, då kommer glädjen oxå !!