handdator

Visa fullständig version : Hur många kalorier?


TrasMannen
2004-12-13, 08:39
Just nu håller jag på att trimma bort lite underhudsfett. Jag lite lovehandles och har fett på mage (man ser 4 rutor)
Jag håller på att testa mig fram vad gäller kallorimängd och träning för att se hur jag kan anpassa en deff efter min levnadsstil. Och det fungerar rätt bra.


Men jag sitter här och räknar dagarna till jag får bulka :D Men jag funderar lite på vad man bör ligga på för kaloriintag per dag

Jag är 23 år gammal, 175cm och väger 68 kilo (morgonvikt just nu)
Jag arbetar med datorer och sitter stilla nästan hela dagen.

jag har planerat på att styrketräna 3-4 ggr/vecka (1.5 - 2 h pass) Och kanske någon dag kortare motion.


En annan fråga. Jag har ställt frågor tidigare angående att jag inte ökar i massa endast styrka, och fått svaret att jag äter för dåligt. Men hur kan jag ha lagt på mig så mycket bukfett när jag ätit för dåligt?

Menigar
2004-12-13, 12:48
En annan fråga. Jag har ställt frågor tidigare angående att jag inte ökar i massa endast styrka, och fått svaret att jag äter för dåligt. Men hur kan jag ha lagt på mig så mycket bukfett när jag ätit för dåligt?

Bra mat är inte samma sak som mycket mat. Hur mycket kvalitativt protein får du i dig per dag?

Och;
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html

TrasMannen
2004-12-13, 13:02
Bra mat är inte samma sak som mycket mat. Hur mycket kvalitativt protein får du i dig per dag?

Och;
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html



Jo precis, jag har väl inte direkt käkat bra och vid rätt tillfällen tidigare. Men det skall ändras nu. Förut fick jag väl antagligen inte i mig någonting kvalitativt om man skall vara självkritisk ;)

Men jag skulle ändå vilja höra vad jag bör ligga på för energiplus när man skall bulka. Säg att jag förbränner ca 2500-3000 kalorier per dag.

/Tack för svar

Menigar
2004-12-13, 13:18
Jo precis, jag har väl inte direkt käkat bra och vid rätt tillfällen tidigare. Men det skall ändras nu. Förut fick jag väl antagligen inte i mig någonting kvalitativt om man skall vara självkritisk ;)

Men jag skulle ändå vilja höra vad jag bör ligga på för energiplus när man skall bulka. Säg att jag förbränner ca 2500-3000 kalorier per dag.

/Tack för svar

Hmm, hur fet vill du bli och hur snabbt? ;)
Jag tycker en vettig nivå är ett överskott på mellan 400-800 kcal per dag. Men en del vill fläska på sig snabbare och kan köra uppemot 1000-2000kcalsöverskott per dag i början.

Men har man deffat och slititigt så kanske man vill ha lite tid att visa det man har kämpat för, men det är upp till var och en att avgöra. :)

TrasMannen
2004-12-13, 13:29
Hmm, hur fet vill du bli och hur snabbt? ;)
Jag tycker en vettig nivå är ett överskott på mellan 400-800 kcal per dag. Men en del vill fläska på sig snabbare och kan köra uppemot 1000-2000kcalsöverskott per dag i början.

Men har man deffat och slititigt så kanske man vill ha lite tid att visa det man har kämpat för, men det är upp till var och en att avgöra. :)

Jag vill inte bli alltför fet, alltför snabbt. Och om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte orka mäta kalorier. Om vi säger såhär då. Hur mycket bör man satsa på att gå upp i månaden? 1.5 kilo?

Menigar
2004-12-13, 13:32
Jag tycker 1,5-2kg i månaden är lagom.
Det motsvarar ungefär 500kcal överskott per dag, om man räknar med att 1kg fett= ca 7500kcal

^Bateau^
2004-12-13, 17:09
Tjo!

Jag funderar på samma sak som författaren till tråden undrar..
Jag tycker inte att jag får ut något vettigt värde av uppladdnings sidan så jag frågar här istället

Ålder: 24
Vikt: 72-73
Arbete: skåpmontör
Tränar: 3ggr/vecka styrketräning. kondition 1-2ggr/vecka (efter gympass)
Fritid: Har ingen bil så det blir till att gå/cykla till jobbet, kompisar, butik och flickvän.

Så ungefär mitt dagliga energibehov? Hur mycket ska man lägga sig över detta ifall man ska bulka? (känns som jag ökar i vikt lite väl snabbt just nu) iof så är jag nybörjare också. Jag vill inte att mina kläder ska bli allt för små för snabbt! :)

Tacksam för svar :)