handdator

Visa fullständig version : Ipod Mini eller iRiver N10 ?


GymTT
2004-12-13, 08:26
Hejsan

Det är dags att önska sig en Mp3 spelare i julklapp. Fungerar på en iRiver N10 256MB eller en Ipod Mini. Tycker valet är sjukt svårt då jag hittar både bra / dåliga saker om båda spelarna :S, det jag har konstaterat är att det nog skulle räcka med 256MB till mig, cirka 50-70 låtar räcker nog för mig. Så tänkte höra om någon har erfarenhet om iRiver N10 ? har mest hört en del om Ipod Mini. Tacksam för svar som vanligt :D
MVH TT

ante
2004-12-13, 10:02
N10 har inte knapplås, bara en sån sak skulle avgöra det för min del.

Genesis
2004-12-13, 10:39
50 eller 1000 låtar, svårt val, verkligen. Men seriöst, jag är grymt nöjd med min iPod mini.

Zlin
2004-12-13, 10:46
50 eller 1000 låtar, svårt val, verkligen. Men seriöst, jag är grymt nöjd med min iPod mini.

Samma här. Man tror att man klarar sig på väldigt lite utrymme, men står man på jobbet kan man lyssna igenom musiken två ggr eller något i den stilen. För att inte få ryck måste man då lägga över ny musik varje kväll. Dessutom måste musiken väljas varsamt. Du kan inte lägga in en skiva och tänka "Den kan jag provlyssna", för är den kass har du plats för ungefär två låtar till, och de blir dryga i längden.

GymTT
2004-12-13, 20:34
Samma här. Man tror att man klarar sig på väldigt lite utrymme, men står man på jobbet kan man lyssna igenom musiken två ggr eller något i den stilen. För att inte få ryck måste man då lägga över ny musik varje kväll. Dessutom måste musiken väljas varsamt. Du kan inte lägga in en skiva och tänka "Den kan jag provlyssna", för är den kass har du plats för ungefär två låtar till, och de blir dryga i längden.


Hm okejj, fan grabbar jag som trodde jag hade bestämmt mig för N10
, måste ni göra valet svårare ;P
Skämt osido, ehm 256MB borde få plats med minst 50 låtar? Jag tror faktiskt det skulle räcka för mig då jag faktiskt inte tröttnar så foort på låtar och lyssnar på samma rätt mkt....men behöver man knapplås när den hänger runt halsen? Tänkte ha min Mp3 på gymmet också medans man kör, då är väl N10 smidigare? :S Svårt val helt klart !

MVH TT

Baan
2004-12-13, 21:49
om du ska gymma med det, så satsar du på flashminne så klart, dvs 256 mb iriver (det måste vara flashmine fast ajg är inte 100%)

ipod mini är ändå en hårddisk vad jag vet, och den är inte lika förlåtade alls om du slår till den, osv, dvs inte bara att den slutar spela vid seriös stöt, utan den kan lägga av. för gott. så egentligen får man ju bestämma sig om man ska ha en spelare som tål lite stryk, då får man nöja sig med minre utrymme, eller om man inte kommer skutta runt så mycket med den, då är det att föredra med en hårddisk egentligen där du kan ha massvis med låtar att välja mellan, gött slippa flytta nya hela tiden och ta bort gamla när man blir trött på dom.

raZmus
2004-12-13, 23:03
iPod Mini har ingen "hårddisk" . Den har en 4gb Hitachi MicroDrive och det är ett Compact Flash-minne.

JAM
2004-12-14, 01:54
iPod Mini har ingen "hårddisk" . Den har en 4gb Hitachi MicroDrive och det är ett Compact Flash-minne.
Åh fan, man lär sig något nytt varje dag.

Jag har en iPog G3 på 20 gb. Den har minsann riktig hårddisk! Lyssnar man noga hör man den varva upp och rassla lite. :)
Massuppfitta mig rätt nu - jag är grymt nöjd med den. 20 gb hårdrock och metall med sig till gymet varje gång!! :hbang: :hbang:
EDIT: (...för att koppla in till stereon, inga hörlurar här inte!)

Arnesson
2004-12-14, 01:57
Satsa på iPoden!

raZmus
2004-12-14, 06:54
Är det lagom många på gymmet hookar jag upp min iPod med iTrip och dundrar på med min egen musik gymmet också. Numera kan jag ha med mig 60gb av den också :)

AcidSleeper
2004-12-14, 08:34
jag köpte iRiver H320 (20GB hd) och jag är mer än nöjd med den... kan inte leva utan den just nu! :D

Färgskärm, Radio m. inspelning, röstinspelning, filmvisning (för långa resor, relativt bra kvalitet på filmerna), Bildvisare m.m.

Kolla in den så ska du få se en grym sak.... och alla tillbehör som följer med är inte fy skam heller! :thumbup:

Zlin
2004-12-14, 10:34
jag köpte iRiver H320 (20GB hd) och jag är mer än nöjd med den... kan inte leva utan den just nu! :D

Färgskärm, Radio m. inspelning, röstinspelning, filmvisning (för långa resor, relativt bra kvalitet på filmerna), Bildvisare m.m.

Kolla in den så ska du få se en grym sak.... och alla tillbehör som följer med är inte fy skam heller! :thumbup:

Men så är den stooooor. Minin slinker lätt ner i fickan.

wreka
2004-12-14, 10:41
iPod Mini har ingen "hårddisk" . Den har en 4gb Hitachi MicroDrive och det är ett Compact Flash-minne.
Så en-tummaren i minin är ett flashminne säger du? Blir en hd ett minne bara den blir tillräckligt liten?

Callister
2004-12-14, 10:47
Nyaste iRivern har kass batteritid tycker jag, dock så räcker det ju en dag. Men min 1090 iriver så räcker batteriet läääääääääääänge. Glömde den på en dag, dagen efter stog den och spelade fortfarande, hade inte ens gått ner 1 hack på batteriet. :)

mmartin
2004-12-14, 11:28
iRivern har efter massor av kontroller och av konsumentbetyg ALLTID fått högst betyg, det måste ju säga något?

ingen spelare har klarare och bättre ljud, men visst du hittar spelare där du får plats med mer låtar- så det kanske är ett svårt val?

Zozza
2005-01-02, 14:30
Öh, 50 låtar kan väl inte räcka långt?!

Ska byta ut min 4gb Ipod Mini mot en 40gb pga att jag tycker det är för lite utrymme på ipod mini..

Om ni är intresserade av en Ipod Mini får ni gärna köpa min:

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=10108871

Hobbes
2005-01-02, 21:13
Öh, 50 låtar kan väl inte räcka långt?!

Ska byta ut min 4gb Ipod Mini mot en 40gb pga att jag tycker det är för lite utrymme på ipod mini..

Om ni är intresserade av en Ipod Mini får ni gärna köpa min:

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=10108871

Dyrt, koper den ny for det priset!!

Zozza
2005-01-02, 21:15
Med en World Travel Adapter Kit? :D

Men jag klagar inte, köpte den för samma pris som den är uppe i nu. Samma paket. :cool:

Hobbes
2005-01-02, 21:22
Med en World Travel Adapter Kit? :D

Men jag klagar inte, köpte den för samma pris som den är uppe i nu. Samma paket. :cool:

:) Kunde inte lata bli...

Dock kollade jag pa en sadan (mini alltsa), priserna har ar som i Sverige, det ar inte mycket som skiljer dem i pris dock. Forutom efterfragan, arets julklapp har helt omojliga att fa tag pa runt jul.

Man inser ju andrahandsvardet pa dem(bra)!

Garnax
2005-01-02, 21:23
Jag använder min ipod mini för ljudböcker också.

En bok kan ligga på 600MB sen vill man ha en massa musik också.

jag fyller mina 4GB iaf...

Fatalist
2005-01-02, 23:02
iPod Mini har ingen "hårddisk" . Den har en 4gb Hitachi MicroDrive och det är ett Compact Flash-minne.


Jodu, microdrive är just en hårddisk, en väldigt liten sådan.