handdator

Visa fullständig version : Flickvän


the OnE
2004-12-12, 23:50
min flickvän var igår på en företagsfest...ja va på en annan fest inne i stan... när ja kommer till henne e hon skitkonstig... o svarar inte på vad d är när ja frågar vad som är fel?!

idag när vi pratar så säger hon att det hände en grejj på festen... det var en kille på festen som "pussade" henne... hon va inte full, o hon känner inte denna kille så bra... jag sa du knuffade väll bort honom? ehh säger hon... men vadå du slutade väl dansa med honom!nej!

förstorar jag det här... jag menar om hon inte tyckte att det var något vaffö kunde hon inte berättat när ja frågade henne tusen ggr! vaffö ljög hon o sa att det va nåt annat!!

Yankeee
2004-12-13, 00:03
Hon kanske var orolig att du skulle förstora upp det? ;)

Du får väl fråga henne vad det är hon vill. Skulle jag göra iaf.

rossi
2004-12-13, 00:03
Antingen så biter du i det sura äpplet eller så ställer du henne mot väggen och menar allvar med det du säger... kanske i värsta fall att du gör slut! :)

Megatuttarna
2004-12-13, 00:05
Vill inte vara den som belyser skiten men du bad om åsikter.

Att hon fortsatte med det hela visar att det var något som hon gillade. Sedan berättar hon det för dig vilket tyder på att hon fortfarande har känslor för dig, din vetskap och tyckande är fortfarande viktigt för henne.

Försök ta reda på vadfan det är hon vill och fortsätt därefter. Ge henne inget jävla utrymme till att vända hela steken på dig med massa skitargument som att "om du hade lyssnat bättre på mig så..." eller "det är inget fel på dig, det är bara..." sånt skit ska du inte ens finna dig i.

När ens tjej har strulat runt så finns det inget jävla krav på att man ska vara "förstående" ifall man nu inte gjort såna saker själv (isf har man inget annat val än att vara förstående)

Grisen
2004-12-13, 00:09
Vill inte vara den som belyser skiten men du bad om åsikter.

Att hon fortsatte med det hela visar att det var något som hon gillade. Sedan berättar hon det för dig vilket tyder på att hon fortfarande har känslor för dig, din vetskap och tyckande är fortfarande viktigt för henne.

Försök ta reda på vadfan det är hon vill och fortsätt därefter. Ge henne inget jävla utrymme till att vända hela steken på dig med massa skitargument som att "om du hade lyssnat bättre på mig så..." eller "det är inget fel på dig, det är bara..." sånt skit ska du inte ens finna dig i.

När ens tjej har strulat runt så finns det inget jävla krav på att man ska vara "förstående" ifall man nu inte gjort såna saker själv (isf har man inget annat val än att vara förstående)

Läs!

:thumbup:

the OnE
2004-12-13, 00:09
kanske ska berätta att d va så ja blev ihop med henne... hon va otrogen mot sin kille med mig...

vi har varit ihop nu i två år.. hon har liksom gett falska förhoppningar för andra.. hon va i stan i sommras ute.. dom satt ett gäng på några parkbänkar o då så fanns d inga platser kvar... då erbjöd en kille som hon visste va kär i henne att sitta i hans knä o hon gjorde det...

jag menar så skulle ja fan aldrig gjort! :insane:

Arnesson
2004-12-13, 00:10
Bra skrivet av tuttarna!

Tycker inte du förstorrar upp det. Hon ska fan inte tillåta att bli "pussad" av någon annan. Att hon sedan fortsatte dansa med killen gör ju allt bara värre.

Arne Persson
2004-12-13, 00:14
Jag tycker att du skall ge henne tillfälle att utvecklas och finna sig själv! Låt henne få komma ut och ****** runt lite så att hon inte känner sig så fången i din närhet! Ett litet problem kan dock vara att hon träffar den"rätte" och drar. Var dock bara lugn! Hon kommer snart tillbaka när den "rätte" har spolat henne. Sedan behöver du bara förlåta henne, efter att ha hört hennes ursäkter om att hon inte visste vad hon gjorde mm mm. Lycka till, det löser sig! :)

slobban
2004-12-13, 00:19
Arne P borde sadla om till familjeterapeut.... :D

perarvid
2004-12-13, 00:22
Vilket skämt. Spola henne direkt säger jag. Du beskriver ju själv hur ni blev ihop. Vad får dig att tro att hon inte skulle göra så igen? Det kan bara bli värre. Nån kommer att bli sårad ännu värre än du blev nu, se till att det inte blir du igen...

Arne Persson
2004-12-13, 00:22
Arne P borde sadla om till familjeterapeut.... :D

Det är viktigt att man är både djup och psykologisk i sådana här känsliga situationer.

Griip
2004-12-13, 00:29
Ifall en tjej inte har en inbyggd mekanism som i detta fallet hade gjort så att hon puttade bort killen så finns det inte mycket att göra, kan lika gärna hända igen.

Som sagt, ge henne INGET utrymme. Har en polare som suttit i ungefär samma sitts och han ska alltid vara snäll och det har givetvis ledit till att hon fått komma tillbaka mer än en gång, kan lova dig att han enbart lidit för det. Om det hände när ni blev ihop så kommer det hända igen.

Jag VET att du också VET att det enda rätta är att dumpa henne, men att du kommer hit för att höra att du inte bara larvar dig. Tro mig, du larvar dig INTE.


Cut her out.

Yankeee
2004-12-13, 00:29
Vilket skämt. Spola henne direkt säger jag. Du beskriver ju själv hur ni blev ihop. Vad får dig att tro att hon inte skulle göra så igen? Det kan bara bli värre. Nån kommer att bli sårad ännu värre än du blev nu, se till att det inte blir du igen...

Går verkligen inte att tänka så. Vad spelar det för roll hur de blev ihop och vad hon har gjort mot tidigare pojkvänner? Det som spelar roll är vad hon gör mot honom.

AndersHermansson
2004-12-13, 00:30
Det Megatuttarna sade ställer jag mig bakom. Utöver det tror jag att man kan bedöma ett förhållande ganska bra efter hur mycket ärlighet parterna tycker att den andra förtjänar. Jag skulle nog säga att ju ärligare en person är, desto mer respekterar denne förhållanden och partners. Är man oärlig försöker man bara skydda sina egna intressen.

slobban
2004-12-13, 00:30
Det är viktigt att man är både djup och psykologisk i sådana här känsliga situationer.

Sant, saken är klar, glid ner på arbetsförmedlingen i lödde imårrn :thumbup:

Krokodil
2004-12-13, 00:31
Dumpa genast!

jakke
2004-12-13, 00:31
Sant, saken är klar, glid ner på arbetsförmedlingen i lödde imårrn :thumbup:
Ne, ring aftonbladet dom har säkert ett passande jobb

Arne Persson
2004-12-13, 00:34
Sant, saken är klar, glid ner på arbetsförmedlingen i lödde imårrn :thumbup:

Det får bli i Kävlinge. :)

Daniiiel
2004-12-13, 00:34
Måste faktiskt säga att det var väldigt visa ord av megatuttarna. :D

ante
2004-12-13, 00:35
Ifall en tjej inte har en inbyggd mekanism som i detta fallet hade gjort så att hon puttade bort killen så finns det inte mycket att göra, kan lika gärna hända igen.

Cut her out.

Håller med, hos vissa står de biologiska drifterna högre än de moraliska/etiska. Hon har genom handling redan bevisat var hon står och det kommer förmodligen att hända igen. Så svaret är enkelt dumpa henne!
Om du nu inte vill ha fortsatta problem med hon...

Edit: Och kan du vara säker på att det bara var en puss?

Arne Persson
2004-12-13, 00:38
Mitt nästa råd till the OnE är följande: Antagligen tycker du att den unga damen i fråga är duktig på att idka samlag (för censurens skull :)) eftersom du är sååå desperat! Tro mig! Det finns fler representanter av honkönet med dessa fina egenskaper men trognare. Det är bara att börja söka!

slobban
2004-12-13, 00:39
Det får bli i Kävlinge. :)

Godt! Det ligger närmare tyska gränsen va?

On topic: Gör inte slut med kvinnan för det där. Men hon verkar ju va lite rolig på sitt sätt...

Krokodil
2004-12-13, 00:42
Det finns fler representanter av honkönet med dessa fina egenskaper men trognare. Det är bara att börja söka!

Skön formulering Arne.. och sann! :thumbup:

Garnax
2004-12-13, 00:56
Känn efter själv...

Förtroende, har du det för henne nu?

Om du förlåter henne och hon vill bli förlåten kommer du ha förtroende för henne om några månader?

Kan du inte lita på henne kommer det ensamt slita ner förhållandet tills det tar slut iaf...

Vet du med dig att du inte kommer kunna lita på henne igen så är det kanske bättre nu än senare.

Jag har själv vart i ett förhållande (mitt första seriösa) där tjejen efter något år var otrogen, kysste sitt ex osv på en nattklubb och jag var inte 18 då.

Jag förlät henne, hon gjorde det igen o igen o igen o igen...och kär och dum och ung som man var så förlät man o förlät...men jag litade aldrig på henne.

Och efter några månader så fanns det inget kvar och det var slut.

Känndes piss då det var första gången man brutit upp med någon man haft något seriöst med. Dock blir man rikare av erfarenheten och vet att man står ensam stark efteråt och jag vet nu att det hade vart bäst för mig att lämna henne direkt.

Till motsats kan jag säga att jag var otrogen emot min tjej, lämnade henne strulade runt och krökade tills jag insåg att inget av det gjorde mig gladare än att ligga hemma o slöa med tjejen. Hon förlät mig och jag har arbetat hårt på att fixa vårt förhållande. Nu ett år senare vet jag att det lyckats och det funkar kanon o jag känner mer för henne nu än innan.

Att fylla 18 och se hur otroligt mycket det fanns att välja på var inget jag klarade speciellt bra. Tur att jag kom ur det rätt fort...

Jense
2004-12-13, 01:04
som vanligt i denna typen av tråd.

pryla honom!

Garnax
2004-12-13, 01:09
som vanligt i denna typen av tråd.

pryla honom!

var iofs tjejen som gjorde fel...

Killen kan man inte anklaga för något...

Griip
2004-12-13, 01:10
Killen kan man inte anklaga för något...

Sant, men man måste väl vara macho? :whipped:

Jense
2004-12-13, 01:27
var iofs tjejen som gjorde fel...

Killen kan man inte anklaga för något...


jo.. men slår man tjejer är man dum.. därför får man ta offer nr2, i detta fallet killen.. eller egentligen en själv men det är bara korkat att slå sig själv. så killen tjejen pussades med ska få spö!

sen dumpar man tjejen

Griip
2004-12-13, 01:35
Fan vad du måste leva i en simpel värld med bara raka rör Jense :D

Arnesson
2004-12-13, 01:48
jo.. men slår man tjejer är man dum.. därför får man ta offer nr2, i detta fallet killen.. eller egentligen en själv men det är bara korkat att slå sig själv. så killen tjejen pussades med ska få spö!

sen dumpar man tjejen

Killen kanske inte ens visste att tjejen hade kille?

Kwon
2004-12-13, 01:59
Har du inte sett den där reklamen för huvudvärkstabletter? :D

Så, hade du kul igår på företagsfesten?

Hehe...så ger hon huvudvärkstabletten till den frågande killen istället!

Bolio
2004-12-13, 02:08
jo.. men slår man tjejer är man dum..

Här var vi inte lite diskriminerande! Varför skulle man inte slå tjejer om man nu slår killar? Vi lever faktiskt i år 2004 och det är dags att vi lägger ner diskrimineringen och börjar med jämlikhet!

Griip
2004-12-13, 03:49
Efter lite funderingar håller jag med Bolio! Om Schymans lag-förslag går i hamn så ska vi ju iaf få utnyttja det vi betalar för!

Jense
2004-12-13, 05:57
Här var vi inte lite diskriminerande! Varför skulle man inte slå tjejer om man nu slår killar? Vi lever faktiskt i år 2004 och det är dags att vi lägger ner diskrimineringen och börjar med jämlikhet!


det tänkte jag vänta med till skatten är betald :D haha

griip, varför klydda till det?


killen måste ha vetat. annars är nog din tjej påväg ifrån dig..

om hon sen berättade det hela för dig kan bero på annat än att hon fortfarande älskar dig. nämligen att hon vill att du dumpar henne för hon är lite rädd för att göra det själv

mini_Arnold
2004-12-13, 07:11
kanske ska berätta att d va så ja blev ihop med henne... hon va otrogen mot sin kille med mig...

vi har varit ihop nu i två år.. hon har liksom gett falska förhoppningar för andra.. hon va i stan i sommras ute.. dom satt ett gäng på några parkbänkar o då så fanns d inga platser kvar... då erbjöd en kille som hon visste va kär i henne att sitta i hans knä o hon gjorde det...

jag menar så skulle ja fan aldrig gjort! :insane:
Seriöst.. vad förväntar du dig av henne?
Innerst inne vill du inte vara med henne, så gör slut.

Axon
2004-12-13, 07:30
Hur gammal är din tjej?

aliquis
2004-12-13, 08:06
Hon ljög väl antagligen för att hon inte visste hur du skulle ta det.

Störst sannolikhet är det ju att det inte blir ett skit med det där och att allt fortsätter som vanligt antar jag. Förövrigt vore ju allt så mycket enklare om alla bar en skylt med texten upptagen eller singel ;D

aliquis
2004-12-13, 08:11
Orkar inte läsa alla inlägg, men ser att många skriver dumpa osv, iofs kanske det också är en lösning om du tror att hon fortfarande kommer vilja ha dig, att alltså dumpa tillfälligt bara för att hon skall skärpa till sig och inse vad hon eventuellt har.
Ingen aning om det fungerar i verkligheten, men en del tjejer verkar väl bli rätt upprörda om det riskerar att skita sig ;D

Yankeee
2004-12-13, 08:16
Orkar inte läsa alla inlägg, men ser att många skriver dumpa osv, iofs kanske det också är en lösning om du tror att hon fortfarande kommer vilja ha dig, att alltså dumpa tillfälligt bara för att hon skall skärpa till sig och inse vad hon eventuellt har.
Ingen aning om det fungerar i verkligheten, men en del tjejer verkar väl bli rätt upprörda om det riskerar att skita sig ;D

Medelåldern på de som har svarat ligger väl på ~17 år, eller iaf mentalt verkar de ha kommit ungefär så långt. Inget att lyssna för mycket på alltså.

aliquis
2004-12-13, 08:28
Medelåldern på de som har svarat ligger väl på ~17 år, eller iaf mentalt verkar de ha kommit ungefär så långt. Inget att lyssna för mycket på alltså.
framförallt vet jag inte om det är så enkelt som "äsch, jag dumpar henne" om man nu verkligen tycker något om personen i fråga =P

J.Saarela
2004-12-13, 08:47
Jag tycker att du skall ge henne tillfälle att utvecklas och finna sig själv! Låt henne få komma ut och ****** runt lite så att hon inte känner sig så fången i din närhet! Ett litet problem kan dock vara att hon träffar den"rätte" och drar. Var dock bara lugn! Hon kommer snart tillbaka när den "rätte" har spolat henne. Sedan behöver du bara förlåta henne, efter att ha hört hennes ursäkter om att hon inte visste vad hon gjorde mm mm. Lycka till, det löser sig! :)


Du måste skämta? Inte fan hade jag rört henne om folk smutsat ner henne.Fy fan va äckligt.

Yankeee
2004-12-13, 08:50
framförallt vet jag inte om det är så enkelt som "äsch, jag dumpar henne" om man nu verkligen tycker något om personen i fråga =P

Jodå, tränar man på gym så är det så enkelt.

mini
2004-12-13, 09:06
Måste säga att jag håller med Garnax här. Fråga inte oss, känn efter själv. Vill du vara tillsammans med henne? Vill hon fortfarande vara tillsammans med dig? Snacka med henne. Kommer bli tufft vad du än väljer, lycka till.

Köttbullen
2004-12-13, 09:09
Avlägsna tanten illa kvickt.

vega
2004-12-13, 09:37
Ja svårt det där. Du har ju fått många bra råd... Risken är ju att hon fortsätter och att fler sådana här situationer uppstår. Låt henne inte tänja gränserna på hur mycket ert förhållande klarar av!
Det är bättre att sätta stopp i tid, klarar hon inte av det och detta upprepas är det ju inget att snacka om, då kommer hon nog aldrig lära sig...

Slartibartfast
2004-12-13, 10:19
Orkar inte läsa hela tråden, men:

Dumpa och gå vidare.

Arne Persson
2004-12-13, 10:38
Du måste skämta? Inte fan hade jag rört henne om folk smutsat ner henne.Fy fan va äckligt.


Jag skämta??? :D :D :D :angel:

Tolkia
2004-12-13, 10:44
Här var vi inte lite diskriminerande! Varför skulle man inte slå tjejer om man nu slår killar? Vi lever faktiskt i år 2004 och det är dags att vi lägger ner diskrimineringen och börjar med jämlikhet!
Exakt; fram för jämlikhet. Jämlikast av allt vore att överhuvudtaget inte slå någon; då är vi inte bara jämlika män och kvinnor emellan utan även vuxna och barn emellan. F.ö. är det i år 2004 inte heller lagligt att misshandla män.

The OnE: Inte för att jag vill försvara snedsprång, men hur ser ert förhållande ut? Folk verkar ju kunna ha mycket olika syn på vad som är OK att göra när man har fast sällskap och inte. Och en samvetsfråga: Hur brukar du reagera i liknande fall? Är du svartsjuk? Det finns ju en risk att hon försökt "mörka" för att undvika en reaktion som kanske var större än själva anledningen - jämför med tonåringar som förnekar att de druckit sprit när mamma frågar. Det är förvisso inget rekommendabelt beteende, men inte så ovanligt när man i sin dumhet försöker hitta lättaste vägen ut - det brukar leda till att man trasslar in sig i sitt ljugande så att det till slut bara blir värre än vad det hade blivit från början ... dumt. I övrigt: Du måste ju prata med din tjej och känna efter själv. Hur allvarligt var snedsprånget? Hur är ert förhållande till vardags? Hur skulle det kännas att vara utan hennne - "dumpa" låter kanske radikalt och bra, men har du dumpat så är du ju även utan sedan; det kommer en ensam dag imorgon också. Ha i bakhuvudet att en icke föraktlig del av relationsexperterna i det gäng du väljer att konsultera här inte precis bygger på någon diger erfarenhetsbank ...

J.Saarela
2004-12-13, 11:21
Jag skämta??? :D :D :D :angel:

ok :)

RobbeliRobban
2004-12-13, 11:57
Så här skall du gå tillväga.

Låtsas förlåta henne, men allteftersom tiden går så låtsas du att din manlighet fått sig en rejäl törn, låtsas vara mjäkig och orolig för att hon skall strula runt. Låtsas vara osäker och fråga om personen ifråga kysser bättre än dig, bete dig som en slagen man, men överdriv inte så att hon lämnar dig. Fortsätt så gift er, skaffa barn och ta upp det med jämna mellanrum.

När ni har blivit riktigt gamla, har barnbarn etc. så släpper du allt. Anklaga henne för att ha förstört HELA ditt liv, spotta henne i ansiktet och verkligen förklara hur dåligt du har mått hela jäkla tiden, dra upp allt igen och lite till och säg poängtera verkligen HUR RUTTET HELA JÄVLA LIVET MED HENNE VART, din sårade manlighet, BORTKASTAT, MENINGSLÖST EN LIVSLÅNG PLÅGA. Då kommer hon att bli helt förstörd då har du HÄMNATS PASSANDE FÖR BROTTET och ORDENTLIGT!

Grisen
2004-12-13, 12:01
Så här skall du gå tillväga.

Låtsas förlåta henne, men allteftersom tiden går så låtsas du att din manlighet fått sig en rejäl törn, låtsas vara mjäkig och orolig för att hon skall strula runt. Låtsas vara osäker och fråga om personen ifråga kysser bättre än dig, bete dig som en slagen man, men överdriv inte så att hon lämnar dig. Fortsätt så gift er, skaffa barn och ta upp det med jämna mellanrum.

När ni har blivit riktigt gamla, har barnbarn etc. så släpper du allt. Anklaga henne för att ha förstört HELA ditt liv, spotta henne i ansiktet och verkligen förklara hur dåligt du har mått hela jäkla tiden, dra upp allt igen och lite till och säg poängtera verkligen HUR RUTTET HELA JÄVLA LIVET MED HENNE VART, din sårade manlighet, BORTKASTAT, MENINGSLÖST EN LIVSLÅNG PLÅGA. Då kommer hon att bli helt förstörd då har du HÄMNATS PASSANDE FÖR BROTTET och ORDENTLIGT!

:laugh:

Megatuttarna
2004-12-13, 12:06
Så här skall du gå tillväga.

Låtsas förlåta henne, men allteftersom tiden går så låtsas du att din manlighet fått sig en rejäl törn, låtsas vara mjäkig och orolig för att hon skall strula runt. Låtsas vara osäker och fråga om personen ifråga kysser bättre än dig, bete dig som en slagen man, men överdriv inte så att hon lämnar dig. Fortsätt så gift er, skaffa barn och ta upp det med jämna mellanrum.

När ni har blivit riktigt gamla, har barnbarn etc. så släpper du allt. Anklaga henne för att ha förstört HELA ditt liv, spotta henne i ansiktet och verkligen förklara hur dåligt du har mått hela jäkla tiden, dra upp allt igen och lite till och säg poängtera verkligen HUR RUTTET HELA JÄVLA LIVET MED HENNE VART, din sårade manlighet, BORTKASTAT, MENINGSLÖST EN LIVSLÅNG PLÅGA. Då kommer hon att bli helt förstörd då har du HÄMNATS PASSANDE FÖR BROTTET och ORDENTLIGT!

hahaha det är bra robban, man har flera liv att spendera såhär liksom!

Metal_boy_
2004-12-13, 12:16
jo.. men slår man tjejer är man dum.. därför får man ta offer nr2, i detta fallet killen.. eller egentligen en själv men det är bara korkat att slå sig själv. så killen tjejen pussades med ska få spö!

sen dumpar man tjejen

haha jag håller me dig jense, jag skulle på o spöa en fjolla som pussade min tjej på kinden en gång och sa att han va kär i henne...jag va inte där men jag fick reda på det efteråt....jag har kort stubin

Metal_boy_
2004-12-13, 12:18
så mitt tips till dig min vän är att spöa honom, en enda smäll utan förvarning bara...då går det fort....stenhårt fattar du? en stenhård smäll och vänd på klacken..han kommer sova ett tag...sen går du hem och straffknullar din tjej :D

palme
2004-12-13, 12:34
DUMPA HENNE!

Hon visar inte dig någon respekt alls om hon inte pungsparkade honom stenhårt efter att han kysst henne.

Bort med henne!

mini
2004-12-13, 12:54
så mitt tips till dig min vän är att spöa honom, en enda smäll utan förvarning bara...då går det fort....stenhårt fattar du? en stenhård smäll och vänd på klacken..han kommer sova ett tag...sen går du hem och straffknullar din tjej :D

Rolig kille. Verkligen.

Pez
2004-12-13, 12:57
DUMPA HENNE!

Hon visar inte dig någon respekt alls om hon inte pungsparkade honom stenhårt efter att han kysst henne.

Bort med henne!
Håller med - hade inte min tjej reagerat som ovanstående beskriver hade jag troligtvis inte kunnat hantera det hela.

Fö så tror jag att det finns ett par alternativ här... antingen så är hon helt enkelt inte så kär/monogam/mogen att hon känner för att inte utforska sina möjligheter hos andra killar än dig, eller så söker hon en reaktion från dig - med tanke på hennes sätt att berätta det för dig.. gissar i övrigt på att hon inte är speciellt gammal?

Metal_boy_
2004-12-13, 12:58
Rolig kille. Verkligen.

Ironin missade dig kanske?

Pez
2004-12-13, 13:01
så mitt tips till dig min vän är att spöa honom, en enda smäll utan förvarning bara...då går det fort....stenhårt fattar du? en stenhård smäll och vänd på klacken..han kommer sova ett tag...sen går du hem och straffknullar din tjej :D
Varken roligt eller acceptabelt Metal.. du måste lära dig var gränsen går.
Väljer att se på det som ett mycket dåligt skämt.


Till alla:
Lägg ner "skämt" av ovanstående kaliber, det ser bara så jävla töntigt ut.

ante
2004-12-13, 13:07
Allting är ditt fel! Du har inte smörat tillräckligt mycket för henne om hur jävla snygg hon är varje morgon, hur bra människa hon är osv, så nu måste hon kolla om hon har något värde på köttmarknaden.

TrasMannen
2004-12-13, 13:14
min flickvän var igår på en företagsfest...ja va på en annan fest inne i stan... när ja kommer till henne e hon skitkonstig... o svarar inte på vad d är när ja frågar vad som är fel?!

idag när vi pratar så säger hon att det hände en grejj på festen... det var en kille på festen som "pussade" henne... hon va inte full, o hon känner inte denna kille så bra... jag sa du knuffade väll bort honom? ehh säger hon... men vadå du slutade väl dansa med honom!nej!

förstorar jag det här... jag menar om hon inte tyckte att det var något vaffö kunde hon inte berättat när ja frågade henne tusen ggr! vaffö ljög hon o sa att det va nåt annat!!

Jag tycker att du skall fullkomligt skita i vad alla andra tycker här. För om du inte gör som du själv tycker så kommer du må jävligt dåligt efteråt.

vi har inte hela historien om ditt och din tjejs förhållande. Vi kan inte sitta här och säga att "du skall dumpa hit och du skall dumpa dit". Ett förhållande är viktigt och det är endast du som skall besluta vad som skall hända med det utefter dina egna tankar och funderingar.

Det ända tipset jag kan ge dig är att inte göra några förhastade gärningar, tänk igenom allt i lugn och ro, ta ett beslut som du själv vill och stå för det.

Mvh

Metal_boy_
2004-12-13, 13:22
Varken roligt eller acceptabelt Metal.. du måste lära dig var gränsen går.
Väljer att se på det som ett mycket dåligt skämt.


Till alla:
Lägg ner "skämt" av ovanstående kaliber, det ser bara så jävla töntigt ut.



måsste kunna skämta om allvarliga saker, men ordförådet kanske inte va det bästa..ber om ursäkt för det

Yankeee
2004-12-13, 13:40
Jag tycker att du skall fullkomligt skita i vad alla andra tycker här. För om du inte gör som du själv tycker så kommer du må jävligt dåligt efteråt.

vi har inte hela historien om ditt och din tjejs förhållande. Vi kan inte sitta här och säga att "du skall dumpa hit och du skall dumpa dit". Ett förhållande är viktigt och det är endast du som skall besluta vad som skall hända med det utefter dina egna tankar och funderingar.

Det ända tipset jag kan ge dig är att inte göra några förhastade gärningar, tänk igenom allt i lugn och ro, ta ett beslut som du själv vill och stå för det.

Mvh

Ojoj, en vettig person på hela forumet.

Alla har automatiskt tagit hans sida utan att veta hela historien. Jag säger inte att det är rätt på något sätt att vara otrogen. Men det faktum att hon var det tyder ju att det är något fel i förhållandet. Ordet kommunikation verkar det inte vara många som förstår innebörden av. Det gäller ju att prata om vad som fick henne att göra som hon gjorde och reda ut det.

RobbeliRobban
2004-12-13, 13:47
Ojoj, en vettig person på hela forumet.

Alla har automatiskt tagit hans sida utan att veta hela historien. Jag säger inte att det är rätt på något sätt att vara otrogen. Men det faktum att hon var det tyder ju att det är något fel i förhållandet. Ordet kommunikation verkar det inte vara många som förstår innebörden av. Det gäller ju att prata om vad som fick henne att göra som hon gjorde och reda ut det.

Dr Phil? Otrohet behöver väl inte vara någon signal på hur det är i förhållandet med kommunikation etc? kan inte otrohet bara vara en attraktion som går överstyr? Att säga att otrohet "tyder ju att det är något fel i förhållandet" låter som ett sätt att skuldbelägga den bedragne, och att legitimera snedsteg pga kommunikationsfel. (Telefonen pajade därför får jag ha sex med din syster)

Yankeee
2004-12-13, 14:04
Dr Phil? Otrohet behöver väl inte vara någon signal på hur det är i förhållandet med kommunikation etc? kan inte otrohet bara vara en attraktion som går överstyr? Att säga att otrohet "tyder ju att det är något fel i förhållandet" låter som ett sätt att skuldbelägga den bedragne, och att legitimera snedsteg pga kommunikationsfel. (Telefonen pajade därför får jag ha sex med din syster)

Nej, det behöver det inte vara. Dock kan man fråga sig. Varför går attraktionen överstyr och varför finns det någon attraktion överhuvudtaget? Det är knappast så att det händer på ½ sekund utan att hon (i detta fallet) hinner reagera. Men visst, det finns ju folk som bara bryr sig om sig själva och inte tänker efter för 5 öre.

Man skuldbelägger inte den andra. Allt jag ville säga var att man bör ha en anledning till att man är otrogen (om man är normalt funtad). Man är två i ett förhållande och detta var kanske hennes sätt att visa att allt inte stod rätt till. Därmed inte sagt att det var ett bra sätt.

Hursomhelst är det väldigt onödigt att kasta bort två år pga en puss, kyss, whatever som kanske inte ens betyde något.

RobbeliRobban
2004-12-13, 14:13
Nej, det behöver det inte vara. Dock kan man fråga sig. Varför går attraktionen överstyr och varför finns det någon attraktion överhuvudtaget? Det är knappast så att det händer på ½ sekund utan att hon (i detta fallet) hinner reagera. Men visst, det finns ju folk som bara bryr sig om sig själva och inte tänker efter för 5 öre.

Man skuldbelägger inte den andra. Allt jag ville säga var att man bör ha en anledning till att man är otrogen (om man är normalt funtad). Man är två i ett förhållande och detta var kanske hennes sätt att visa att allt inte stod rätt till. Därmed inte sagt att det var ett bra sätt.

Hursomhelst är det väldigt onödigt att kasta bort två år pga en puss, kyss, whatever som kanske inte ens betyde något.

Ok då är vi överens. Attraktion är ju en sak, om man agerar efter den en annan.

Yankeee
2004-12-13, 14:16
Ok då är vi överens. Attraktion är ju en sak, om man agerar efter den en annan.

Yes :)

Griip
2004-12-13, 14:36
Man får vara hungrig borta bara man äter hemma. Som Fylkings mormor en gång sa, eller något sånt. Förstår vad du menar Yankee, alltid en orsak till det om det är en vettig person. Men själv hade jag inte stått ut med en person som på något sätt försöker lösa förhållandet på ett sånt sätt ;)

Jense
2004-12-13, 14:43
Varken roligt eller acceptabelt Metal.. du måste lära dig var gränsen går.
Väljer att se på det som ett mycket dåligt skämt.


Till alla:
Lägg ner "skämt" av ovanstående kaliber, det ser bara så jävla töntigt ut.



tja jag ville bara visa att det finns mer än "gå hem och förlåta henne fast hon ligger med din far"- sidan. för den sidan är så fruktansvärd sönderkörd av allt och alla. och den fungerar fortfarande inte! vad fan är problemet här. precis som om hon kommer sluta gå runt och pussas bara för att han förlåter henne.. hon va otrogen mot sitt EX med honom.

nej.. egentligen tycker jag väl du ska ta reda på hur många det verkligen är hon pussats med.. för jag har en stark känsla att det inte bara är en

Metal_boy_
2004-12-13, 14:48
Tjejer ser ingen respekt hos killar som dom är idag,, tjuter o tar tillbaka bruden igen vad hon än gjort...våga vräka ut kärringhelvettet när hon gjort nått o säg att passar det inte så är det bara att du drar, och absolut inte aceptera det minsta lilla pussandet på en annan kille, då ser hon att du är svag och går till nästa steg

ett alternativ är ju att du själv går ut och latjar runt lite ;) :kinky:

Griip
2004-12-13, 14:55
Ja, nu är det väl ändå dags att vi generaliserar och får alla tjejer att verka otrogsbenägna och slampiga? Vi killar har fått lida av dessa fördomar allt för länge, deras tur nu!.. :(

RobbeliRobban
2004-12-13, 14:57
Metal o Jense: Det finns bättre sätt att hämnas på och agera än kortsiktiga "kasta ut fruntimret och spöa killen". vad händer om fruntimret klamrar sig fast i soffan och du inte får loss henne, och sen har du inte en chans mot killen, han skrattar åt dig, håller fast dig och snyter sig i din tröja? Då känner man sig nog ännu mer misslyckad.

Poängen är att man får agera utstuderat och intelligent istället för spontant och barbariskt.

Arne Persson
2004-12-13, 15:01
Metal o Jense: Det finns bättre sätt att hämnas på och agera än kortsiktiga "kasta ut fruntimret och spöa killen". vad händer om fruntimret klamrar sig fast i soffan och du inte får loss henne, och sen har du inte en chans mot killen, han skrattar åt dig, håller fast dig och snyter sig i din tröja? Då känner man sig nog ännu mer misslyckad.

Poängen är att man får agera utstuderat och intelligent istället för spontant och barbariskt.


Metall Gutten tänk om killen tar och straffkn-ll-r dig i stället inför den där bruden. Inte heeelt lyckat va? :)

Jense
2004-12-13, 15:02
Metal o Jense: Det finns bättre sätt att hämnas på och agera än kortsiktiga "kasta ut fruntimret och spöa killen". vad händer om fruntimret klamrar sig fast i soffan och du inte får loss henne, och sen har du inte en chans mot killen, han skrattar åt dig, håller fast dig och snyter sig i din tröja? Då känner man sig nog ännu mer misslyckad.

Poängen är att man får agera utstuderat och intelligent istället för spontant och barbariskt.


allt jag skriver här är för att illustrera en poäng, inte att verkligen gå och spöa upp killen som hånglar upp din brud, ävoen om det är frestande vid en första anblick

RobbeliRobban
2004-12-13, 15:13
allt jag skriver här är för att illustrera en poäng, inte att verkligen gå och spöa upp killen som hånglar upp din brud, ävoen om det är frestande vid en första anblick

Då är vi på samma sida. Alldeles för mycket förlåtande mentalitet, klart man skall agera kraftfullt, frågan är bara när och hur. Om man känner sig riktigt sårad och bedragen, När det gäller tex. ev. dumpning, istället för att göra det direkt, kan man låta det vara och till exempel göra det vid bättre tillfälle tex när man träffar hennes föräldrar, gnida lök i ögonen och berätta om deras dotters otrohet.

Jense
2004-12-13, 15:16
Då är vi på samma sida. Alldeles för mycket förlåtande mentalitet, klart man skall agera kraftfullt, frågan är bara när och hur. Om man känner sig riktigt sårad och bedragen, När det gäller tex. ev. dumpning, istället för att göra det direkt, kan man låta det vara och till exempel göra det vid bättre tillfälle tex när man träffar hennes föräldrar, gnida lök i ögonen och berätta om deras dotters otrohet.


hehe jo, något sånt hade varit helt underbart.. eller i hemlighet berättat för hennes mamma att man går i förlovningsplaner. senare så ringer man till mamman och säger "uuuhuhuhu din dotter va ju otrogen så det blir inget" så blir hennes mora skitsne!

Griip
2004-12-13, 15:19
eller i hemlighet berättat för hennes mamma att man går i förlovningsplaner. senare så ringer man till mamman och säger "uuuhuhuhu din dotter va ju otrogen så det blir inget" så blir hennes mora skitsne!

Klockren :)

Semiramis
2004-12-13, 15:29
Jag skulle nog inte jämföra en puss på firmafesten med att vara otrogen! Sådant händer och behöver inte vara så allvarligt.

palme
2004-12-13, 15:39
Jag skulle nog inte jämföra en puss på firmafesten med att vara otrogen! Sådant händer och behöver inte vara så allvarligt.

Kanske händer dock inte accepterat, av mig iaf. Sen om han kan förlåta en sån sak är upp till honom.

mystic[-_-]
2004-12-13, 15:48
Håller med palme om detta

Metal_boy_
2004-12-13, 16:16
Metall Gutten tänk om killen tar och straffkn-ll-r dig i stället inför den där bruden. Inte heeelt lyckat va? :)


då skulle jag stå och vrålstöna, skrika ta mig ta mig!!, så han blev så jävla äcklad att han daskade ballen i parketten o gick därifrån :D ;)

Arne Persson
2004-12-13, 16:27
då skulle jag stå och vrålstöna, skrika ta mig ta mig!!, så han blev så jävla äcklad att han daskade ballen i parketten o gick därifrån :D ;)

Väntar med spänning på ditt resultat. :)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34417&page=1&pp=15

Metal_boy_
2004-12-13, 16:31
Väntar med spänning på ditt resultat. :)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34417&page=1&pp=15

det där testet är för begränsat för mig..det är därför jag inte har gjort det :D

mangemani
2004-12-13, 18:39
min flickvän var igår på en företagsfest...ja va på en annan fest inne i stan... när ja kommer till henne e hon skitkonstig... o svarar inte på vad d är när ja frågar vad som är fel?!

idag när vi pratar så säger hon att det hände en grejj på festen... det var en kille på festen som "pussade" henne... hon va inte full, o hon känner inte denna kille så bra... jag sa du knuffade väll bort honom? ehh säger hon... men vadå du slutade väl dansa med honom!nej!

förstorar jag det här... jag menar om hon inte tyckte att det var något vaffö kunde hon inte berättat när ja frågade henne tusen ggr! vaffö ljög hon o sa att det va nåt annat!!



min första tjej pussade en annan kille på en fest(var på samma fest jag).detta sa hon dagen efter....visst blev man lite sur,men jag frågade om hon ångrade sej och det gjorde hon verkligen,så jag förlät henne.

fråga henne om hon ångrar sej...svar ja=förlåt...svar nej=hmm,ja,du vet

luna
2004-12-13, 19:56
(pussa) med andra ord kyss ,och nu är hon snäll när hon talar om att det bara var en puss , du ska tänka på vad du vill ,
om du älskar henne ska du förlåta henne , men om du gör det ska du kunna vara man och inte dra up det, när bråk upstår.

av egen erfarenhet så vet jag hur det är på firma fest hadde ett flört på jobbet en dag vart det fest och där var jag med henne det jag inte viste var att hon hadde kille, och vi pussades !!!!

the OnE
2004-12-13, 20:11
Fan asså ja e klyven..tycker ju om henne men vi har bråkat mycket på sista tiden... hon är min första flickvän oxå.. i två år d e lång tid..

kommer nog sluta med att ja förlåter henne...lutar åt d håller men vid nästa felsteg så kommer ja inte ens lyssna på hennes uttalande..fan hatar att alltid vara den "snälla" killen...vet inte om man tjänar på det i längden! :confused:

Arnesson
2004-12-13, 20:23
Fan asså ja e klyven..tycker ju om henne men vi har bråkat mycket på sista tiden... hon är min första flickvän oxå.. i två år d e lång tid..

kommer nog sluta med att ja förlåter henne...lutar åt d håller men vid nästa felsteg så kommer ja inte ens lyssna på hennes uttalande..fan hatar att alltid vara den "snälla" killen...vet inte om man tjänar på det i längden! :confused:

JAG tror tyvärr inte att man gör det. Men gör det som känns bäst för dig.
Lycka till

RobbeliRobban
2004-12-13, 20:41
the One: bara för att du förlåter henne nu behöver inte det betyda att du inte kan älta det senare eller dumpa henne av denna orsaken vid annan tidpunkt. Pröva och se, om du kan leva med det.

Megatuttarna
2004-12-13, 20:45
Är din tjej otrogen har hon svikit dig, det är en fråga om tillit. Jag kan inte säga hur högt du bör värdera tillit men för mig och merparten är det något som inte kräver mer än en kränkning för att börja avta. Lojalitet är viktigt, inte minst i ett förhållande. Man ska nämligen inte behöva vara på sin vakt med den man älskar.

Man ska vara flexibel och förlåtande, speciellt mot de man älskar. Din tjej har dock gjort mer än vad man ska behöva tåla. Dumpa henne men förlåt samtidigt och gå vidare; utan henne. På så sätt gör du det rätta, ingen hämnd, inget hat, gå bara vidare och tacka för dig.

Visst kan det vara svårt men din tid kan du använda på ett bättre sätt, på en tjej som är trogen dig åtminstone.

Griip
2004-12-13, 21:08
Loyalty above all else then honour, tycker jag är ett jevligt bra uttryck som jag försöker "leva efter". Verkar inte som om hon har varken eller, men som sagt.. du kan testa dig fram och se hur det går ifall ni fortsätter att vara ihop, men detta kan också leda till att du hamnar i en ännu mer klämd situation.

henke_76
2004-12-13, 21:31
Fan asså ja e klyven..tycker ju om henne men vi har bråkat mycket på sista tiden... hon är min första flickvän oxå.. i två år d e lång tid..

kommer nog sluta med att ja förlåter henne...lutar åt d håller men vid nästa felsteg så kommer ja inte ens lyssna på hennes uttalande..fan hatar att alltid vara den "snälla" killen...vet inte om man tjänar på det i längden! :confused:


Ungefär samma sitts som för mig när jag var yngre, var ihop i över 4 år med den tjejen. Jag är också den där "snälle" killen. (läs=ofta lite mesig ;)

Har fortfarande nu 5 år senare lite ångest över att jag tillät henne köra med mig som hon gjorde (hon var en destruktiv person), skulle dumpat henne MYCKET tidigare, känns som man kastade bort några år av sitt liv där tyvärr. :cryout: Ibland är det som jag kopplar det dåliga förhållandet med tillhörande problem till nya förhållanden och dat is no gooood......

michael
2004-12-13, 22:53
Inte så jävla konstigt att hon kysser en annan kille. Antagligen är han Alpha , och du .. ja det låter som hon kontrollerar dig därför är du BETA. Sorry, shit happens.

Ett råd, NEJ du tjänar inte på att vara den snälla killen. Den snälla killen ger sig ofta för lätt, erbjuder saker för lätt etc. Vad folk får lätt är lågt värde, vet en tjej att hon kan få dig lätt och ha kontrollen på så sätt blir du således lågt värde. Svårfångad och in control är orden du ska leta efter. Hämnas på henne, säg inget utan ha tjejer ringa hem till dig när du är borta och hon är hemma. Säg att hon blivit [saker hos henne du saknar eller inte vill ha] på sistone så du har dejtat på annat håll, och de är/har [egenskaper hon saknar och du vill ha]. Antagligen sticker hon eller så börjar hon bevisa sig värdig att va din sexuella partner.

Jet
2004-12-13, 23:06
Om min lilla älskling hade kysst någon annan, så hade hon fått flytta dagen efter!
Hade jag gjort det så hade jag blvit knivdödad, så här råder i princip jämlikhet...

Sen förstår jag inte hur man kan bli kysst utan att vilja det? Är inte det sexuellt ofredande?

"Nej älskling, jag ville inte att hon skulle ta min --- i munnen, men hon gick ner på knä och det var trångt och jag kunde inte gå därifrån, så tyvärr hände det lite......" :booty:

Arne Persson
2004-12-14, 12:41
Om min lilla älskling hade kysst någon annan, så hade hon fått flytta dagen efter!
Hade jag gjort det så hade jag blvit knivdödad, så här råder i princip jämlikhet...

Sen förstår jag inte hur man kan bli kysst utan att vilja det? Är inte det sexuellt ofredande?

"Nej älskling, jag ville inte att hon skulle ta min --- i munnen, men hon gick ner på knä och det var trångt och jag kunde inte gå därifrån, så tyvärr hände det lite......" :booty:


:thumbup:

Arnesson
2004-12-14, 13:16
Om min lilla älskling hade kysst någon annan, så hade hon fått flytta dagen efter!
Hade jag gjort det så hade jag blvit knivdödad, så här råder i princip jämlikhet...

Sen förstår jag inte hur man kan bli kysst utan att vilja det? Är inte det sexuellt ofredande?

"Nej älskling, jag ville inte att hon skulle ta min --- i munnen, men hon gick ner på knä och det var trångt och jag kunde inte gå därifrån, så tyvärr hände det lite......" :booty:

Lätt hänt :D

Pecca
2004-12-14, 17:45
det är nu alla killar här inne ska införskaffa sig Mållbergarna med låten: Lita inte på tjejer. :thumbup:


Nu får du ju ställa vissa frågor till dig själv... Ni har alltså varit ihop i 2 år... Tycker du hon har respekterat dig när hon handlat på detta sätt? Tycker du hon har varit ärlig mot dig? Tycker du att du kan lite på henne i fortsättningen? Tycker du att hon agerar annorlunda mot dig sedan detta inträffat? Har din syn på ert eventuella liv tillsammans i framtiden ändrats?

Allt sånt här får man lägga i en vågskål.... vilket väger tyngst för dig?

men som det sades en gång i tiden:

"-Fritiof, din dårskap jag aldrig förlåter.
Klagan o suck över en kvinnas skull.
Jorden tyvärr är av kvinnor full.
Mister du en står dig tusende åter."

michael
2004-12-14, 22:07
Varför ska man väga in ärlighet och förlåta?
Det finns en "unspoken" anledning till att hon kysste en annan kille, ERAT FÖRHÅLLANDE ÄR REDAN INOFFICIELLT SLUT. Jag är villig att satsa en slant på detta t.o.m

Dessutom så är låten "lita inte på tjejer" en fantastiskt undervisande sång men jag tycker bättre om "Bitches aint shit" med dre, snoop dog o liknande, itne för jag gillar rap men den låten :)

Megatuttarna
2004-12-14, 22:30
Varför ska man väga in ärlighet och förlåta?
Det finns en "unspoken" anledning till att hon kysste en annan kille, ERAT FÖRHÅLLANDE ÄR REDAN INOFFICIELLT SLUT. Jag är villig att satsa en slant på detta t.o.m

Dessutom så är låten "lita inte på tjejer" en fantastiskt undervisande sång men jag tycker bättre om "Bitches aint shit" med dre, snoop dog o liknande, itne för jag gillar rap men den låten :)

Hehe om vi är i farten så lyssna på:

Dr. Dre - House Wife
Dr. Dre - Ed-Ucation

Menigar
2004-12-14, 22:32
När vi ändå är igång med låtar, den självklara;

The Kristet Utseende - Quinna