handdator

Visa fullständig version : Hur vet jag att min träning kommer resultera i symetri?


johnnytex
2004-12-12, 21:55
Jag är nybörjare inom stryketräning, har tränat i 1,5 år, och undrar helt enkelt om någon vill titta på dessa siffror och säga vart jag bör lägga krutet för att slippa otrevliga svaga muskler som kan ge skador osv...Jag klistar in veckans värden på träningen:

kp=73kg

Bröst/Triceps
Dips 7reps @ kp+ 20kg 6,6reps @ kp+21,25kg
Hantelbänkpress 6,6,5 reps @ 21kg
Lutande hantelpress (cirka 30grader) 7,7,6 @ 17,5kg
Pushdowns 7,6,6reps @ 65kg

Rygg
Marklyft inga värden
Chins 8 @ kp 6 @ 5kg+kp 5 @ 3,75kg+kp
Skivstångsrodd 8,7,7 @ 55kg
Hantelshrugs 8,7,6 @ 27,5kg

Axlar/mage
Hantelpress 8 @ 16kg 6,6 @ 17,5kg
Sidolyft 7,7,6 @ 8kg
Benlyft 8 @ 2,5kg 8 @ 3,75kg 10 @ 3,75kg
Snedacrunches 7,7 @ 50kg (maskin)

Ben/Biceps 11-dec
Skivstångscurl 7,7,6 @ 32,5kg
Hammercurl 7 @ 11kg 6,6 @ 13kg
Knäböj 8,8 @ 80kg 6 @ 90kg
Stående vadpress 8 @ 8plates 6,7 @ 7plates (maskin)

Nå, ge gärna tips på förändringar i mitt schema oxå! Kan säga att ben inte prioriteras... :em:

Griip
2004-12-12, 21:58
Svårt att se men ser rätt normalt ut. Du har starka ben för att inte prioritera dem iaf.

Försök att ta reda på max eller 3rep max eller liknande, mycket lättare då.

johnnytex
2004-12-12, 22:00
Svårt att se men ser rätt normalt ut. Du har starka ben för att inte prioritera dem iaf.


Tack. Det är väl det enda som är någerlunda på denna kropp, det är därför jag vill lägga lite krut på överkroppen...


Försök att ta reda på max eller 3rep max eller liknande, mycket lättare då.

Jag har aldrig maxat :em:

Sheogorath
2004-12-13, 10:11