handdator

Visa fullständig version : Stretcha fingrarna innan grippers?


lauria
2004-12-12, 19:53
Tjena..jag stretchar fingrar/knogar innan jag börjar köra grippers...är jag ensam om det?

Andledlingen till att jag gör det är att det helt enkelt känns "bättre" då!!

Griip
2004-12-12, 20:52
Vad menar du med att du stretchar knogarna?

lauria
2004-12-12, 21:33
Dra lite i fingrarna och pressa dem mot väggen så man blir lite mjukare..så att de inte knakar när man ska klämma grippern!

Griip
2004-12-12, 21:49
hmm ok, men knäck dem inte så det ploppar för mycket bara. Gör man det för ofta så blir dem utsletna och knakar dubbelt så lätt. Är inte bra, har jag hört iaf inte riktigt säker på det men låter rätt logiskt. Vanligt stretching däremot är väl bara bra.. ser inte varför det skulle vara något problem?

Svedberg
2004-12-12, 22:10
värm upp bara så knakar det inte...själv spolar jag händerna i hett vatten i nån minut innan jag kör grippers....en del säger att man lättare sliter upp skin om man värmer i vatten men det har jag inte märkt nått av

z_bumbi
2004-12-12, 22:42
lauria: Styrkan minskar om man stretchar en muskel hårt innan man tränar så att värma upp i vanlig ordning låter smartare. När det gäller gripper skulle jag med min ytterst begränsade erfarenhet säga att det krävs lite mer uppvärming än man tror, det är ofta en maxning eller i närheten av en sådan och händerna består av många delar som alla måste vara med på att det är dags att träna.
Iofs har jag sett en coc3 bli klämd av någon helt ouppvärmd men han räknas inte.. :D

Arne Persson
2004-12-12, 22:45
lauria: Styrkan minskar om man stretchar en muskel hårt innan man tränar så att värma upp i vanlig ordning låter smartare. När det gäller gripper skulle jag med min ytterst begränsade erfarenhet säga att det krävs lite mer uppvärming än man tror, det är ofta en maxning eller i närheten av en sådan och händerna består av många delar som alla måste vara med på att det är dags att träna.
Iofs har jag sett en coc3 bli klämd av någon helt ouppvärmd men han räknas inte.. :D

Var det händelsvis en viss kultperson från Lödde?

z_bumbi
2004-12-12, 22:49
Var det händelsvis en viss kultperson från Lödde?

Alfa-hannen ja. :D

Arne Persson
2004-12-12, 22:52
Alfa-hannen ja. :D

Mm mm mm! :bow:

jakke
2004-12-12, 23:02
Jag har också sett en viss herre i uppsala klämma sin CoC 3:a ouppvärmd