handdator

Visa fullständig version : Inget vassle efter träning


xman
2004-12-12, 13:50
Nu har jag inte något vassle kvar och ska träna.
Går träningen "åt skogen" dvs plus-minus noll om man inte får nån vassle efter träning?
Hur viktigt är egentligen vasslet efter träning. Ser man stor skillnad på någon som tar vassle och någon som inte tar vassle om man utgår ifrån att kosten hos dessa personer är densamma.

Funkar enbart Oboy efter träning?

Annars brukar jag blanda vassle och oboy med vatten efter varje pass.

z_bumbi
2004-12-12, 13:57
Du kommer inte att gå under om du inte får något protein direkt efter träningen.
Det funkar även med vilket protein som helst om du vill bättra på kolhydraterna efter träningen, vilket protein som helst är bättre än inget protein. Tonfisk, mjölk, yoghurt osv.

zam
2004-12-13, 23:24
Nu har jag inte något vassle kvar och ska träna.
Går träningen "åt skogen" dvs plus-minus noll om man inte får nån vassle efter träning?
Hur viktigt är egentligen vasslet efter träning. Ser man stor skillnad på någon som tar vassle och någon som inte tar vassle om man utgår ifrån att kosten hos dessa personer är densamma.

Funkar enbart Oboy efter träning?

Annars brukar jag blanda vassle och oboy med vatten efter varje pass.



Det här med pre-och post wo-shakes är en jävligt vettig ide' tycker jag men det är också ett relativt nytt fenomen.

Kom ihåg att folk har blivit brutalt starka o muskulösa i alla tider.

Börje H
2004-12-14, 11:20
Funkar finemang med oboyen. Blandar du med en halvliter mjölk får du ju 17.5g protein + det lilla som finns i oboyen. Dessutom rikligt med kolisar om du spiller i mycket oboy :thumbup:

Förvisso ej OPTIMALT, som är ordet för denna bräda, men dock helt ok. Du kommer EJ gå under....

King Grub
2004-12-14, 17:13
Ju sämre man kan sköta "detaljerna" (vasslet i det här fallet), desto viktigare blir dock helheten, i det här fallet maten! :)

mangemani
2004-12-14, 17:30
vill inte röra om i grytan så mycket nu,men en som jag förut kände(tok fan som erbjöd mej grejor från budo&fittnes i stort sätt gratis)han drack aldrig nån vassle efter ett pass,likaså aldrig nått intag av snabba kolhydrater,han åt när han kom hem(typ 20-30 min efter passet)havregryns gröt med mjölk och nått ägg eller annan protein källa och med tanke på hans storlek/deffinition/symetri,så måste detta funka..sen om han intar nått "olämpligt" har jag ingen blekaste om,men resultat får han.

ni som går på SAK här i sundsvall kanske vet vem det är,har för mej att han hette jonas,han är lite mörkhyad,ser nästan ut som en kines typ.

aliquis
2004-12-14, 17:40
har sett bitiga grabbar som tar en banan eller havregryn efter passet...