handdator

Visa fullständig version : ersätta långsamt protein med RX fuel?


mangemani
2004-12-12, 00:24
hade tänkt att ersätta mitt långsamma protein mot en måltids ersättare(Rx fuel).
jag brukar ta mitt långsamma protein på morgonen,2 ggr på jobbet och 1-2 ggr senare på dagen och 1 gång innan läggdags.
hade tänkt att istället för mellan målen på jobbet(alltså dom 2 ggr jag tar mitt långsamma protein)ta RX fuel 2 ggr istället och senare under dagen ta kanske 2 till RX fuel för att kompensera det långsamma proteinet.

vad tror ni om detta?är det bra att istället för att ta ett mellan mål bestående av långsamt protein,nån frukt och kanske lite omättat fett,ta en RX fuel istället och nån skvätt omättat fett?

KniveN
2004-12-12, 18:46
Varför inte käka ett långsamt protein o frukt / grovt bröd? billigare o bättre.. Det är ju maltodextrin i RX.

mangemani
2004-12-12, 18:59
Varför inte käka ett långsamt protein o frukt / grovt bröd? billigare o bättre.. Det är ju maltodextrin i RX.


tänkte det blev lite enklare bara,istället för att hålla på att packa ner och packa upp en massa mat när man åker hemmefrån och när man är på jobbet,så kunde man ju istället bara blanda ihop en drink.

sen måste jag nästan erkänna att det har börjat blive lite allt för mycket slarv med kosten på senaste tiden,blir nästan aldrig av att man får i sej det man egentligen behöver osv,ingen bra sammansättning utav dom 3 kost ämnena så att säga.

maltodextrin?misstänker att det är nån snabb kolhydrat?men alltså,RX innehåller väl långsamma kolhydrater?

KniveN
2004-12-13, 15:47
Senast jag läste på RX så var det maltodextrin i den och det är en snabb kolhydrat. Pratade men en som har kontakt med Twinlab som sa att dom hade gjort något med maltodextrinet i RX så att det hade blivit långsamt, är ingen expert men det tror jag inte att man kan göra.


Är du lat så blir du tjock.. :D

mangemani
2004-12-13, 18:33
Senast jag läste på RX så var det maltodextrin i den och det är en snabb kolhydrat. Pratade men en som har kontakt med Twinlab som sa att dom hade gjort något med maltodextrinet i RX så att det hade blivit långsamt, är ingen expert men det tror jag inte att man kan göra.


Är du lat så blir du tjock.. :D



jo,jag var in på budo%fittness i stan just nu och tänkte köpa RX,men det hade kommit en ännu bättre grej nu från twinlab,ungefär som RX men denna innehöll 2 gram mer protein + nått som skulle förbättra pumpen(öppna blodkärlen bättre)....köpte 2 sånna,så nu har man så man klarar sej,iaf i några dagar :D

jo jag fick höra samma sak idag om att maltodextrinet skulle vara långsamt i just RX,var visst sammansättningen som gjorde det långsamt.

EiseltUK
2004-12-13, 20:05
.....en som har kontakt med Twinlab som sa att dom hade gjort något med maltodextrinet i RX så att det hade blivit långsamt, är ingen expert men det tror jag inte att man kan göra.

Det har du nog rätt i. :D

Peter
2004-12-13, 20:54
"Ju längre en sockerkedja är, desto långsammare kolhydrat."

Citat från näringsläran på twinlabs sida.

Med den logiken är det ju inte så konstigt att man kan påstå att maltodextrin är långsamt. Lite skrämmande att ett företag med den budgeten inte har bättre koll.

Nästan i klass med sportdryckstillverkaren som påstod att de hade en sportdryck som anpassade sig efter pulsen. Vid hög puls togs den upp snabbt men vid vila och innan tävling när man hade låg puls hade sportdrycken lågt GI. :laugh:

CeCe
2004-12-13, 21:07
Då kan man ju börja undra när RX är optimalt att inta. Passar den efter träning när den innehåller kasein? Vet inte hur stor del som kommer från vad, är det någon som vet det?

Kebab-Arne
2004-12-13, 21:26
Då kan man ju börja undra när RX är optimalt att inta. Passar den efter träning när den innehåller kasein? Vet inte hur stor del som kommer från vad, är det någon som vet det?

Alla kosttillskott är inte så logiska som man kan tro. :D

mangemani
2004-12-13, 21:32
vad jag har fått höra så är det mer långsamma kolhydrater i RX än snabba.

men som sagt,köpte en ny produkt från twinlab "rb fuel" eller nått i den stilen,den innehåller inge maltodextrin och har allt som RX har(förutom det då) + en till grej som skulle vara vara kanon + att den innehåller lite mera proteiner gemfört med RX och satans god var den också:)
produkten(vilket jag fattade det som) är helt ny på marknaden.