handdator

Visa fullständig version : Tjenare!


Ne0
2004-12-11, 23:19
Tja.

Börjar med att säga hej till alla här. Första inlägget och allt. :)

Ska börja träna seriöst från och med januari. Och vill redan nu börja bränna lite fett. Har en gammal motionscykel hemma, så vad är att föredra en halvtimme på den lr ut och gå? Jag kan gärna gå men inte i detta skitvädret som är nu.
Och sen i januari börjar jag lite lätt träning 3-4 ggr i veckan och från och med februari så ska jag träna hårt 4-5ggr i veckan och lite kosttillskott på det. Och hur ska jag göra då för att inte öka för mkt i fett? Är det bara att fortsätta med cykling/vandring på morgonen?
Idag så är jag 1,80 och väger 82kg. Mitt mål är att väga 90 kg i mars/april. Och inte ha mer fett på mig än vad jag har idag.
Vad tror ni om detta??

Mvh.

//Johan

Pdaddy
2004-12-11, 23:35
När jag började träna i januari så körde ja styrka/cardio samtidigt.

Jag gjorde som så att ja gick på band 20 min efter styrkepasset, de funka great för mig och nu har ja precis börjat med det igen.

Tänk på vad du äter bara, har du lite bebis fett som jag har så e de maten som skall skärpas + lät cardio.

Ja sluta me godis å läsk + tänkte mer på va ja åt, inge pommes till burgare mm å sånt..

Men eftersom du vill gå upp så pass mycke i vikt samtidigt som du vill minska/behålla i fett så säger ja bara goood luck !!

8 kg kvalite på så kort tid är i princip omöjligt om man inte trycker i sig aj aj saker eller inte vill offra lite å lägga på fett.

Ja brukar alltid säga, skit i vågen, kolla måttband å resultat. ta före å efter bilder.

Jag har legat på 84-86 Kg sedan ja börja i jan, å ja har minska fett å ökat styrka och volym. men inte väger ja 90 kg..

lycka till, å glöm ej att äta mycke och vila.. kör 4 ggr i veckan de räcker,'


Marcus..


Å jaa just, Välkommen :D

Allan
2004-12-11, 23:36
Hej och välkommen hit. Börja med att titta i Bestof...sektionen - där har du flera kloka råd till nybörjare. Ett annat är - träna inte för mycket. Fyra dar veckan i början låter mycket - för mycket...

allan

Allan
2004-12-11, 23:37
Mmmmmarcus - du glömde liksom att säga att du inte var helt främmande för skivstänger när du "började" i januari...


allan

Pdaddy
2004-12-11, 23:39
Mmmmmarcus - du glömde liksom att säga att du inte var helt främmande för skivstänger när du "började" i januari...


allan

:smokin: ok.. ja säger det nu då.. ja tränade innan också, men de va 3 års uppehåll :D

Själv kör ja 3 ggr i veckan, alldeles förträffligt lagom, mycke vila å mat :thumbup:

M