handdator

Visa fullständig version : Ökning i styrka, men plötsligt inget i volym?


Stoltz
2004-12-11, 18:40
Nu på senaste har jag ökat rätt mycket i styrka, få rep, medel rep och 15+ rep, allt har ökat. Jag tränar med en polare och vi ökar i ungefär samma tempo vad gäller vikter, men, jag utvecklas inte ett dugg volymmässigt. Polaren växer som aldrig förr, men jag stannar på den här smala fasaden ;)
Äta mer kan jag inte, äter redan som en gud. (Dvs tills den är påväg upp genom halsen igen)

Vilka olika anlednignar kan detta ha?

Zakath
2004-12-11, 18:46
Nu på senaste har jag ökat rätt mycket i styrka, få rep, medel rep och 15+ rep, allt har ökat. Jag tränar med en polare och vi ökar i ungefär samma tempo vad gäller vikter, men, jag utvecklas inte ett dugg volymmässigt. Polaren växer som aldrig förr, men jag stannar på den här smala fasaden ;)
Äta mer kan jag inte, äter redan som en gud. (Dvs tills den är påväg upp genom halsen igen)

Vilka olika anlednignar kan detta ha?



Går du inte upp i vikt så äter du för lite, så är det.

Skriv upp vad du äter en normal dag så ska vi se, skriv gärna hur mycket av allt också!

Stoltz
2004-12-11, 19:25
Jag räknar inte min mat, så en viss mängd kan bli svårt. Ok, vad jag äter...

Frukost: 2-3 mackor med pålägg (t.ex skinka, köttbullar, gurka (kombinerat), 2 portioner havregrynsgröt och minst 2 glas rismjölk. (ett glas = ca 2 dl. Rismjölk pga av mjölkallergi)

Lunch: Skolmat, så den är ju duktigt varierande, men som exempel: 1/3 tallrik potatis, 1/3 kött och 1/3 grönsaker * 2 portioner

Mellanmål: Banan och smörgås

Middag: T. ex 2-3 dl makaroner, 4-6 prinskorvar och en halv gurka och en tomat.

Mellanmål: Nån smörgås

Kvällsmat: Varierande, men typ som middagen, fast lite mindre.

joak1m
2004-12-11, 20:03
Jag räknar inte min mat, så en viss mängd kan bli svårt. Ok, vad jag äter...

Frukost: 2-3 mackor med pålägg (t.ex skinka, köttbullar, gurka (kombinerat), 2 portioner havregrynsgröt och minst 2 glas rismjölk. (ett glas = ca 2 dl. Rismjölk pga av mjölkallergi)

Lunch: Skolmat, så den är ju duktigt varierande, men som exempel: 1/3 tallrik potatis, 1/3 kött och 1/3 grönsaker * 2 portioner

Mellanmål: Banan och smörgås

Middag: T. ex 2-3 dl makaroner, 4-6 prinskorvar och en halv gurka och en tomat.

Mellanmål: Nån smörgås

Kvällsmat: Varierande, men typ som middagen, fast lite mindre.

rofl prinskorvar, vikt och längd då?

Zakath
2004-12-11, 21:21
Jag räknar inte min mat, så en viss mängd kan bli svårt. Ok, vad jag äter...

Frukost: 2-3 mackor med pålägg (t.ex skinka, köttbullar, gurka (kombinerat), 2 portioner havregrynsgröt och minst 2 glas rismjölk. (ett glas = ca 2 dl. Rismjölk pga av mjölkallergi)

Lunch: Skolmat, så den är ju duktigt varierande, men som exempel: 1/3 tallrik potatis, 1/3 kött och 1/3 grönsaker * 2 portioner

Mellanmål: Banan och smörgås

Middag: T. ex 2-3 dl makaroner, 4-6 prinskorvar och en halv gurka och en tomat.

Mellanmål: Nån smörgås

Kvällsmat: Varierande, men typ som middagen, fast lite mindre.


Vikt och längd?

cosmo
2004-12-11, 22:00
Det var inte mycket till mat? 4-6 prinskovar? hej

scythe
2004-12-11, 22:12
Det är som Zakath säger - går du inte upp i vikt så äter du för lite. Simple and plain.

Allan
2004-12-12, 00:16
Det där var ju svältransoner för en växande karl *missnöjd*. Jag har nog fått i mig mer än så före elva på dan. Upp med en tråd i Ät-forumet (kost och Näring) för mer råd och tips. Kan knappt vara mer än 2500 kcal på det där. Ungefär 2000 för lite.

allan

muddler
2004-12-12, 01:39
Jag räknar inte min mat, så en viss mängd kan bli svårt. Ok, vad jag äter...

Frukost: 2-3 mackor med pålägg (t.ex skinka, köttbullar, gurka (kombinerat), 2 portioner havregrynsgröt och minst 2 glas rismjölk. (ett glas = ca 2 dl. Rismjölk pga av mjölkallergi)

Lunch: Skolmat, så den är ju duktigt varierande, men som exempel: 1/3 tallrik potatis, 1/3 kött och 1/3 grönsaker * 2 portioner

Mellanmål: Banan och smörgås

Middag: T. ex 2-3 dl makaroner, 4-6 prinskorvar och en halv gurka och en tomat.

Mellanmål: Nån smörgås

Kvällsmat: Varierande, men typ som middagen, fast lite mindre.


Tycker du ska fråga din polare vad han stoppar i sig, jag tippar på att han äter mer än dig, nu är det ju svårt att säga nått när jag inte vet vad du/han väger vad ni har för stats osv..men om du inte är tjej och väger 55 kilo så tycker jag du ska käka bra mkt mer! ska man bygga måste man käka mycket! styrka och muskler går tyvärr inte alltid hand i hand, Frukosten däremot tycker jag ser bra ut!

Testa och köp en gainer om du inte redan kör det efter dina träningspass

Stoltz
2004-12-12, 01:53
Längd: 2,03 meter
Vikt: 95 kg

Tro det eller ej, min polare äter lika mycket som jag om inte mindre. Iallafall de gånger vi käkat tillsammans, och under de 8 åren vi känt varandra har det blivit en del ;)

Daniiiel
2004-12-12, 01:58
Längd: 2,03 meter
Vikt: 95 kg

Tro det eller ej, min polare äter lika mycket som jag om inte mindre. Iallafall de gånger vi käkat tillsammans, och under de 8 åren vi känt varandra har det blivit en del ;)


2 meter och så lite mat? du behöver det tredubbla:D

Stoltz
2004-12-12, 02:18
Kanske dags att kolla om inte magsäcken stannade på60 cm nivån då ;)

aliquis
2004-12-12, 10:43
tycker måltiderna ser bra ut, men mellanmålen var ju lite snålt tilltagna, sedan var det visst 6 måltider så får jag gissa att något av dem eventuellt faller bort då och då?

(själv tyckte jag inte de vanliga måltiderna såg så små ut, men det beror kanske på att alla mina måltider håller jämnstor storlek så jag är väl inte van med en stor måltid och ett litet mellanmål, men så väger du nästan 30kg mer så då borde du väl äta mer än vad jag gör också.)

AndersHermansson
2004-12-12, 10:47
Först tänkte jag att allt utom middagen såg bra ut. Jag själv är ganska kort, och bygger bra på 3200 kalorier om dagen (har inte tränat så länge heller). Men iom att du är sådär lång och tung måste du nog få i dig en hel del till =)