handdator

Visa fullständig version : Blanda med vatten eller mjölk?


Chandler
2004-12-11, 18:04
Har sökt runt lite här på forumet, men jag har inte riktigt hittat något entydigt (finn det? :) ) svar på vad som är bäst att blanda gainern med; mjölk eller vatten?

sunkan
2004-12-11, 18:07
Har sökt runt lite här på forumet, men jag har inte riktigt hittat något entydigt (finn det? :) ) svar på vad som är bäst att blanda gainern med; mjölk eller vatten?


Jag förstår inte varför du ska blanda den med vatten...mjölk i sig är vell inte jätte onyttigt precis....och det är bara att inse att det smakar bättre med mjölk :thumbup:

Beast
2004-12-11, 18:27
Vatten är bättre att blanda med för anars koagulerar det och proteinet kommer ta längre tid att ta upp...
Men beror ju på när du tänkt ta gainern? efter passet med vatten, under dagen med mjölk.

Chandler
2004-12-11, 18:40
Jag förstår inte varför du ska blanda den med vatten...mjölk i sig är vell inte jätte onyttigt precis....och det är bara att inse att det smakar bättre med mjölk :thumbup:

Efter ytterligare frenetiskt sökande här har jag just lärt mig att upptaget blir långsammare med en mjölkblandning. Men att det smakar bättre med mjölk är väl däremot odiskutabelt. :)

Chandler
2004-12-11, 18:40
Vatten är bättre att blanda med för anars koagulerar det och proteinet kommer ta längre tid att ta upp...
Men beror ju på när du tänkt ta gainern? efter passet med vatten, under dagen med mjölk.

Efter passet naturligtvis! Äta gainer under dagen,; nej, nej, nej! :nono: :D

n1klas
2004-12-11, 18:49
Jag tar min gainer direkt efter passet med vatten...tycker du att det är för äckligt äre bara hålla för näsan (som ajg oftast gör :D :em: )

Man pallar inte ta med mjölk till gymmet...iaf inte jag...för jag brukar dra direkt efter skolan...oftast

Weird
2004-12-11, 19:03
Vatten är bättre att blanda med för anars koagulerar det och proteinet kommer ta längre tid att ta upp...
Men beror ju på när du tänkt ta gainern? efter passet med vatten, under dagen med mjölk.

hade inte grub en artikel uppe med att det inte var så för ett tag sen

Fultjack
2004-12-12, 11:16
är det bara jag som tycker att det är godare med vatten? iaf exells vassle

skaparn
2004-12-12, 11:28
är det bara jag som tycker att det är godare med vatten? iaf exells vassle
Ja

hade inte grub en artikel uppe med att det inte var så för ett tag sen
Ja (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=30544&highlight=Kasein)