handdator

Visa fullständig version : HIIT och Stryketräning på samm pass, illa?


johnnytex
2004-12-11, 16:13
Hur är det egentligen, är det "bra" att kombinera HIIT och strykträning på samma pass. Jag kör 6 set bieceps innan jag går över till 15 min HIIT på trappmaskin. Kommer min biceps utveckling lida av detta? Jag finner nämlingen inte plats att köra HIIT på enskild dag och undra om det är så illa jag kombinera.

z_bumbi
2004-12-11, 17:27
Med så lite total träning på ett pass så är det ingen fara för att biceps blir lidande.

johnnytex
2004-12-11, 18:27
Med så lite total träning på ett pass så är det ingen fara för att biceps blir lidande.

Så det är bara när man går över "tidsgränsen" som det blir kass, själva grejen att kombinera är ej dålig?

z_bumbi
2004-12-11, 19:35
Så det är bara när man går över "tidsgränsen" som det blir kass, själva grejen att kombinera är ej dålig?

6 set biceps kommer inte att slita så mycket på kroppen vilket gör att den klarar av att återhämta sig även om du kör kondition efter, du kanske får en marginelt bättre effekt räknat på några års sikt om du delar på det men jag tvivlar.

Jag skulle inte ens bry mig om att ta en gainer om jag bara kört 6 set biceps på ett pass..

johnnytex
2004-12-11, 19:39
Jag skulle inte ens bry mig om att ta en gainer om jag bara kört 6 set biceps på ett pass..

Alltså kör jag 6 set biceps så e jag slut i dem sedan. Jag brukar köra 12set sammanlagt per pass...e det långt under vad gemeneman kör lr :confused:

z_bumbi
2004-12-11, 19:45
Alltså kör jag 6 set biceps så e jag slut i dem sedan. Jag brukar köra 12set sammanlagt per pass...e det långt under vad gemeneman kör lr :confused:

Jag brukar köra mellan 3-8 set biceps men jag skulle aldrig köra det som ett eget styrkepass, det var väl det jag försökte få fram men var lite oklar.
Trivs du med att köra det separat och får resultat så är det bara att fortsätta med det men 6 set biceps är alltså inte så jobbigt för hela kroppen att det kräver samma omsorg vad gäller återhämtningen som 6 set knäböj, för att ta två motparter. Därför passar konditionsträningen in ganska bra på just det passet.

johnnytex
2004-12-11, 19:47
Jag brukar köra mellan 3-8 set biceps men jag skulle aldrig köra det som ett eget styrkepass, det var väl det jag försökte få fram men var lite oklar.
Trivs du med att köra det separat och får resultat så är det bara att fortsätta med det men 6 set biceps är alltså inte så jobbigt för hela kroppen att det kräver samma omsorg vad gäller återhämtningen som 6 set knäböj, för att ta två motparter. Därför passar konditionsträningen in ganska bra på just det passet.

Ah I see :) Då får det bli HIIT med biceps i fortsättning. Tidagre kör den med rygg men blev uttröttad i biceps pga av ryggen så jag tänkte köra den med HIIT:en istället, för då är utvilad i biceps.