handdator

Visa fullständig version : Har jag "förstört" de första året?


^Bateau^
2004-12-11, 15:49
Hej hej!

Är nu här på forumet som ni kanske ser.
Jaja....Nu till problemet....

För lite drygt ett år sedan slutet av augusti kanske det var....Så tyckte jag att jag vägde för mycket och det var dax att göra något åt saken. Vägde då ungefär 96kg. Började styrketräna och sket fullständigt i kosten...(åt mindre och inte direkt enligt deff modellen....Efter drygt 40 veckor så vägde jag ungefär 69 pannor. en nedgång på 27kg...Nästan allt fett hade försvunnit. Och nästan alla muskler...När jag började träna så gick det ganska snabbt upp, i vissa moment så hade jag 50% styrkeförbättring...Men när de 40 veckorna hade gått så var jag tillbaka i princip där jag började...(Men såklart mycket mindre) Sedan så stod det still ett tag tills för ungefär 10 veckor sedan.

Nu när jag har flyttat och sådanna saker och ett uppehåll ifrån träningen på ca 10 veckor så har jag kommit igång med träningen riktigt bra. Målet med träningen nu är att bygga massa...Så nu tränar, äter och sover så mycket jag kan av alla 3.

Man har om otränade som börjar träna som går upp 10-15kg de första året de tränar. ok allt är väl inte muskler men mycket är det.

Så vad kan jag förvänta mig av min träning nu? Att se mig som en första års byggar med potensial att gå upp 10-15kg på ett år....Eller som en "van" byggare med kanske en max viktökning på kanske 4-5kg?/år

Tacksam för svar!

RandomC
2004-12-11, 16:36
Tror nog du har potential öka rejält i massa fortfarande. Beror ju iof på hur mcyket muskler du har för närvarande. Själv har jag tränat seriöst med bra kost och vanor osv. i nästan ett år och jag ser på mig själv som en nybörjare.
Ökar fortfarande bra i både styrka och muskler, om inte mer när det gäller muskler.

aliquis
2004-12-11, 17:24
jag tror också du har potential att öka på fort, din kropp är ju inte van med att ha tillräckligt med näring, när den får det börjar den väl kompensera, sedan HAR du ju faktiskt redan haft en större mängd muskelmassa, dvs uttänjd musclefacia och enklare att återfå det du en gång hade. Däremot var ju viktnedgången bortkastad tid, om du nu inte ser det som en fördel att du blev av med en del fett, och framförallt tiden att bygga muskelmassa du redan hade, jag har ju lyckats med samma konststycke, fast jag var väl inte överviktig från början, så jag vet hur det känns. Men du har ju några år på dig att ta igen det...

^Bateau^
2004-12-11, 19:36
Mjaa....skulle väl inte betrakta mig som spinkig nu heller nu finns det lite proptioner....

Tänkte väl mig inte för...Men det är ganska trevlig att vara normalbyggd nu så att säga....

Hade inga planer med att bygga muskler bara att går ner i vikt....

Då kanske jag inte inbillar mig att jag har ökat lite i volym...och massvis i styrka på bara drygt en månad....

Jimbo
2004-12-12, 02:09
jag gjorde extakt samma misstag och jag tror inte vi är ensamma heller :)

^Bateau^
2004-12-12, 17:51
Jimbo, hur gick det för dig det andra året då? De första "riktiga" året?
Styrka, volym?

Jimbo
2004-12-12, 17:56
det går helt okej nu iaf enligt mig själv :thumbup:
har inte kört 2år änn fast sedan jag börja äta mer så har det hänt grejer iaf