handdator

Visa fullständig version : Har du tråkigt? Tankenötare.


Tigerkotten
2004-12-10, 22:51
http://deathball.net/notpron/

Är just nu på level 10, du kan få lov att använda bildprogram,ljudprogram. Söka via google osv, kolla källkod. Ändra urler m.m

Klurigt som faen e det :)

Lycka till

bosse_brutal
2004-12-11, 00:40
en klasskompis visa den i skolan förut, tror han kom till tian han me, inte så lite klurigt det där...

Prankie
2004-12-11, 00:41
Jag är rädd för det ska komma fram nån läskig gubbe.

Olsson
2004-12-11, 00:48
Det lustiga är att i förmiddags så tänkte jag på en sida i stil med den här som jag va inne på för nått år sen. Tänkte att jag skulle leta upp den, och så kom den här. konstigt sammanträffande.

Hur som helst, den andra sidan jag fundera på handla om att knäcka lösenord på olika nivåer. Det börjar med enkla javascriptlösenord där man kan kolla i källkoden till sidan, sedan går det vidare till shockwave, flash filer, C-program, program skriva i alla möjliga konstiga språk. sen blir det krypterat osv. det uppehöll en ett tag kan jag säga. Nån som vet vilken sida jag prarar om så ge mig adressen! :D

Prankie
2004-12-11, 01:27
www.try2hack.nl

Är på nivån som har krypterad exe fil som jag varken klara eller har program till. :D

Griip
2004-12-11, 01:30
Det där är ett riktigt sömnpiller alltså.. klarade inte 3an utan hints och 4an är bara jättetradig. Orkar ju inte sitta i 1h timme och testa en lösenordsgrej som fungerar lustigt när det kanske är jättesimpelt.. usch :D

Tigerkotten
2004-12-11, 01:51
Det där är ett riktigt sömnpiller alltså.. klarade inte 3an utan hints och 4an är bara jättetradig. Orkar ju inte sitta i 1h timme och testa en lösenordsgrej som fungerar lustigt när det kanske är jättesimpelt.. usch :D

Det gäller tänka som sagt ;) Och 4an kan jag ge en spoiler:


SPOILER::: SPOILER ::::::::
TÄNK I FLERA SPRÅK, Vad finns det för språk?
Teckenspråk,Vanligt, och vad mera? ;D Dots dots

Cupofcoffee
2004-12-11, 02:18
Det där är ett riktigt sömnpiller alltså.. klarade inte 3an utan hints och 4an är bara jättetradig. Orkar ju inte sitta i 1h timme och testa en lösenordsgrej som fungerar lustigt när det kanske är jättesimpelt.. usch :D

Öka kontraste/ljus på bilden så lär den här kunna hjälpa dig.

http://www.emanon.nu/share/morsecode.jpg

Griip
2004-12-11, 02:27
Misstänkte det där från början faktiskt, just därför jag inte orkade. Vore roligt med en som inte vore lika tidskrävande(och som inte behövde lika mycket externa hjälpmedel)

Prankie
2004-12-11, 02:28
sök bara på morse converter. ;)
Hoppas sexan är inte så drygt, jag är hungrig och grinig. :p

Cupofcoffee
2004-12-11, 02:30
Här har du ett schysst pussel/deckar-lir som inte kräver mycket externt.

Lycka till!

http://www.ebaumsworld.com/crimsonroom.html

joak1m
2004-12-11, 02:34
www.try2hack.nl

Är på nivån som har krypterad exe fil som jag varken klara eller har program till. :D
vilken level är det?

Prankie
2004-12-11, 02:35
vilken level är det?

6:a eller 7:a? Efter den med en vanlig exe fil allafall.

Tigerkotten
2004-12-11, 02:44
10an klarade jag inte, vet nog hur man skulle göra. Var på den vägen iaf, fast hade inte program att göra som jag ville. Så läste spoiler.

Helt fast på 12an som det e nu ;(

joak1m
2004-12-11, 03:07
6:a eller 7:a? Efter den med en vanlig exe fil allafall.hm okej, sorry det var nog första jag tänkte på då som man skulle dekompilera med visual basic dekompilator, efter den skulle man nog sniffa .exe filen efter in och utgående trafik, men chansar på att det inte är den du kommit till än

posta eller pma url så jag kan se sidan, blev nyfiken =)

Prankie
2004-12-11, 03:10
hm okej, sorry det var nog första jag tänkte på då som man skulle dekompilera med visual basic dekompilator, efter den skulle man nog sniffa .exe filen efter in och utgående trafik, men chansar på att det inte är den du kommit till än

posta eller pma url så jag kan se sidan, blev nyfiken =)

Jo, det är den. Filen gick inte att dekompilera och jag kunde ingenting om hur man sniffa paket då. Men nu som nätverkstekniker bör jag kunna det. :D

joak1m
2004-12-11, 03:13
hehe ok, jo jag har själv glömt bort hur jag löste dom problemen exakt, jag lyckades komma till level 8 eller 9 som var max på den tiden, vet inte om det kommit nya levels

Prankie
2004-12-11, 17:06
Äntligen på lvl 15, fan va drygt 14 var. :D

Tigerkotten
2004-12-11, 18:27
på level 13 bara :( inte varit hemma idag