handdator

Visa fullständig version : Träningsböcker för julen?


z_bumbi
2004-12-10, 16:22
Någon som känner till någon av dessa?

A Practical Approach To Strength Training - Matt Brzycki;

Flexitest: An Innovative Flexibility Assessment Method - Claudio Gil Soares De Araujo

Zakath
2004-12-10, 18:00
Nej, hurså? Berätta!

z_bumbi
2004-12-10, 18:06
Jag funderare på att köpa dem, har nu sållat bort den första pga att författaren inte riktigt har den erfarenhet han utger sig ha samt att det verkar vara HIT.

Den andra ligger kvar i köpkorgen ett tag till.

Dollarn är löjligt låg så det blir en bunt böcker till mig själv i julklapp. :hbang:

Zakath
2004-12-10, 19:44
Jag funderare på att köpa dem, har nu sållat bort den första pga att författaren inte riktigt har den erfarenhet han utger sig ha samt att det verkar vara HIT.

Den andra ligger kvar i köpkorgen ett tag till.

Dollarn är löjligt låg så det blir en bunt böcker till mig själv i julklapp. :hbang:



Annars rekommenderar jag starkt tidningen MILO, finna att köpa hos Ironmind!
Lite "äldre", tung träning, grepp, tävlingar, OL, SL, intervjuer m.m :thumbup:

Här kan du läsa mer:
http://www.ironmind.com/ironcms/opencms/IronMind/MILO/Journal_Home.html
Om länken är tillåten?

z_bumbi
2004-12-10, 19:53
Milo har jag länge funderat på att börja köpa, just nu är det inte aktuellt men någon gång nästa år så blir det nog av.

Zakath
2004-12-10, 20:00
Milo har jag länge funderat på att börja köpa, just nu är det inte aktuellt men någon gång nästa år så blir det nog av.



Köp ett nummer till dig själv i Julklapp tycker jag ;)
Man kan se innehållet på alla nummer om man klickar vidare i länken jag skickade.

z_bumbi
2004-12-10, 20:08
Köp ett nummer till dig själv i Julklapp tycker jag ;)
Man kan se innehållet på alla nummer om man klickar vidare i länken jag skickade.

Jag kommer att köpa böcker för minst 1500 kr så det känns lite girigt att köpa mer åt mig själv. :D

Zakath
2004-12-10, 20:09
Jag kommer att köpa böcker för minst 1500 kr så det känns lite girigt att köpa mer åt mig själv. :D



Men bara EN till? :naughty:

emmzan
2004-12-10, 20:58
Jag kommer att köpa böcker för minst 1500 kr så det känns lite girigt att köpa mer åt mig själv. :D

Och jag börjar ana vad jag ska få för julklappar. Antingen böcker eller typ en kram eller nåt då alla slantar gått till böcker :(

z_bumbi
2004-12-11, 17:03
Och jag börjar ana vad jag ska få för julklappar. Antingen böcker eller typ en kram eller nåt då alla slantar gått till böcker :(

Du ska ju lägga ut hela 140 kr på böcker så du ska inte klaga. :angel:


Fick inga kommentarer om böckerna ja la in tidigare så nu kör jag en ny runda.

Rock, Iron, Steel: The Book of Strength - Steve Justa

Getting Stronger: Weight Training for Men and Women (Revised Edition) - Bill Pearl

Joe Weider's Ultimate Bodybuilding - Joe Weider

The Complete Keys to Progress - John McCallum

Bill Pearl's Keys to the Inner Universe - Bill Pearl

Allan
2004-12-11, 17:26
De tre sista har jag. Bra läsning - givetvis helt utan den "vetenskapliga" backup som verkar krävas idag, men deras praktiska resultat är helt sanslösa. Key's to Inner Universe är definitivt hardcore - den vänder sig INTE till den motionerande hemmafrun....

allan

bulk77
2004-12-12, 12:26
McCallums Complete Key underhållande som det mesta han skrev. Många sidor Breathing Squat!

Nitrometan
2004-12-12, 13:02
Rock, Iron, Steel: The Book of Strength - Steve Justa
Har jag bläddrat i hos en kompis. Inget högprioriterat köp för mig - men han är rolig och stark. En hel del "partials" (t.ex. kronlyft som är en avkortad variant av marklyft).

Du har väl Supertraining? Den är ett måste.

Låter som en kul jul för dig.

Du får väl baka en god kaka till Emmzan eller nåt... :hbang:

z_bumbi
2004-12-12, 13:39
Allan: Jag räknar mig nästan till hemmafru-skrået så nu kanske jag ligger risigt till. :D

bulk77: Att han tar upp breathing squats är i min värld en anledning att inte köpa den iofs, jag beställde den i alla fall. :)

Nitrometan: Jag har inte supertraining, amazon har den inte heller och jag beställer därifrån så denna gång blir det inget köp.
Jag har en födelsedag i februari däremot <---Emmzan.. tänk på det. :angel:

Sen kommer jag inte att få böckerna innan januari heller men jag får en bok extra om jag kör på billigaste frakten så jag är glad i alla fall.

z_bumbi
2004-12-12, 13:52
Mina böcker blev tillslut.

Joe Weider's Ultimate Bodybuilding [Paperback]
By: Joe Weider, Bill Reynolds
$13.57

The Complete Keys to Progress [Paperback]
By: John McCallum
$12.21

Frank Zane: Mind, Body, Spirit [Paperback]
By: Frank Zane
$12.89

Flexitest: An Innovative Flexibility Assessment Method [Paperback]
By: Claudio Gil Soares De Araujo
$35.00

Bill Pearl's Keys to the Inner Universe [Paperback]
By: Bill Pearl
$39.95

Science and Practice of Strength Training [Hardcover]
By: Vladimir M. Zatsiorsky
$37.00

Getting Stronger: Weight Training for Men and Women (Revised Edition) [Paperback]
By: Bill Pearl, Richard Golueke
$14.93

Och för att läsa lite om HIT..

High-Intensity Training the Mike Mentzer Way [Paperback]
By: Mike Mentzer, John R. Little
$12.89

A Practical Approach To Strength Training [Paperback]
By: Matt Brzycki
$12.21


Emmzan beställde

Night Watch [Mass Market Paperback]
By: Terry Pratchett
$6.75

Thief of Time [Paperback]
By: Terry Pratchett
$6.29

Hogfather [Paperback]
By: Terry Pratchett
$6.33

Priserna är inte riktigt rätt då man får rabatt om man köper vissa böcker ihop så det räknas väl av en 10-15 dollar från totalsumman.

Nitrometan
2004-12-12, 15:19
Låter bra det där... Alltid bra att förkovra sig.

Supertraining finns väl på diverse träningssidor (friidrott, styrketräning m.m.).

Sakari (http://www.voimaharjoittelu.net/index.php/name/Books-and-videos/cPath/41) i Finland tror jag säljer den via sin firma SSPower.

Jodå. Här var den (http://www.voimaharjoittelu.net/product_info.php/name/Supertraining/products_id/30).

59 € var priset nu.