handdator

Visa fullständig version : Lite hjälp med träningsschema


bonydrop
2004-12-10, 11:03
Tänkte be er om lite råd här.

För närvarande ser mitt träningscema ut så här:

Mån: Bröst,Triceps
Tis: Ben
Tors:Rygg,Biceps
Fre: Axlar, mage

Jag tycker inte riktigt om att efter ha kört axlar på fredagen bara ha 2 vilodagar till jag kör bröst. Jag vet att när jag kör bröst tar det mycket i framsida axlar också, och det känns som att om jag kör pressövningar på axlarna på fredagen så hinner inte framsida återhämta sig. Jag undrar om ni tror att det skulle vara bättre att byta plats på axlar och triceps, på så sätt får axlarna ju mer vila.

aliquis
2004-12-10, 12:05
bröst&biceps
ben
axlar&triceps
rygg&mage

?

mini_Arnold
2004-12-10, 12:10
Kommer även jag med ett förslag, inget annat.

mån-rygg/biceps
tis-triceps
tors-ben/mage
fre-bröst/axlar

bonydrop
2004-12-10, 12:11
Nej jag tror inte det går heller. Problemet är att efter jag kört bröst på måndagen har träningsvärk väldigt länge, tom fram emot torsdag och lite på fredag ibland. Och då kan jag inte köra axlar.

Men vad jag undrar är om det är en bra idé att flytta axlar till bröstdagen.

bonydrop
2004-12-10, 12:19
Jo det skulle ju gå. Får prova lite.

En annan sak jag undrar om man kör axlar med bröst. Om man tex kör vanlig bänk och snedbänk, räcker det som pressövningar även för axlarna, eller tycker ni man borde köra tex militärpress eller liknande också?

aliquis
2004-12-10, 12:29
isf snedbänk och typ drag till hakan eller något, kanske fungerar med sittande rodd om man drar upp till axlarna med? men bara bänkpressövningar blir ju inte komplett axelträning hur som helst.

bonydrop
2004-12-10, 12:31
Jag menade inte att det skulle vara allt för axlarna utan bara om man inte skulle behöva köra någon mer pressövning den dan. Sen kör jag klart några andra övnignar för axlarna också

mini_Arnold
2004-12-10, 13:30
jag kör bara lutande bröstövningar(släpar som fan)
men även om framsida axlar får sitt vill jag vara på den säkra sidan och kör stående skivstångslyft framåt.

Resten får nån annan hjälpa dig med