handdator

Visa fullständig version : Scott och Preacher


Metal_boy_
2004-12-10, 00:36
scott och preacher med fria vikter, hur gör jag för att kunna krama ända upp...ingen övning kan ju vara bra halv??

Karl_alfred
2004-12-10, 06:33
scott och preacher med fria vikter, hur gör jag för att kunna krama ända upp...ingen övning kan ju vara bra halv??
Använder lagom med vikt så klart!!

Metal_boy_
2004-12-10, 13:32
Använder lagom med vikt så klart!!

jag menar att man hamnar i vililäge efter halva sträckan...inte att man sitter me för tunga vikter och enbart får upp dem halva vägen :)

RobbeliRobban
2004-12-10, 13:40
Använder dig av en curlbräda som lutar rakt ner ingen vinklad avart.

Numero1
2004-12-10, 13:41
Jag förstår inte vad du menar.
Viloläget inträder väl när armen är helt rak och när vikten har passerrat armbågen? Efter halva sträckan, dvs 90 grader i armbågen, är ju muskeln inte i vila? Missförstår jag dig?? :confused:

Shadow Warrior
2004-12-10, 13:42
Det är ju ganska uppenbart att vanlig preacher curl ej är fysiologiskt optimal... därför är det bättre med en maskin variant... eller att köra vertikalt (spider curls)

Karl_alfred
2004-12-10, 14:10
Det är ju ganska uppenbart att vanlig preacher curl ej är fysiologiskt optimal... därför är det bättre med en maskin variant... eller att köra vertikalt (spider curls)
Maskinvarianten är kanon! Hur är atlascurls då?

jwzrd
2004-12-10, 14:18
Genom att inte luta sig bakåt och bara ha halva armarna ner över brädan för att orka 10kg mer i vikt som alla fotbollsräklar gör. Mer med hela armen och efter med axlarna, inget fulvinklande av armarna inåt eller utåt. JAg får iallafall en grym kontraktion i toppläget av en Scott-curl.

RobbeliRobban
2004-12-10, 14:26
Genom att inte luta sig bakåt och bara ha halva armarna ner över brädan för att orka 10kg mer i vikt som alla fotbollsräklar gör. Mer med hela armen och efter med axlarna, inget fulvinklande av armarna inåt eller utåt. .

det där är ju en klassiker, har sett folk som cheat-curlat värre i scotten än vad de gör om de kör biceps utan stödet (trots att de svingas på rätt bra så med).

Numero1
2004-12-10, 14:52
det där är ju en klassiker, har sett folk som cheat-curlat värre i scotten än vad de gör om de kör biceps utan stödet (trots att de svingas på rätt bra så med).
Jo vars den har jag med sett och så ser ju utövarna ut därefter med... :laugh:

jwzrd
2004-12-10, 14:55
Det är så jäkla dumt. Varför köra en övning som eventuellt ökar skaderisken (för det föreligger väl en ökad skaderisk pga översträckning?) om man ändå tänker ta bort alla fördelar med den?

Numero1
2004-12-10, 14:57
Det är så jäkla dumt. Varför köra en övning som eventuellt ökar skaderisken (för det föreligger väl en ökad skaderisk pga översträckning?) om man ändå tänker ta bort alla fördelar med den?
För att många bara kan stava till bänkpress när det gäller styrketräning....

Metal_boy_
2004-12-10, 15:59
jag antar att den jag har på gymet lutar för mycke...ska vinkla upp en bänk istället..den kan man ju sätta upp nästan helt rak och slippa få viloläge...borde bli bra tryck då i muskeln när man kan krama ända upp