handdator

Visa fullständig version : Ser det här bra ut?


pock
2004-12-10, 00:29
Hej.
Efter att ha lurkat i kulisserna ett tag, så har jag nu samlat ihop nog med frågor för att posta ett inlägg.

Här är lite info:

Ålder: 20 år
Längd: 170
Morgonvikt: 68,5 kg
Kvällsvikt: 70.3 kg
Tränat: 3 år, 4ggr/veckan

Mina måltider ser ut så här:

07:00 Frukost - Havregrynsgröt (1dl havre, 2 msk sylt, 1 dl mjölk) eller fil (1 dl havregryn och flingor) och alltid 2 mackor till.
11:30 Lunch - Oxfilé & potatis / kycklingsallad / kyckling & potatis. 8/10 luncher blir det något av detta, på stammisstället :)
16:00 Middag - Väldigt olika. Men rätt mycket brukar det bli. Efter jag ätit detta mål så ser jag alltid till att börja träningen en timma efteråt.
19:00 Drink - Direkt efter gymmet (se nedan)
20:00 Senare middag - Nån lagad mat.
22:00 Kvällsmat - Gröt & 2 mackor eller 4-5 mackor.

Jag muckade från lumpen den 8:e april och veckan efter så köpte jag en gainer. Hela lumpen och ett år innan så vägde jag stadigt 62 kg och kunde inte gå upp ett enda hekto. Men när jag började ta gainern så gick jag upp till min nuvarande vikt på ca 3 månader! Jag ska försöka komma upp i och ligga på runt 70 kg tänkte jag.

Fram till förra veckan hade jag 20g protein och 60g kolhydrater i gainern. Nu håller gainern på och ta slut och på måndag ska jag börja ta maltodexterin, druvsocker och vassle istället. Då tänkte jag köra blandningen: 30g proteiner och 70g kolhydrater.

När jag äter, så försöker jag alltid trycka i mig så mycket jag bara kan, på senare tid har jag tänkt extra mycket på detta och äter ofta så att det står upp i halsen. I morse var jag jävligt nära att spy när jag skulle trycka ner den sista gröten.

Nu till frågorna:
1. Tror ni att jag äter tillräckligt mycket och ofta?
2. Har ni några åsikter om drinkens innehåll och mängd?
3. Mellan frukost och lunch brukar jag bli rätt hungrig vid ungefär 10-tiden, har ni något bra tips på något man kan ta med sig till skolan och knapra på?

Mycket tacksam för kommentarer, synpunkter och kritik, både positiv och negativ!

Mvh
// Pock