handdator

Visa fullständig version : Klumpig och spänstig som ett kylskåp


alle
2004-12-10, 00:19
Är det bara jag som känner mig otroligt klumpig när man typ har hinderbana på gympan. Har enorma problem med att hoppa samt att klättra över saker och ting det konstiga är att jag är ganska snabb på raksträckor och hyffsat vig.

Någon som känner igen sig? :p

Griip
2004-12-10, 00:22
Nej :)

Ingen mår bra av att vara stel så börja stretcha.

Yankeee
2004-12-10, 00:23
Om vi säger såhär då. Hur ofta tränar du på hinderbana? Hur ofta gör du motsvarade rörelser? Självklart att man känner sig stel och klumpig när man gör något som man bara gör en gång om året :)

FinnPower
2004-12-10, 00:26
Det där känner jag igen... Jo, jag upplever liknande saker ibland. Känner mig klumpig när jag ska ta mig över saker.

Inte för att jag är snabb som vinden på 100m heller, och kanske inte så värst vig heller... Hmm...

:D

(Förlåt för mitt oseriösa svar, men jag ljög ju inte iaf)

alle
2004-12-10, 00:28
Det där känner jag igen... Jo, jag upplever liknande saker ibland. Känner mig klumpig när jag ska ta mig över saker.

Inte för att jag är snabb som vinden på 100m heller, och kanske inte så värst vig heller... Hmm...

:D

(Förlåt för mitt oseriösa svar, men jag ljög ju inte iaf)

Off-topic: Du har inte en större bild på din avatar, är hemskt sugen på den som skrivbordsunderlägg :D

FinnPower
2004-12-10, 00:37
Off-topic: Du har inte en större bild på din avatar, är hemskt sugen på den som skrivbordsunderlägg :D
Håll till godo! :D

Prankie
2004-12-10, 01:04
Jag sög på smidighet testet i skolan, därför började jag med wushu. Snart kan jag sparka mig själv på skalle. :D

Fultjack
2004-12-10, 08:10
var relativt snabb och smidig ändå, men konditionen var inte på topp sen man slutade med hockeyn :(

Frantic
2004-12-10, 08:49
Jag är lååångt från att vara vig men väldigt bra på hinderbanor o.dyl. Så det är lite tvärtom för mig!
Snabb är jag däremot

z_bumbi
2004-12-10, 08:53
Är det bara jag som känner mig otroligt klumpig när man typ har hinderbana på gympan. Har enorma problem med att hoppa samt att klättra över saker och ting det konstiga är att jag är ganska snabb på raksträckor och hyffsat vig.

Någon som känner igen sig? :p

Jag känner igen mig i allt från min högstadietid utom snabbheten på raksträckor och vigheten, jag var ett totalt vrak med andra ord.

Första gången jag lyckades hoppa jämfota upp på en plint efter ett benpass ett antal år efter att jag lämnat skolan kändes helt okey däremot. Särskilt som jag vägde 25-30 kg mer.

Är det ett problem så är det ju inget som hindrar att du tränar rörlighetsträning lite vid sidan av, det mår de flesta bra av skulle jag tro.

alle
2004-12-10, 15:28
Håll till godo! :D
Haha sött! :D

alle
2004-12-10, 15:29
Jag känner igen mig i allt från min högstadietid utom snabbheten på raksträckor och vigheten, jag var ett totalt vrak med andra ord.

Första gången jag lyckades hoppa jämfota upp på en plint efter ett benpass ett antal år efter att jag lämnat skolan kändes helt okey däremot. Särskilt som jag vägde 25-30 kg mer.

Är det ett problem så är det ju inget som hindrar att du tränar rörlighetsträning lite vid sidan av, det mår de flesta bra av skulle jag tro.

Det här med att hoppa jämfota är ett stort problem för mig med :p Tror det hela beror på värdelös kordination och balans. Men är inget direkt man lider av förutom på gympan.

bosse_brutal
2004-12-10, 18:31
för mig är det tvärt om, sämst på smidighet, kondition och snabbhet, men äger på hinderbanor och att hålla på och fula mig på plintar o sånt.
kanske bara vågare satsa mer än resten av kärringarna i klassen:D

Köttbullen
2004-12-10, 21:06
En man behöver kunna gå och köra bil...
hoppa över saker är onaturligt för en man..